moto.pl 17.07.2009
Pod koniec roku - wcześniej niż planowano - zakończy się produkcja najmniejszego modelu Jaguara - X-Type. Decyzja spowodowana jest oczywiście kryzysem.
Od 2001 roku, gdy w Halewood rozpoczęto produkcję X-Type, z linii montażowej zjechało 350 tys. egzemplarzy samochodu. Pierwszym symptomem kłopotów Jaguara z tym modelem było zaprzestanie sprzedaży w USA z końcem 2008 roku. Teraz, po premierze nowego XJ, firma ma nowe priorytety i musiała z czegoś zrezygnować. Padło więc na najmniej reprezentacyjny model.
Wielu wielbicieli brytyjskiej marki (obecnie w rękach Ratana Taty) na pewno będzie z tego kroku bardzo zadowolonych. Osiem lat temu cały świat oburzony był, że Jaguar wprowadza do sprzedaży samochód, który więcej wspólnego ma z Fordem Mondeo niż z czymkolwiek innym. X-Type był też pierwszym Jaguarem, w którym zastosowano silnik wysokoprężny i pierwszym, który można było zamówić w wersji kombi. Sami rozumiecie, że dla wielu była to profanacja.