Autor Wątek: x405  (Przeczytany 5059 razy)

Offline divo

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
x405
« dnia: Styczeń 06, 2010, 00:05:32 am »
Witam.

Jak powszechnie wiadomo produkcja x400 dobiegła końca. Czy wiadomo juz cos na temat x405? Jakies zdjecia, rysunki, co pod maską :-W ? Zdaje sie ze w polowie roku zostana wyprodukowane pierwsze prototypy....


S-Type 3.0 '99

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: x405
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2010, 02:25:11 am »
nie chce cie zmartwic, ale nowego x-type-a nie bedzie. era baby-jaga dobiegla konca.

tam gdzie teraz produkuja x-type niedlugo rusza produkcja nowego lrx:



lrx swoja droga bedzie nowym, malym landroverem, i takze ma x w nazwie.

Offline divo

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: x405
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2010, 16:25:38 pm »
nie wiem czy nazwa handlowa to będzie x-type (podążając analogią pewnie nie) ale x405 będzie na pewno kolejnym kotkiem :)


S-Type 3.0 '99

seba_xj

  • Gość
Odp: x405
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2010, 17:37:33 pm »
moto.pl 17.07.2009

Pod koniec roku - wcześniej niż planowano - zakończy się produkcja najmniejszego modelu Jaguara - X-Type. Decyzja spowodowana jest oczywiście kryzysem.

Od 2001 roku, gdy w Halewood rozpoczęto produkcję X-Type, z linii montażowej zjechało 350 tys. egzemplarzy samochodu. Pierwszym symptomem kłopotów Jaguara z tym modelem było zaprzestanie sprzedaży w USA z końcem 2008 roku. Teraz, po premierze nowego XJ, firma ma nowe priorytety i musiała z czegoś zrezygnować. Padło więc na najmniej reprezentacyjny model.

Wielu wielbicieli brytyjskiej marki (obecnie w rękach Ratana Taty) na pewno będzie z tego kroku bardzo zadowolonych. Osiem lat temu cały świat oburzony był, że Jaguar wprowadza do sprzedaży samochód, który więcej wspólnego ma z Fordem Mondeo niż z czymkolwiek innym. X-Type był też pierwszym Jaguarem, w którym zastosowano silnik wysokoprężny i pierwszym, który można było zamówić w wersji kombi. Sami rozumiecie, że dla wielu była to profanacja.

Kuzyn

  • Gość
Odp: x405
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2010, 19:07:27 pm »
nie będzie X405. miał wyglądać jak mustang, a nie będzie.

Offline divo

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: x405
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2010, 22:24:16 pm »
za autocar:

Cytuj
Jaguar is poised to give the green light to a shock new high-roof ‘crossover’ 4x4 that could replace the X-type and will be hot competition for the Mercedes R-class and BMW’s recently announced ‘SFC’ vehicle. The company is aware that the global car market – and especially the all-important US market – is seeing a shift towards cars that combine the utility of an MPV with four-wheel-drive and the slick lines of an upmarket estate.


Based on conventional car-like monocoque structures, these vehicles also have more car-like ride and handling. Jag bosses realise that they cannot afford to miss another major new car trend after failing to take advantage of the diesel revolution and also missing out on the estate and 4x4 markets.


US dealers are crying out for some kind of crossover from Jaguar. Over the past few years Saab’s US dealers were in a similar predicament, with around 40 per cent of customers leaving to buy 4x4s. GM’s answer was to rush out the 9-7X, an American-built off-roader.


But this kind of compromise won’t be forced on Jaguar. For once, it is perfectly placed to meet market trends. It has all the components at its disposal to create a spacious, luxurious high-roof four-wheel-drive vehicle – with up to seven seats – and have it on the market by late 2007.

Jaguar boss Joe Greenwell recently admitted that he had asked design chief Ian Callum to look at possible approaches to the ‘crossover’ market. Jaguar is also struggling to make money selling the X-type in the US and knows that a family-oriented crossover would give a much better profit margin.


Moreover, the X-type is based on a stand-alone set of components (which increases manufacturing costs) and by late 2007 will be seven years old. The Crossover would be an ideal replacement for the smallest Jag.

The kit of parts Jaguar engineers can draw on is known inside Ford as the EUCD platform, sometimes referred to as ‘C1 Plus’. The first product to be created from EUCD is Ford’s SAV – a car which was revealed earlier this month at the Geneva Show, and which is similar in concept to the new Jaguar. But it also expected to form the basis of future large Volvos (kicking off with the S80), the next Mondeo and Galaxy family, as well as at least two off-roaders.


Next year Ford will begin work installing an EUCD production line in Jaguar’s Halewood factory, which will build the new Land Rover Freelander. EUCD is broken up into three main chunks each with their own name, and is the combined effort of Ford, Volvo and Land Rover engineers. Jaguar is perfectly placed to take advantage of the opportunities offered by this clever modular platform.

Jaguar sources have remained tight-lipped but officially Jag says: ‘Jaguar’s advanced design studio evaluates industry trends… which means looking at all areas of the market, including crossovers. However, there are no plans currently in place.’

At the moment, the effort going into the last stages of the new XK programme and the all-new S-type means that Jaguar’s engineers have their hands full. But the urgent need to enter this new market niche and the vast engineering effort being expended by other members of the Ford family means that the Jaguar crossover project could be completed much more quickly than normal. Much of the development work on the various ‘modules’ (such as the four-wheel-drive system) is already underway, if not already complete.

Despite all this, Autocar has uncovered evidence that Jaguar has had an eye on the crossover market for some time. A Lexus RX300 was photographed last year entering Jaguar’s research and development centre (left) and shows signs of carrying test equipment (note the sensor strapped to the roof). The RX300 is generally regarded as one of the first crossovers, as it combined a car chassis (it’s based on a Toyota Camry) with four-wheel drive, chunky styling and raised seating position.


Over a decade ago, Ford looked at building a Jaguar 4x4 based on the Ford Explorer. Although the result would have been mechanically the crudest Jaguar ever, it would have predated the massive 4x4 boom that changed the US market in the 1990s.

Autocar jako pierwszy przedstawił nowego XJ ale okazalo sie ze fotki byly sfingowane wiec ten x405 moze byc rowniez jedynie przejawem bujnej wyobrazni rysownikow ;) zalaczam jako ciekawostke


S-Type 3.0 '99

Whisnia

  • Gość
Odp: x405
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 09, 2010, 22:28:31 pm »
Chwała bogu że do tego nie doszło - xj jako van? (gdzie ten emot z rzygami?)  :-gwizd

Offline divo

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: x405
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2010, 23:48:19 pm »
Nie nie, tutaj umieszczony to ponoć x405. Chodzilo mi o to, że autocar pokazal przedpremierowe fotki x351, ktore po premierze okazaly sie fejkiem i to samo może sie tyczyć prezentowanego wyżej x405


S-Type 3.0 '99

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: x405
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2010, 17:11:31 pm »
Mocno mazdą leci.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

kyrios_paulus

  • Gość
Odp: x405
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2010, 11:13:10 am »
A popatrzcie tylko na napis na szybie...  :-W


ryszard

  • Gość
Odp: x405
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2010, 14:50:04 pm »
Witam
Szukam takich fel do mojego Daimlerka

kyrios_paulus

  • Gość
Odp: x405
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2010, 18:49:47 pm »
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2010, 18:52:54 pm wysłana przez Kyrios »