Ha, a to dobre, tam nie sprawdzalem. Mam broszure w ktorej ford USA szczyci sie nowym silnikiem 4.4d przygotowanym dla F150, dedykowana dla rynku europejskiego ( Range Rover ). Widze ze marketing u forda dziala w ramach lokalnego patriotyzmu. Hameryka swoje, a w europie po europejsku.
Jak znajde gdzies wersje online to podam link. Moze byc ciekawa konfrontacja wersji wydarzen u forda
Co do kopcenia w Xfie, sam bylem w szoku. Zle paliwo raczej odpada, przebieg 80k w limuzynie (to byl samochod pokazowy) to wcale nie tak duzo. 10-cio, 15-sto, 20-sto letnie konstrukcje wytrzymuja przebiegi rzedu 300- 400tkm. Nowoczesne silniki sprawiaja przy tym wrazenie jednorazowych.
Nigdy nie bylem zwolennikiem diesli w autach luksusowych, ale montowanie silnika PSA-Ford w Jagu psuje nieco wizerunek marki z tradycjami. Niby krok ku nowoczesnosci i trendom, a jednak nie do konca z klasycznym duchem marki i troche nie w tym kierunku. To samo dotyczy Xtype'a .... bardzo drogie mondeo. Chyba mozna bylo nieco inaczej???
pozdrawiam