Autor Wątek: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89  (Przeczytany 4069 razy)

maciejXtrem

  • Gość
Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« dnia: Listopad 30, 2009, 23:09:01 pm »
Planując zakup Jaga , który rocznik wybrać?

Chodzą pogłoski że w latach 86 87 robiono gorsze egzemplarze i bardziej się one psują ? a po 1989r są już bardziej niezawodne itp ?

Czy według waszego doświadczenia jest w tym ziarenko prawdy ? Czy warto brać po uwagę rocznik produkcji Jaguara czy bardziej jego stan ?


Drugie pytanie , czy to prawda że w samochodach z tych lat można było sobie wybrać reflektory (prostokątne lub "okrągłe")  czy było to czymś podyktowane ?

Offline walec

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.277
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2009, 23:22:55 pm »
 :-gwizd :-thumpdown
'XJR XJ40

optre

  • Gość
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2009, 23:49:20 pm »
Według mojej wiedzy nie ma regóły odnośnie lamp okrąglych, lub prostokątnych, to jak kolor tapicerki, wiadomo że z początku produkcji są bardziej awaryjne, ale to są raczej pierdołki, nie przejmowal bym się tym, typowe usterki w xj40 86-89 to urywajace się klamki, opadająca podsufitka, abs, rdzewiejąca klapa bagaznika, przecieki wody do srodka z powodu zapchanego odpływu wody, blowlery i maglownica, no i oczywiście nivomaty.
Jeśli chodzi o nowsze xj40 to niema już aż takich problemów z klamkami (ale też są), z abs, a jesli chodzi o maglownice to nie jestem pewien, ale zdaje się że też jest lepiej, a reszta raczej bez zmian, za to w nowszych typową usterką jest wskazanie przepalonej żarówki, mimo ze wszystkie dzialają. to chyba tyle.

maciejXtrem

  • Gość
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2009, 09:36:41 am »
:-gwizd :-thumpdown

To się kolega nie rozpisał ..... NAwet trudno wywniskować o co chodzi ??

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2009, 10:30:04 am »
To ja napiszę o moim xj40 1993 r.

Ułamane dwie klamki :)
Maglownica do regeneracji - już zrobiona - plusem jest fakt, że to ZF a nie Jaguar
Porcelanowe zawieszenie - wiecznie coś stuka, puka. Wymienione elementy wytrzymują ok. 30 tys. km
ABS czasami mruga :)
Korozja - na szczęście nie widzę jeszcze ale domyślam się, że będzie się pojawiać tak jak w x300 - dolne narożniki tylnej szyby (okolice wlewu paliwa) i krawędzie tylnych nadkoli.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Jakub32

  • Gość
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2009, 12:02:03 pm »
XJ40 - 1991, maglownica nie cieknie (ZF), klamki całe, ale pali się znak przepalonej żarówki

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 230
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2009, 12:41:32 pm »
XJ40 - 1987 Sov. - maglownica do regeneracji, wymienione 2 klamki, świeci się ABS i BULB :), rudy zjada progi, wymieniony tylny most, wymieniona skrzynia biegow, wymienone drzwi kierowcy, wymieniona szyba pasażera wraz z mechanizmem podnoszenia, bypas na chłodnicy oleju, regeneracja komory bagażnika (wycinanie, spawanie, czyszczenie, konserwacja, lakierowanie...), wymiana łożysk przednich kół i jeszcze pare "dupereli" a co!!  :-hehe Jest ktoś lepszy?? Ale autko jezdzi, pali na tyk , i... jest zajfajne!!  :-super :-tylko
Najgorsze są skrajności...
XJ40 - Sovereign'87 - był :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

qbaty

  • Gość
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 02, 2009, 12:46:05 pm »
Feler -  :-R :-R :-R

Offline walec

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.277
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 02, 2009, 18:53:39 pm »
XJ40 90 Daimler
działąjące Nivo :-super
, mało rdzy (zrobiona w tym roku z konserwacja)  :-super
kiepsko dzialajace nawiewy  :-thumpdown (po wymianie transystorow w blowerach - dzialaja na wszystkie predkosci)
niedzialajace dupogrzały od poczatku  :-thumpdown
pojawiajace sie ostatnio najrozniejsze puki i stuki z zawiechy, narazie na tyle male te luzy ze nie zamierzam z nimi nic robic ale dzwieki irytujace
wymieniona grucha hamulcowa

klamki dzialaja szyby dzialaja radio wskazniki kontrolki...

... w sumie wychodzi calkiem niezle u mnie :-A

ale jak by nie byylo niezle to i tak bym go kochal :-tylko
(koń też :-W)
'XJR XJ40

max944

  • Gość
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 02, 2009, 20:37:30 pm »
U mnie z usterek pali się kontrolka przepalonej żarówki i na panelu klimy nie łączą styki  :) XJ 4.0 '89

szczypior

  • Gość
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2009, 07:09:33 am »
U mnie dziurawy zbiornik od spryskiwaczy
coś stuka w zawieszeniu
padł komputer
ALE!!!!
ALE!!!
 :-za
tylko ja mam auto z 93 roku

ryszard

  • Gość
Odp: Prawdy i mity o XJ z lat 86 89
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 04, 2009, 11:03:26 am »
W moim Daimlerku 1988 chodzi wszystko poza klimą,na zimę zmiana nowego płynu
jaki juz kupiłem i poprawa szyberdachu co zrobi mechanik
Latam nim na codzień a w ostatnim kwartale 3 razy do Kędzierzyna-Kozla,Szczecin,
Gorzów nie liczę.
Rozmieniłem nim 210 km/godz.a autko 3,6 zagazowane
Drugim Jagiem 1994 4,0 sekwencja w tym miesiącu machnąłem 1500 km,stukot amorów, do drobnych poprawek lakierniczych ale właśnie wrzuciłem jego na sprzedaż
lub zamianę na Allegro
I znowu przytoczę słowa jakie usłyszałem od znajomka z kraju anglojęzycznego
"Jag-i są klasą i nawet się pięknie psują"