Znalazlem zawory oryginalne EAC7255 po 40PLN za sztuke, generalnie pelno kompletow do innych Jaguarow tylko nie do tych.
Glowica zrobiona, wymienione uszczelniacze i wlasnie ja zakladam. Zawory byly generalnie w nienajlepszym stanie, widac ze olej sie palil na 2 i 4 cylindrze i stamtad tez kapal z pod kolektora. Mnostwo 'nagaru' trzeba bylo usunac. Mam nadzieje ze kompresja nie bedzie duzo gorsza
Wiekszych zaworow nie udalo mi sie znalezc do tego modelu. Wymienie jeszcze cewke bo mam akurat zapasowa i oby dzialal. Niestety nie mam mozliwosci inspekcji/wymiany pierscieni(brak jakiegokolwiek podjazdu, kanalu, czasu etc) a szkoda bo pewnie bym to tez zrobil.
Musze powiedziec ze poza szlifowaniem, honowaniem do dziesietnych czesci milimetra i tym podobnych prac XJ40 to calkiem prosta sprawa i wiekszosc rzeczy mozna bez problemu samemu zrobic.
Wczoraj pierwszy raz zakladalem uszczelniacze, banalna sprawa, niecale 2 godziny pracy na sciagniecie, zalozenie i sprawdzenie zaworow/sprezyn/popychaczy.