Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Skrzynia automatyczna- problemy
Huckleberry:
Robertth,
Na głównym zachodnim forum Jaga, porównałem symptomy nieprawidłowej pracy twojej pierwszej skrzyni i w kilku przypadkach w 100% pomogło lekkie naciągnięcie linki dźwigni zmiany biegów pod skrzynią (robota na 5 minut).
Co do drugiej skrzyni, błąd prędkości obrotowej skrzyni, przykładowy P0735 (Gear 5 Incorrect ratio) może wskazywać na pęknięcia zębatki cofania.
Jaki to rocznik? Podobno we wczesnych wersjach (2001-02) zębatka wstecznego była uaktualniana ze 3 razy ze względu na różne tam problemy z pracą skrzyni. Wydaje mi się, że wymiana całej skrzyni była błędem, aczkolwiek nie masz się co martwić. Masz 2 skrzynie, potrzebujesz tylko speca od automatu. Zabierz kota do domu i poszukaj dobrego mechanika.
robertth:
hmmm
Dziękuję Huckleberry :-thank rocznik 2002 ;)
Objawy okazały sie takie same po wymianie drugiej skrzyni.Dziś odebrałem Jaga od elektronika i na razie nie pojawia się błąd skrzyni :-yipee, ale nie będę zapeszał. Okazało się, że w sterowniku na wejściu w układ scalony nie było dobrego przejścia. Ot podejrzewalnie cały problem. Czasem błąd się zapalał, a czasem nie. Poza tym kable do sterowania skrzyni były prawie wszystkie uwalone, rwały się w rękach, przyczyną mógł być montaż skrzyni przez moich "fachmanów" :-[. Widać byo wyraźne zgniecenie na wiązce.
Został jeszcze problem z olejem. Jak pisałem wcześniej został dolany mineralny Elf-a, podobno zamiennik Dextrona III. Na forach wyczytałem, że do tego typu skrzynek leje się syntetyk. Mam kupiony Esso 71141. Ale w eTECH-u podają własnie Dextrona III.
O co kaman?
Może ktoś podsumuje jaki olej powinienem wlać do skrzyni Jatco JF506E, aby mieć spokojną duszę...
:-wings
A i dodam jeszcze, że pracownik elektronika, u którego naprawiałem auto znalazł shcemat całej instalacji elektrycznej do X-Type'a.
Obiecał, że mi ją udostepni w PDF-ie. Jak zrzuce na PEN'a, to podzielę się na forum. :-tylko
Huckleberry:
W zależności od modelu auta do skrzyni Jatco JF506E wymagane płyny to:
Jaguar X-Type:
Esso LT 71141; Shell ATF 3403 M115; Shell M1375.4; MERCON V XT-5-QM ATF; IDEMITSU K17; Jatco 3100 PL085
2002+ Volkswagen GTI, 2002-03 VW Jetta, 2004+ VW Golf: płyn o numerze sryjnym # G 052 990 A2
2002+ Land Rover Freelander: Texaco N402 fluid
2002-? Mazda MPV 5f31j, 2003-? Mazda 6 5f31j: M-III ATF fluid (wyłącznie dla mazdy)
Możesz wlać także standardowy Castrol Import Multi-Vehicle ATF.
robertth:
Czyli eTECH dał du...y. A z eTecha korzysatają czesto zakłady mechaniczne w Polsce.
Więc niech to będzie przestrogą dla kolejnych wymieniaczy oleju w skrzyni biegów ;).
Wymieniam na Esso 71141 i będę miał psychę uratowaną.
Dzięki wielkie Huckleberry za pomoc.
Dodam tylko, że udało mi się kupić olej po 26 zł za litr w Wa-wie. W hurtowniach w Lublinie nie był dostępny.
Pozdrawiam.
nowicjusz:
a filterek w skrzyni niepotrzeba wymienić??
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej