Autor Wątek: Skrzynia automatyczna- problemy  (Przeczytany 19758 razy)

robertth

  • Gość
Skrzynia automatyczna- problemy
« dnia: Listopad 03, 2009, 23:36:23 pm »
Witam wszystkich.
Mam pewien problem, który dotyczy skrzyni automatycznej w modelu X-Type, 2,5 B, 4x4, USA.
Opiszę sytuację, aby osoby, które mogą mi pomóc miały pełen obraz.
Otórz zakupiłem powyższy samochód ze skrzynią automatyczną, w momencie zakupu miałem info od poprzedniego właściciela, że czasem zapala się "gearbox fault". Natomiast do auta dostałem drugą skrzynie, od takiego samego modelu, rzekomo od auta z przebiegiem 40 kkm (w świadomości- sprawna 100%).
Jeździłem samochodem ok. 1/2 roku i fakt, że czasem zapalała się kontrolka skrzyni. Jeśli się nie zapalała, to atko śmigało normalnie, płynie przerzucało biegi. Natomiast jesli pojawiał się komunikat o uszkodzeniu skrzyni (lampka żółta i komunikat: gearbox fault), auto szarpało przy zmianie biegów, najbardziej między 2 i 3 przełożeniem.
Błąd wyskakiwał najczęściej gdy auto nie było rozgrzane, tzn. np. rano, gdy dochodziło do pierwszej zmiany biegu z 2 na 3. Jeśli samochód  trochę pojeździł (rozgrzał się), to po ponownym odapleniu silnika, pracowało wszystko ok.
Mając drugą skrzynię, za namową znajomego, przekazałem auto do rzekomego serwisu (polecany przez kolegę), który podejmie się wymiany. Pomyślałem, czemu nie? Skoro mam drugą skrzynkę, rzekomo sprawną, a cena za wymianę "po zanjomości" niska, czas wymiany 1-2 dni. Skusiło mnie.

Teraz wiem, że to był duży błąd. 1-2 dni przciągnęło się do 2 tygodni (rzekomo nie spodziewali się, że jest tam napęd 4x4) :-\
Niestety, to nie koniec problemu  :-help
Po założeniu "nowej" skrzyni, była rzekoma próba auta. Nietety nie chciało ruszyć z miejsca.
Po kontakcie telefonicznym ze mną, zasugerowałem, że może brakuje oleju... po dolaniu:
Auto ruszyło, ale skrzynia jest w trybie awaryjnym. Jedzie na 4 biegu i jest wsteczny.
Problem jest taki, że nie posiadają odpowiedniego programu do odczytania błędów ze sterownika skrzyni, zresztą nie tylko oni, ale i fachowcy "od wszystkiego, eksperci" w Lublinie rozłozyli ręce.
Własnymi siłami, dzięki też postom na forum  :-thank  :-K, wyczytałem o programie IDS, który jest niezbędny do sprawdzenia sterownika skrzyni.
Jutro jestem umówiony na wizytę u elektronika, który jako jedyny na słowo Jaguar zareagował od razu, "potrzebny jest IDS", więc mam nadzieję i wrażenie, że facet wie o co chodzi. Jeśli sobie poradzi, to na pewno go polecę na tym forum.
Auto stoi juz ponad 2 tygodnie, jestem podłamany  :-cry, a widzę, że czekają mnie spore wydatki za niesprawne auto.

Moje pytania i prośba o pomoc:
1. Czy zbyt niski poziom oleju, mógł spowodować wejście skrzyni w tryb awaryjny?
2. Czy jest w woj. lubelskim "magik od Jaga?
3. Czy ryzykować zamianę skrzyni, na tą, co była wcześniej i wtedy diagnozować pojawiający się bład?
4. Proszę o poradę, co w tej sytuacji mógłbym zrobić, aby znów cieszyć się z jazdy?  :-tylko
5. Jeśli osoba posiadająca program do diagnostyki (IDS) jest mi w stanie pomóc, to  :-R  :-K :-help
(nie mówię, że za darmo).

Aha, jeszcze doszedłem, że model skrzyni to Jatco JF506E, 5 stopniowa...

Zakochany w marce, jestem silny, nie poddam sie tak łatwo...
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2009, 23:47:25 pm wysłana przez robertth »

robertth

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2009, 19:13:14 pm »
hmmm
i cisza...  ??????

robertth

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2009, 16:59:43 pm »
hmmm
montowali "spec mechanicy" :-[ i prosiłem, aby uzupełnili olej jesli jest niski poziom...
okazało się, że dolali mi mineralny (4 litry) :'(
dzień wcześniej mówiłem im, że jak nie będą mieć syntetyka, to żeby nie wlewali nic.
Filterek nie był zmieniany, kupiłem już olej esso 71141, zamierzam go zmienić.
Czy zły olej mógł coś uszkodzić w skrzyni?
Co byś radził w tej sytuacji?
Z góry dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2009, 17:04:54 pm wysłana przez robertth »

qbaty

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2009, 17:27:49 pm »
Nie chciałbym być złym prorokiem, ale skoro najpierw było za mało albo (nie było w ogóle) oleju, a potem zalali złym to niewykluczone, że już po zawodach  :-\
Oczywiście można próbować ją reanimować wymieniając olej na ten odpowiedni, ale przy statycznej wymianie sporo oleju zostaje w skrzyni, więc trudno będzie wymienić całość bez demontażu (rozebrania ??) skrzyni.

robertth

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 15, 2009, 20:13:55 pm »
Myślę, że skrzynia nie była eksploatowana bez oleju...
Po dolaniu "nowej" ilości nie przejechano więcej niż 50 km.
Jego mały stan podejrzewałem, w momencie zakupu, gdy podczas załaduknku skrzyni "ulało" się tak z 1 litr.
Auto jest w dalszym ciągu u elektronika i już postawił pierwszą diagnozę. Po badaniu błąd pokazuje się na "czujniku prędkości obrotowej skrzyni" (nie pamiętam wejście czy wyjścia). Ale po badaniach czujniki są w porządku i pokazują rezystancję w odpowiednich granicach. Zostały zbadane również przewody od skrzyni do sterownika i są ok.
Podejrzenie padło na sterownik, gdzie na jednym z pinów nie było odpowiedniego "przejścia".
Dalszy ciąg zmaganiań będzie w poniedziałek, napiszę co się dalej dzieje...
Gdyby któś miał jeszcze sugestie, to chętnie poczytam...
Z góry dziękuję.

Huckleberry

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 15, 2009, 21:55:38 pm »
Robertth,

Na głównym zachodnim forum Jaga, porównałem symptomy nieprawidłowej pracy twojej pierwszej skrzyni i w kilku przypadkach w 100% pomogło lekkie naciągnięcie linki dźwigni zmiany biegów pod skrzynią (robota na 5 minut).

Co do drugiej skrzyni, błąd prędkości obrotowej skrzyni, przykładowy P0735 (Gear 5 Incorrect ratio) może wskazywać na pęknięcia zębatki cofania.

Jaki to rocznik? Podobno we wczesnych wersjach (2001-02) zębatka wstecznego była uaktualniana ze 3 razy ze względu na różne tam problemy z pracą skrzyni. Wydaje mi się, że wymiana całej skrzyni była błędem, aczkolwiek nie masz się co martwić. Masz 2 skrzynie, potrzebujesz tylko speca od automatu. Zabierz kota do domu i poszukaj dobrego mechanika.

robertth

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2009, 20:34:55 pm »
hmmm
Dziękuję Huckleberry  :-thank rocznik 2002 ;)
Objawy okazały sie takie same po wymianie drugiej skrzyni.Dziś odebrałem Jaga od elektronika i na razie nie pojawia się błąd skrzyni  :-yipee, ale nie będę zapeszał. Okazało się, że w sterowniku na wejściu w układ scalony nie było dobrego przejścia. Ot podejrzewalnie cały problem. Czasem błąd się zapalał, a czasem nie. Poza tym kable do sterowania skrzyni były prawie wszystkie uwalone, rwały się w rękach, przyczyną mógł być montaż skrzyni przez moich "fachmanów"  :-[. Widać byo wyraźne zgniecenie na wiązce.

Został jeszcze problem  z olejem. Jak pisałem wcześniej został dolany mineralny Elf-a, podobno zamiennik Dextrona III. Na forach wyczytałem, że do tego typu skrzynek leje się syntetyk. Mam kupiony Esso 71141. Ale w eTECH-u podają własnie Dextrona III.
O co kaman?
Może ktoś podsumuje jaki olej powinienem wlać do skrzyni Jatco JF506E, aby mieć spokojną duszę...
 :-wings


A i dodam jeszcze, że pracownik elektronika, u którego naprawiałem auto znalazł shcemat całej instalacji elektrycznej do X-Type'a.
Obiecał, że mi ją udostepni w PDF-ie. Jak zrzuce na PEN'a, to podzielę się na forum.  :-tylko
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2009, 20:40:00 pm wysłana przez robertth »

Huckleberry

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 16, 2009, 22:15:40 pm »
W zależności od modelu auta do skrzyni Jatco JF506E wymagane płyny to:

Jaguar X-Type:  
Esso LT 71141; Shell ATF 3403 M115; Shell M1375.4; MERCON V XT-5-QM ATF; IDEMITSU K17; Jatco 3100 PL085

2002+ Volkswagen GTI, 2002-03 VW Jetta, 2004+ VW Golf: płyn o numerze sryjnym # G 052 990 A2

2002+ Land Rover Freelander:  Texaco N402 fluid

2002-? Mazda MPV 5f31j, 2003-? Mazda 6 5f31j: M-III ATF fluid (wyłącznie dla mazdy)

Możesz wlać także standardowy Castrol Import Multi-Vehicle ATF.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2009, 22:19:52 pm wysłana przez Huckleberry »

robertth

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 16, 2009, 22:40:21 pm »
Czyli eTECH dał du...y. A z eTecha korzysatają czesto zakłady mechaniczne w Polsce.
Więc niech to będzie przestrogą dla kolejnych wymieniaczy oleju w skrzyni biegów ;).
Wymieniam na Esso 71141 i będę miał psychę uratowaną.
Dzięki wielkie Huckleberry za pomoc.

Dodam tylko, że udało mi się kupić olej po 26 zł za litr w Wa-wie. W hurtowniach w Lublinie nie był dostępny.
Pozdrawiam.

nowicjusz

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 24, 2009, 16:20:12 pm »
a filterek w skrzyni niepotrzeba wymienić??

robertth

  • Gość
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 24, 2009, 22:43:45 pm »
a filterek w skrzyni niepotrzeba wymienić??
hmmm
było by idealnie, tylko aby to zrobić trzeba wyjąć skrzynię i ją rozpołowić...
ot takie małe utrudnienie  :-\

Offline Kolumb

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • X-TYPE RULEZ
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 10, 2011, 17:58:05 pm »
Witam - małe odswiezenie tematu...

Jestem posiadaczem od kilku w zasadzie dni X-Type 3.0 w automacie...
to juz trzeci z koleji i po raz pierwszy taki problem ...

opisze może sytuacje to bedzie latwiej cokolwiek moze powiedziec lub doradzic ...
Jadąc prosta droga około 90-100km/h szarpneło mi autem pojawiła sie na desce czerwona kontrolka a w komunikatach naprzemian zaczeło wyświetlać "gearbox fault" na zmiane z "engine fault" i auto tak jakby zmieniło na luz... toczyło sie poprostu i nie reagowało na pedał gazu ani na żadne zmiany skrzyni... wciskając pedał gazu auto nawet nie zwiekszało obrotów trzymając je cały czas równo na 1100 obrotów, zatrzymałem sie na drodze a komunikaty cały czas na przemian sie wyswietlając swieciły na desce kontrolnej, po zgaszeniu silnika i probach ruszenia w przód lub tył auto mocno szarpało, gdzie auto nadal nie reagowało na pedał gazu tylko ruszało samą skrzynia, przy czwartej próbie komunikaty zgasły a auto spowrotem jechało jak trzeba nie szarpiąc i jadąc bez najmniejszych problemów... pytanie czy mam sie tym martiwć czy to mogło być cos jednorazowego ?

 :-help :-help :-help :-help :-help :-help :-help
Jadzia MY Love 3.0 V6 Rzeszów

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 10, 2011, 18:09:45 pm »
witam, gratulowac nabytku!

powiedz nam prosze czy po wylaczenie silnika problem nie wrocil? wydaje sie, ze ecu ci zwariowal, i moze po
resetu dalszych problemow nie beda, jednak moze to takze byc obiaw powaznej usterki. najlepszym sposobem
bedzie scan (ale niestety zwykly scaner obd nie pokazuje bledow ze skrzynii, wiec albo w aso albo u kogos
kto posiada rozszerzonego komputera, np autologic).

aby zresetowac ecu, odlacz na ok 15 minut akumulator (nie zapomnij o kod do radia) i zobacz, czy problem
wracz, czy tez nie.

Offline Kolumb

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • X-TYPE RULEZ
Odp: Skrzynia automatyczna- problemy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 10, 2011, 19:08:27 pm »
wylaczylem samochód 3 razy- po trzecim razie dopiero usterka zanikła - tak jakby sie zresetował komputer, zobacze chwile jeszcze pojezdze i jak pojawi sie jeszcze raz zaczne sie martwic ... - jestem z rzeszowa kochanego podkarpacie gdzie jaguar jest rarytasem i ciezko spatkac na ulicy a serwis czy kogokolwiek kto sie na jaguarach choc troszke zna to juz calkowicie graniczy z cudem ...

wiec narazie czekam obym nie doczekał powtórzenia sie sytuacji ...
Jadzia MY Love 3.0 V6 Rzeszów