Autor Wątek: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon  (Przeczytany 10424 razy)

Offline gajoma

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« dnia: Październik 14, 2009, 18:56:09 pm »
Witam serdecznie,

mam problem z z uruchomieniem auta (daimler double six rok '88) po wymianie świec. Podczas wykręcania świec porwane zostały przewody instalacji zapłonowej i potrzebuję schemat instalacji - może ktoś dysponuje takowym?
Z góry dziękuję za pomoc

koziol

  • Gość
Odp: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2009, 19:10:45 pm »
Lucas CEI czy Marelli?

Offline gajoma

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2009, 14:29:34 pm »
Chodzi o LUCAS'A.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2009, 15:06:29 pm »

Offline gajoma

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2009, 14:40:31 pm »
Bardzo dziękuję za udostępniony schemat, jednak wg elektryka połączenia nie pasują z moim egzemplarzem (obok stoi podobny tylko inny rocznik i jest zgodny z zamieszczonym schematem - więc sam już nic nie rozumiem). Czy jest taka opcja aby Lucas mial też inne rozwiązanie połączeń zapłonu i ktoś dysponuje takim schematem? Dodatkowo może ktoś dysponuje schematem sterowania wtrysków oraz zasilania centralki zapłonowej (chodzi o +/-). 
Z góry dzięki za pomoc.

JAGULAR

  • Gość
Odp: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 17, 2009, 10:34:48 am »
zapewne masz wersję z dwoma cewkami zamiast rezystora jesli tak, to masz podobnie tylko cewki masz połączone równoloegle, dwa przewody od wzmacniacza zapłonu (tej czarnej skrzyneczki przykręconej do kolektora) idą do cewki a pozostałe dwa jeden do ECU a drugi do obrotomierza, jeśli masz resztki kabli to dojdziesz po kolorach, a jak nie dasz rady to pisz ;)
powodzenia

Offline gajoma

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 20, 2009, 08:37:16 am »
Dzięki za dotyczczasową pomoc i wskazówki.
Okablowanie zapłonu wydaje się być już chyba OK. Natomiast powstaje następny problem ze sterowaniem wtrysków. Skąd wychodzą sterowania wtrysków czy z centralki czy z modułu. Problem jest taki, że w tej chwili wygląda na to, że są dwa + a nie ma -. Czy może być taka sytuacja, że uszkodzony czujnik skrzyni biegów wyłącza pracę wtryskiwaczy? Czy może rozładowała się centralka wtryskowo-zapłonowa po długim przestoju auta bez podłączonego akumulatora?
Może coś Komuś przychodzi do głowy?
Pozdrawiam 

JAGULAR

  • Gość
Odp: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2009, 08:47:56 am »
Z mojej skromnej wiedzy, w IIIserii nie ma żadnego czujnika w skrzyni, wtryskiem steruje zapłon czyli idzie sygnał do ECU z tej czarnej skrzyneczki na kolektorze ssacym.
Sprawdź całą wiązke wtryskiwaczy bo jest to najczęstrza przyczyną kłopotów z silnikiem,
stara izolacja parcieje i raz działaja a raz nie.
dodatkowo sprawdź czujnik temperatury i czy dochodzi podciśnienie do ECU
to są główne sygnały sterujące silnikiem
Oczywiście zakładam że masz iskrę ;)
powodzenia



Offline gajoma

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Schemat instalacji elektrycznej - zapłon
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2009, 12:01:13 pm »
cały "witz" polega na tym, że nie mam u siebie czarnej skrzyneczki na kolektorze:-(. Zaznaczyłem natomiast na czerwono coś w rodzaju rezystora, z podłączeniem którego mamy problem... może ktoś posłuży dobrą radą?:-) ...iskra jest.