Autor Wątek: Najszybszy MK II..?  (Przeczytany 5230 razy)

propagator

  • Gość
Najszybszy MK II..?
« dnia: Wrzesień 20, 2009, 12:15:22 pm »
Witam, chcialem podzielic sie z Wami fotkami, ktore znalazlem kilka tygodni temu na stronce Racing Green Cars - firmy zajmujacej sie profesjonalnym serwisem Jaguara, TVR i Range Rover oraz sprzedajacej auta, ktorych fanami jestesmy. Firma jest z UK, ale mysle, ze w wolnej chwile chetnie zerkniecie na oferowane przez nich KOTY. Mnie rzucil sie w oczy Jaguar MK II, przerobiony przez firme Beechams z Nowej Zelandii, wyposazony w silnik... V8 4.0 Supercharged, znany z modelu XJR. Jestem ciekaw Waszych opinii - mnie troche zalatuje to profanacja, ale z drugiej strony pewnie niejeden na drodze moglby byc zaskoczony, widzac oldtimera z takim przyspieszeniem  :-gwizd  Pomijajac wyglad zmienionego wnetrza, mysle, ze mogli chociaz dopasowac do niego oldschoolowe lusterka zewnetrzne, bo te zalozone nie graja z reszta - ale to tylko moja opinia...

Mysle, ze nie bedzie przestepstwem podanie tu adresu stronki: www.racinggreencars.com

Jest tam wiele ladnych kotow do obejrzenia. Pozdrawiam!  :-tylko

Pavel

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2009, 13:06:10 pm »
Ciekawe jak to się prowadzi na takich oponkach  ;D
wnętrze zostawiłbym klasyczne;)

qbaty

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2009, 13:11:04 pm »
Wnętrze (np. kierownica) i lusterka boczne  :-thumpdown
A sam pomysł dość ciekawy. Tylko jestem ciekaw, jak zostało to wykonane - patrząc na wnętrze nie spodziewam się
rewelacji  :-gwizd

champagne

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2009, 18:34:10 pm »
Wnętrze kiczowate, podobnie jak lusterka i rury wydechowe.
Tak poza tym jest to trend nie występujący jeszcze w Polsce: NEOKLASYKI czyli w starej karoserii nowa technika, na zachodzie ten kierunek tunnigu staje się coraz bardziej trendy. Neoklasyki to przeważnie youngtimery, uznane już za pojazdy kolekcjonerskie, ale również oldtimery odbudowane przy użyciu nowoczesnych podzespołów. U nas pojęcie "neoklasyk" jeszcze występuje w śladowych ilościach. Natomiast np. Niemcy robią takie przeróbki już od dawna, najczęściej na Mercedesach, ale nie tylko. Sporo neoklasyków było wystawionych na Targach Retro Classics w Stuttgarcie w marcu br.
Oczywiście kwestia oceny tego kierunku jest dość kontrowersyjna, jednym się to podoba, a innym nie. Na pewno auto odbudowane w ten sposób traci status pojazdu zabytkowego w Europie i na świecie, w świetle aktów wydanych przez FIVA*.


*Międzynarodowa Federacja Pojazdów Zabytkowych (Fédération Internationale des Véhicules Anciens - FIVA) została utworzona w 1966 r. we Francji jako międzynarodowa federacja klubów oraz organizacji zrzeszających posiadaczy pojazdów zabytkowych. Jest to jedyna federacja tego typu honorowana przez UNESCO.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2009, 19:20:11 pm »
W Polsce może mieć taką samą tablicę rejestracyjną jak twój i będzie podlegać ochronie.

champagne

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 20, 2009, 19:52:16 pm »
Raczej jest to nie możliwe. Przynajmniej w większości województw, gdzie są normalni konserwatorzy zabytków i normalni rzeczoznawcy. Na 100% nie można zarejestrować takiego neoklasyka na Dolnym Śląsku. Przerabiałem raz ten temat na własnej skórze, gdy chciałem zarejestrować swoje byłe Porsche 911 na żółte tablice, problem w tym, że poprzedni właściciel był lakiernikiem i polakierował ją flip flopem, czyli kameleonem. Finał był taki, że Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków odmówił mi wpisu na Wojewódzką Ewidencję Pojazdów Zabytkowych. Ale niestety nie we wszystkich województwach panuje normalność i można widzieć pseudo-zabytki na żółtych blachach z instalacją LPG i po agrotuningu. Jest to karygodne i jest nadużyciem ze strony rzeczoznawców, którzy lecą na gotówkę, bo za dokumentację biorą od 500 do 1000pln. Natomiast konserwator, który wpisuje takie auta do rejestru zabytków powinien być ścigany przez prokuraturę. W ostatnim Classic Auto są fotki Golfa 2 z żółtymi tablicami GSP i jest to wysoce niesmaczny widok.

Luqasek

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 20, 2009, 20:35:22 pm »
Aby auto było zarejestrowane na tzw. żółte tablice wcale nie musi mieć 25 lat! Jest szereg innych uwarunkowań pozwalających ubiegać się o żółte blachy. Z tego co mi wiadomo, wystarczy, iż autem jeździła znana osoba, auto brało udział w znaczących imprezach sportowych, zostało wyprodukowane w niewielkiej liczbie egzemplarzy...

Prawnikiem nie jestem, ale wydaję mi się, że ściganie przez prokuraturę konserwatorów zabytków z powodu wątpliwej  zasadności wpisania samochodu do rejestru zabytków to lekka przesada. Jest dużo poważniejszych spraw nadających się dla prokuratorów. A nawet gdyby ścigać taką osobę, to jakie jej postawić zarzuty? Na jaki wyrok skazać? Czy nie obowiązuje w PL zasada iż kara powinna być proporcjonalna do popełnionego czynu??

Razem z moim ojcem posiadamy zabytkowy pojazd a mianowicie Opla Kapitana z 1939 roku. Pojazd początkowo znajdował się w opłakanym stanie, brakowało niemal wszystkiego, począwszy od silnika i większości osprzętu, skończywszy na klamkach. W związku z czym, po blisko trzech latach poszukiwań zdecydowaliśmy zastosować inny silnik, z innego zupełnie auto, lecz o podobnych rozwiązaniach konstrukcyjnych i prawie z tego samego okresu. A ramki okien dopasowaliśmy od dużego fiata:) Czy w związku z tym, iż w aucie, którego produkcja ruszyła dosłownie na kilka miesięcy przed wybuchem wojny, które zostało wyprodukowane w zaledwie 25 tysiącach egzemplarzy (do jesieni 1940 roku), z czego około czterech tysięcy przed wojną (właśnie ten egzemplarz pochodzi z przed wojny) zastosowano przy odbudowie trochę nowocześniejszy silnik to nazwiemy go neoklasykiem? I nie powinien mieć on prawa do żółtych tablic? Znalezienie jakichkolwiek części czy nawet drugiego egzemplarza jako dawcy graniczy w tym wypadku z cudem, i to nie tylko w PL ale i w EU i na świecie!

To było trochę  :-off ale chyba nikt się nie obrazi, a wracając do tematu MK II:
Mi się on podoba! Co prawda lusterka boczne średnio pasują i mogę mieć lekkie zastrzeżenia do wnętrza, czy nie jest nazbyt współczesne, ale pomyślmy sobie tak:
W USA takiego MK II jak by dorwali, to na bank by mu skrócili kabinę o 20cm, coś tam dospawali, wsadzili silnik V8 od jakiegoś camaro, oczywiście "piękne" alusie, szerokie lacze, audio z głośnikami o promieniu większym niż dorodne arbuzy. Do tego płomienie na masce, albo rdza i wtedy dostał by plakietkę Hot Rod albo Rat Rod. I co? I wszyscy byli by zadowoleni, klaskali by... Tak więc chwała komuś za to, że nie zrobił z tego totalnej wiochy, ale starał się zachować kształt i charakter auta, jedynie ulepszając auto do współczesnych standardów i wymogów jeśli chodzi o wygodę użytkowania na co dzień. Bo taki kilkudziesięcioletni pojazd, w 100% oryginalny nie nadaje się do jazdy do pracy, na uczelnię i po zakupy pod supermarket, a tak, dzięki pracy niektórych ludzi, piękne auta, mimo upływu lat zostają z nami, na naszych ulicach i to powinno cieszyć:) Prawdopodobnie ta przeróbka została dokonana w najmniej inwazyjny sposób i w razie potrzeby bądź też zachcianki właściciela będzie istniała możliwość powrotu do stanu, nazwijmy to dla uproszczenia "fabrycznego". Takie rozwiązania popieram  :-za

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2009, 21:29:16 pm »
Co do neoklasyków to moje zdanie jest takie żeby stare samochody zostawiać w stanie oryginalnym, ale zbudować od podstaw nowy samochód który wyglądał by tak jak jakiś klasyk ale z nowoczesnym wyposażeniem jest jak najbardziej OK. Dla tego popieram takie projekty jak Eagle.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

kyrios_paulus

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 20, 2009, 21:34:12 pm »


W tej obudowie siedziały jedne z nowocześniejszych rozwiązań (koniec lat 90) ;) Mnie bardzo się podobają 'fabryczne' neoklasyki, jak właśnie Nissan Figaro, czy wyroby Mitsuoki. Ale przerabianie prawdziwych klasyków na taką modłę trąci herezją ;)

champagne

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 20, 2009, 21:44:22 pm »
 :-za
Oczywiscie, że tak to jest herezja.
Roma locuta causa finita  :-wings

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 20, 2009, 23:17:20 pm »
oczywiście herezją nie :-tylkotaro )
co do golfa 2 - jak to był Rallye to bym go wpisał z miejsca bez względu na wiek, podobnie z bmw z1 i im podobnymi w ogóle mnie to nie dziwi.
Dziwią mnie skopane rollsy, jaguary, bentleye i mercedesy. I mam wielki szacunek do Golfiarzy bo widziałem tak odstawione jedynki i dwójki że paru właścicieli szacownych Jaguarów czy Rollsów powinno się zawstydzić...


naughtycat23

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 21, 2009, 12:33:03 pm »
To był golf II nawet nie GTI zwykły golfik który wyglądem również nie powalał a jednak Neoklasyki to jest to ten trend jest dość mocno powszechny w USA gdzie na bazie wraków robione są cudowne pojazdy dla zupełnych indywidualistów. Pewnych klasyków nie powinno się ruszać ale jeśli w taki czy inny sposób mamy spowodować że z wraku narodzi się jakiś inny ciekawy pojazd czemu nie !!!! Jestem jak najbardziej za chociaż patrząc na tego Jaga straszną porażką są pewne przeróbki które nie powinny mieć miejsca jak lusterka czy układ wydechowy !!!! Po co robić coś takiego można mieć graty od najlepszej wersji ale opakowane klasycznie jak przystało dla tego modelu i tylko zachwycać lub budzić podziw nieprzeciętnymi osiągami. :-za

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 21, 2009, 14:06:23 pm »
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Luqasek

  • Gość
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 21, 2009, 15:47:41 pm »
A Garbus na żółtych?? Wszyscy są zgodni, że to klasyk i należy mu się miejsce w historii, ale z drugiej strony to produkcję skończono dosłownie kilka lat temu, a wyprodukowano go w 21 529 464 egzemplarzach, a więc o wiele, wiele więcej niż Golfa II. To dać mu żółte tablice czy nie?? Bo go tak dużo... bo tak niedawno skończyła się produkcja...??

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Najszybszy MK II..?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 21, 2009, 15:50:04 pm »
no i ok:) 25 lat ma, 15 lat od zakończenia produkcji jest, nie jest festyn plastik - dla mnie OK, a że to GOLF 2? Komuś chciało się przejść przez całą procedurę i ok, ba nawet lepiej, że GOLF a nie Rolls. To właśnie takie samochody są najbardziej narażone na zniszczenie i dewastacje. A tak będzie musiał o niego dbać.
Gorzej będzie dla właścicieli jak się dowiedzą, jak szeroki zakres możliwości ingerencji ma konserwator zabytków...  :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd