Autor Wątek: Aston Martin Lagonda w Polsce  (Przeczytany 7674 razy)

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Aston Martin Lagonda w Polsce
« dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:39:07 pm »
Aston Martin Lagonda w Polsce.
Czas pokaże jak to ma się do Jaguara i czy sprzedaż XK/XKR zrobi... STOP...
Zobaczymy również jak to będzie się miało do sprzedaży XJ-ota - bo Rapide już tuż tuż.
Czas również pokaże na jakim poziomie Aston będzie zapewniać obsługę.
Salon ma powstać do końca roku w Warszawie.

kyrios_paulus

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:43:28 pm »
Sądzę, ża Rapide będzie ciut zbyt ekstrawagancki, aby wygonić XJ z rynku ;)
Po prostu jego wygląd nie przemówi do polskiego odbiorcy.

A XK/XKR może rzeczywiście przejść ciężką próbę.
Zobaczymy.

Whisnia

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:44:46 pm »
Ale Aston z całym szacunkiem dla Jagów to chyba inny pułap cenowy...

kyrios_paulus

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2009, 21:47:09 pm »
No wiesz, ceny nowego XJ zaczynają się (dobrze kojarzę?) od 72 tysięcy dolarów ;) To nie jest chyba aż tak duża różnica.

EDIT: Oops. Rapide ma kosztować 250k €. Wtopiłem  :-V Sorry.  :-wstyd

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2009, 22:01:40 pm »
Moim zdaniem Rapide to nie konkurencja da XJ. Rapide to bardziej samochód dla kogoś kto ma szofera i chce super szybkie auto a nie ekstra wygodną limuzynę.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

oskioski

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2009, 22:14:22 pm »
dzis są takie czasy , że ktoś , kto ma szybki i fajny wózek nie bardzo chce , żeby woził go kierowca  :-A

Matrix - pomyśl - masz wymarzonego jaga - myśl dalej - wsiadasz , bo ktoś otworzył ci tylne drzwi  -

nie masz ochoty wywalić z roboty kierowcy  ?????? ?????? ?????? ??????




artleks

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 16, 2009, 22:18:22 pm »
Myśle że optymalna sytuacja to kierowca na codzien - a w weekendy samemu byc kierowcą :-super Przy obecnym stanie dróg, korkach jazda staje się często trudnym do zniesienia obowiązkiem :-cry

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 16, 2009, 22:19:25 pm »
Wtedy kupuje Astona DB9 więc to Rapide ma mniejsze szanse utrzymania się na rynku.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 16, 2009, 22:24:43 pm »
@martix - oczywiście, że konkurencja i to w pełni. Rapide miał być bardziej "Sporty" niż Jag. tylko, że nie wyszło. Jak to szofera? Przecież Rapide jest mniejszy to typowe 4 miejscowe coś co jest tak naprawdę db9 w jamniku.
Jest droższy, gorzej wyposażony, wolniej przyśpiesza  i na pewno jest mniej komfortowy.
XJ - jest tańszy, szybszy, lepiej wyposażony, mniej waży... Jaguar to ludzie, którzy zbudowali cały sukces Astona, jeszcze  za czasów panowania Forda. Tylko, że oni teraz robią Jaguara... i to już widać.


ok 110 000 funtów za Rapide produkcyjnego (przynajmniej tak na Franktfurcie mówiono ) vs. 85 000 funtów za SuperSport-a czyli tak naprawdę konkurencję dla Rapide.
różnica spora, jak na to, że XJ jest lepszy, ale w PL to nie ma żadnego znaczenia, bo to AM - fura Jamesa Bonda.

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 16, 2009, 22:47:05 pm »
@matrix* - tam miało być  :-wstyd
sorry Matrix za literówkę w Twoim nicku...

Whisnia

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 16, 2009, 22:51:49 pm »
Myśle że optymalna sytuacja to kierowca na codzien - a w weekendy samemu byc kierowcą :-super Przy obecnym stanie dróg, korkach jazda staje się często trudnym do zniesienia obowiązkiem :-cry
Dla mne optimum jest dokładnie odwrotne - w tygodniu sobie pośmigać, a weekendy są imprezy gdzie zawsze chętnych do piwka jest zawsze o jeden więcej niż kierowców :)

champagne

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 17, 2009, 09:18:00 am »
Aston Martin nie jest konkurencją dla Jaguara. Aston jest trochę wyżej w hierarchi. Zresztą czytałem w Classic Auto, że w fabryce Aston Martina nie wymawiają słowa Jaguar, tylko mówią "ten tani samochód z Coventry". Kiedyś dyrektor Aston Martina powiedział, że kupno nowego Astona to nie jest wybór pomiędzy Mercedesem, a BMW tylko pomiędzy kolejną willą, a jachtem czy małym odrzutowcem. W tygodniku Motor nr 37/2009 jest artykuł o Aston Martinie One-77, cena 5,7 miliona złotych, będzie to najdroższe seryjne auto w historii firmy. Więc zestawienie Astonów i Jaguarów nie ma sensu, bo to inna półka cenowa.

kyrios_paulus

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 17, 2009, 09:53:49 am »
Pan prezes z Astona troche chyba lubi sie chwalic :-hehe Poza tym One-77 to najdrozszy woz w historii marki, nie ma co jego ceny porownywac ze zwyklymi modelami innej marki.

Jaguar nigdy nie mial takiego modelu jak One-77? Nie bylo po co, nie musi napychac sterydami swojej sprzedazy... :)

naughtycat23

  • Gość
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 17, 2009, 10:57:10 am »
Aston One-77 jest zwykła zagrywką taktyczną - najdroższy, limitowany i tak naprawdę niedostępny ponieważ w momencie sprzedaży już nie do zdobycia bo jest porezerwowany i tylko prestige guy's mogą go posiadać. Firma robi wielkie halo a chodzi tylko o kolejne bańki na koncie a zawsze dzieje się tak że modele tego typu na pniu są wyprzedawane także jest to za każdym razem strzał w 10 tke - swoją drogą wizualnie to naprawdę arcydzieło.
Chciałbym aby powstał następca xj220 ale może kiedyś ktośwpadnie na taki pomysł  :-V

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Aston Martin Lagonda w Polsce
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 17, 2009, 18:42:06 pm »
@naughtycat - zaprawdę powiadam proście, a będzie wam dane... :D :D :D
@ champagne - co jest w hierarchii? Przepraszam Cię, ale to był dinozaur w latach 90-tych mieli tylko Virage, bazującego na starej wysłużonej V8-ce z lat 70-tych. I gdyby nie pewni ludzie i pewna firma produkująca XJR-y i XJR-Sy a także xj220 nie było by takiego samochodu jak db7.
Aston w CAŁOŚCI BAZUJE NA JAGUARZE. To Ford zadecydował, że Aston to wyższa półka, a nie Aston. Dlatego XK8/XKR był bez LSD i tylko w automacie, dlatego AJ16S był tylko w XJR i dlatego v12 miał Aston a nie Jag.
Panowie dyrektorowie mogą sobie w Astonie opowiadać wszystkie bajki świata. Mają duży problem, bo muszą brać skądś technologię. Vantage bazuje na podkręconym Aj-34 ( czyli jest generację z tyłu ), v12 to dwa durateci z X-type i koniec ich możliwości jest już tuż tuż. Jaguar ma lepszą technologię produkcji nadwozi. Jaguar jest lżejszy, mocniejszy, wygodniejszy i ma więcej bajerów, brzmi lepiej, a do tego kosztuje 1/3 mniej niż Aston.
Pytanie jak duże musisz mieć kompleksy, żeby wydać 1/3 więcej na gorszy samochód, który ma tylko jedną niepodważalną cechę - jest AKTUALNĄ  furą Jamesa Bonda...
Jedyne czego brakuje Jaguarowi to pakietu firmowego zdejmującego kaganiec.
Za db9 możesz mieć XKR-a z pakietem aero i kitem od Paramounta... 600 koni...