Autor Wątek: X.300 - obsługa  (Przeczytany 2747 razy)

barbie

  • Gość
X.300 - obsługa
« dnia: Sierpień 05, 2009, 09:59:48 am »
Zamknęliście - i chyba słusznie wątek ABS, bo zaczęła się robić pyskówka.
Chciałbym jednak jako "wywołany do tablicy" poruszyć dość ważny problem.

Po pierwsze:
Przepraszam wszystkich za "smrodek dydaktyczny" - ale wybaczcie staremu belfrowi - prowadzę wykłady na Wydziale Mechanicznym (głównie Automatyka i Robotyka) od tak dawna, że już zapomniałem, kiedy zacząłem. Mam więc bliski kontakt z kolegami "od pojazdów i silników". Sam zajmuję się systemami operacyjnymi, sterowaniem itp. - choć z wykształcenia jestem fizykiem.

Po drugie:
Obecny Daimler to moja 19 "bryka". Zaczynałem od "Mikrusa" (2 cylinderki) i poprzez 125p, kilka Merców, Audi, Fordów i Chryslerów (amerykańskich) doszedłem najpierw do X.308 aby osiągnąć 12 cylindrów.
Praktyka obsługi (z remontami kapitalnymi silników włącznie) własnych samochodów nauczyła mnie jednego - DOKUMENTACJA TO PODSTAWA. Jaguary (zwłaszcza starsze - bo w nowych samochodach nastąpiła unifikacja) posiadają szereg nietypowych rozwiązań i mając doświadczenia np. z niemieckiej motoryzacji przeważającej w Polsce można łatwo wpuścić się w "maliny".

A dostęp do dokumentacji JEST. Wystarczy zainwestować 100 zł w krążek do swojego auta wydawany przez JDHT. A że warto - sam się przekonałem:

Jak sprzedawałem X.308, to chłopaki z komisu się przejechały - używali lewarka jak tiptronica - i zablokowały skrzynię biegów. Na wyświetlaczu "Transmisson Fault" i auta nie da się w ogóle uruchomić (cały czas jest "na biegu"). Awantura - zamówili lawetę, mechanik-specjalista stwierdził, że trzeba wyjąć skrzynię itp., itd...