Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena
Eagle E-Type Speedster
jagomagic:
http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Jaguar-Speedster-Concept-Retrofala-nadal-wzbiera,25543,1.html
Wykonana w całości z aluminium karoseria została nisko zawieszona, powiększono za to nadkola, by zmieścić w nich klasyczne szprychowe felgi z szerokimi oponami. Rozstaw kół jest większy niż w oryginale, więc Speedster wygląda masywniej niż filigranowy E-Type.
Za niepowtarzalny dźwięk odpowiedzialne są 4 rury wydechowe. W stosunku do klasyka zmniejszono miejsce na tablicę rejestracyjną. Eagle zajął się także silnikiem i z 4,7 litra pojemności (6 cylindrów) udało się uzyskać 300 KM i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu „setka” na liczniku tego ważącego 1,1 tony pojazdu pojawia się już po 5 s. Prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest zrobiona specjalnie z myślą o tym aucie 5-stopniowa skrzynia manualna. Oczywiście, dopasowano także układ jezdny (nowe: zawieszenie i system hamulcowy).
W środku, gdzie tylko było to możliwe, typowe dla E-Type’a elementy stylizacyjne pozostały na swoim miejscu, m.in. okrągłe zegary i włączniki w formie hebelków. Minifotele z oryginału zastąpiono nowoczesnymi, obitymi skórą sportowymi siedzeniami. Eagle zadbał także, by nie zabrakło aluminiowych powierzchni na desce rozdzielczej i szerokiej konsoli centralnej.
MATriX335:
Podobają mi się takie projekty. Mam nadzieję że klasycznego XJ też coś takiego czeka zwłaszcza teraz gdy nowy XJ ma zupełnie inny styl.
kogutki:
w nastepnym Jaguar World bedzie artykul oraz test tego cudo. zobaczymy . . .
KRISS:
No ja już przeczytałem, ciągle uważam, że jak na eagle i jego możliwości to nie zachwyca.
kogutki:
Po dwoch latach Eagle posunal sie o krok dalej. Na tegorocznej imprezie Salon Prive (London, 22.06.) ma zamiar
przedstawic wersja E-Type Leightweight Speedster, ktora jest o ponad 100 kilogramow lzejszy od "zwyklej" wersji i
nawiazuje do legendarnej wersji rajdowe Jaguara Leightweight E-Type.
Wszystkie zbedne ciezary sa wiec usuwane a do silnika oraz napedu uzyto sporo alumium. Silnik tego cuda to
4.7 litrowy, rzedowy 6-cylynder, ktory bazuje na orygynalnym silniku E-Type-a, wyglada jak orygynal gdyby nie
nowoczesny wtrysk... Silnik ma km310 km oraz moment ponad 460 Nm juz przy 3600 rpm.
Samochod ma teraz wiecej konie na kilogram niz jakikolwiek aktualny seryjny model Jaguara i smialo moze sie
zmierzyc z niejednym supercarem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej