Autor Wątek: ABS  (Przeczytany 5384 razy)

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 230
ABS
« dnia: Lipiec 30, 2009, 12:20:23 pm »
Witam!

Od czasu do czasu pojawia mi się komunikat: "Traction/Stability control fail" - stąd moje pytanie co może być powodem tego komunikatu? Dzieje się tak w różnych warunkach, nie raz tuż po odpaleniu auta, nie raz w trakcie jazdy i na ogół znika gdy gasze auto i ponownie odpalam. Podejżewam czujnik ABS'ów - gdzie go szukać w X308'99 i co po koleji powinienem zrobić?

Pozdro!
Najgorsze są skrajności...
XJ40 - Sovereign'87 - był :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

maxdzax

  • Gość
Odp: ABS
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 30, 2009, 14:34:29 pm »
Kurcze mam to samo, w dodatku jak chamuje słysze takie bicie ze koszmar i zaczyna auto somo chamowac, mało tego lewe kolło rozgrzewa sie tak ze zionie od niego ogniem z odlgłosci 1 metra czuc temperature po przejechaniu kilku kilometrów
boje sis nawet sprawdzać co to jest....

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 230
Odp: ABS
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 30, 2009, 15:55:34 pm »
U mnie wszystko jest ok, jesli chodzi o chamowanie, a z kompem nie taka prosta sprawa, bo jak pisałem komunikat pojawia sie losowo - dziś z rana jak jechałem do pracy było wszystko ok, a w miedzyczasie wyskoczyłem na miasto i świeci, wracam - nie świeci...
Najgorsze są skrajności...
XJ40 - Sovereign'87 - był :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

barbie

  • Gość
Odp: ABS
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 31, 2009, 15:07:34 pm »
Chłopaki, hamuje się przez SAMO "H"...

Ale do rzeczy. ABS w Jagu włącza się dopiero w czasie jazdy - jak przekroczymy pewną prędkość (nie pamiętam jaką, ale niewielką). I dopiero wtedy wykonywana jest procedura diagnostyki czujników w kołach. Inaczej się nie da tego zrobić - bo porównywane są impulsy z kół - powinny być mniej więcej jednakowej częstotliwości. Jeśli nie są  - system uznaje, że któryś z czujników jest uszkodzony, nie włącza ABSa i zaświeca lampki.
Czujniki (a raczej podłączenia do nich) nie mają łatwego życia - można sprawdzić kontakt i oporność (omomierzem). Nie powinno być zbyt dużego rozrzutu wartości.

Tak więc lampki ABS Fail i Traction Fail zapalą się zazwyczaj na początku jeazdy - i będą już świecić stale podczas jazdy. Przy następnym ruszeniu test jest robiony ponownie. Jak nie będzie problemów (np. styki wyschły) to ABS się włączy i lampki pozostaną ciemne.

Aha, doczytałem, że to nie X.300!  W X.308 będzie to jedna lampka ostrzeżenia i napis na wyświetlaczu...

Sebastian

  • Gość
Odp: ABS
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 31, 2009, 15:13:03 pm »
   Cenna uwaga    :-super

U mnie był bardzo podobny problem, czyszczenie styków czyni cuda.     :-W

gesiog1

  • Gość
Odp: ABS
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 31, 2009, 20:03:09 pm »
tak,najlepiej zacznij od wyczyszczenia kostek polaczeniowych. w x308 z przodu jest dupowate rozwiazanie i czesto sie zdarza taki komunkat na kompie.wystarczy porozpinac i przeczyscic polaczenia- robilem tak juz ze dwa razy-na razie pomaga.

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 230
Odp: ABS
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 31, 2009, 20:22:44 pm »
Ale głupio mi za to "H" - coś mi nie pasowało w tym słowie.... ale, mniejsza o tym - obiecuję poprawę :) Jutro wolny dzień to sobie pogrzebie w jagu i sprawdze te styki, prawdopodobnie to o to chodzi bo dziś nawet sporo km zrobiłem po mieście i nic sie nie pojawiało na wyświetlaczu. Barbie - dzięki za czujność...  :-wstyd
Najgorsze są skrajności...
XJ40 - Sovereign'87 - był :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

barbie

  • Gość
Odp: ABS
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 02, 2009, 11:42:12 am »
pierwsze słysze aby procedura samodiagnostyki układu abs była wykonywana dopiero po przekroczeniu minimalnej prędkości  :-nuts :-nuts
abs zaczyna działać mniej wiecej dopiero od przekroczenia 7 km/h a system sam sie diagnozuje juz w chwili właczenia zapłonu .
ale zapewne nic a nic sie nie znam wiec lepiej nie bede sie juz odzywał w tym temacie .
Ale jesteś ambiciarz - a ja Cię tak chwaliłem za procedurę naprawy hamulców w innym wątku!!!

Najlepiej sprawdzić - weź serwisówkę, bo ja to sprawdzałem na dysku JDHT (to tylko 100 zł, a nie trzeba patrzyć w prawy czy lewy róg sufitu).
Otóż wyraźnie tam napisano, że ABS nie włączy się (nie pamiętałem czy 7 km/h - przykro mi) jeśli dane przy prędkości włączenia (częstotliwości impulsów) z czujników w kołach będą się różnić - precyzyjnie: nie pozostaną w granicach tolerancji. Po włączeniu kluczyka można zrobić co najwyżej test rezystancji czy impedancji czujników - bo jak auto stoi, to impulsów nie ma - mam rację?
Porównanie częstotliwości impulsów z kół jest możliwe dopiero podczas jazdy - czy to nie jest przypadkiem test? Dlatego właśnie często (u mnie też się to zdarzało) po włączeniu kluczyka lampki się zaświecają - a potem gasną sugerując, że wszystko jest w porządku a to tylko koniec testu statycznego - i po ruszeniu autem z miejsca, jak się troszkę rozpędzi zapalają się ABS i Trac Fail - bo lepiej jest nie włączyć układu gdy coś szwankuje. 
Czujnik może mieć poprawną rezystancję - a np. nie dawać impulsów (choćby dlatego, że jakiś matoł wymontuje kółko impulsatora, albo zastąpi czujnik rezystorem - tak jak często poduszkę... :-thumpdown). I co - włączysz ABS/Trac, a ten stwierdzi, że np. prawe przednie koło stoi i zareaguje? Układy w aucie muszą być "idioto-odporne", bo zależy od nich życie.
Chyba napisałem jasno - ale jeśli czegoś nie rozumiesz - to się zapytaj, a nie obrażaj innych pukaniem się w czółko.
Jeśli uważasz dalej, że nie mam racji - to wyjaśnij "głupiemu" a nie "nadymaj się"! Nawet Einstein nie krzyczał - JA MAM RACJĘ, bo jestem Einstein - tylko normalnie starał się udowadnić swoją rację.
To wyjaśnij, dlaczego właśnie tak się dzieje - statyczny test ABS przechodzi jak auto stoi, a po ruszeniu i rozpędzeniu auta wyświetlają się informacje o błędzie??? Ja tam lubię się uczyć, choćby od diabła - ale trzeba mnie przekonać. Wrzask "JEST TAK, BO JA SIĘ ZNAM" na mnie kompletnie nie działa!!!

barbie

  • Gość
Odp: ABS
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2009, 15:04:09 pm »
Wydaje się, że spór między nami jest pozorny, bo oczywiście masz rację, że test statyczny ABS jest realizowany po włączeniu zasilania. Ale jest jednak pewne "ale":
ABS musi również dokonywać testów poprawności sygnałów otrzymywanych w trakcie jazdy - w przeciwnym przypadku mógłby niepoprawnie zinterpretować sytuację. Np. jeśli brak impulsów z jednego czujnika to może to świadczyć nie tylko o zablokowaniu koła, ale również o uszkodzeniu czujnika.
Dlatego centralka ABS sprawdza podczas jazdy, czy średnia częstotliwość impulsów jest taka sama uwzględniając możliwość odchyleń na jazdę po ostrym łuku i możliwość chwilowych poślizgów. Jeśli czas, w jakim występują różnice jest zbyt długi, a hamulec nie jest naciśnięty to centralka ABS stwierdza, że wystąpił błąd - zapala lampki i wyłącza się - bo tak jest po prostu bezpieczniej!
Autodiagnoza systemu ABS musi być realizowana w sposób ciągły - bo awaria może wystąpić podczas jazdy - a skutki niepoprawnego działania ABS byłyby gorsze niż brak jego działania w ogóle!
Ta prędkość około 5-10 km/h jest prędkością przy której ABS rozpoczyna (lub kończy - aby pozwolić na całkowite zatrzymanie samochodu!) pracę. A więc (tak, jak np. było w moim "kocie") test statyczny (po włączeniu zasilania) może przejść poprawnie - lampki zgasną. Ale po rozpoczęciu jazdy ABS się włącza (a raczej próbuje się włączyć) i rozpoczyna ciągły proces autodiagnozy. Jeśli coś będzie nie tak - zapali lampki i się wyłączy.
Ta wiedza może się przydać w praktyce - bo jeśli lampki gasną na postoju po włączeniu kluczyka, to układ jest sprawny statycznie (np. rezystancje czujników są poprawne) - ale w czasie jego pracy pojawiają się błędy.

Mam nadzieję, że wszystko już jest dokładnie wyjaśnione...
Wydaje mi się, że w przypadku Felera testy po włączeniu przechodzą, a statystycznie pojawiające się wyłączenia ABS podczas jazdy świadczą właśnie o problemach wykrywanych przez system autodiagnozy ABS.

Wracając do próby remedium - przede wszystkim sprawdzić "stykologię"!
 W Jagach czasem czyni ona cuda - w poprzednim moim X.308 czasami nie włączały się poduszki, bo ktoś źle wmontował radio i izolacja na kabelku się przetarła! I zależało to od pogody, kilometrów, fazy Księżyca i Bóg wie czego jeszcze - z sprawę załatwił kawałek izolacji.
W tym X.300, którym teraz jeżdżę też był problem z poduszką - wtyczka w kierownicy (oczywiście poszukiwania zacząłem od "drugiego końca").
A już, już wydawało mi się, że poradziłem sobie ze zmieniarką (przelutowałem luty w radiu). Działała świetnie pół roku - a teraz znów czy się włączy - zależy od pogody i  liczby plam na Słońcu. Ni stąd - ni  zowąd - gra, a pojawi się napis "No Connected".  ??????
W module pamięci fotela "zgniła" znów ścieżka drukowana...
Takie to kapryśne te kochane koty - ale i tak je kochamy!

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 230
Odp: ABS
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2009, 20:00:56 pm »
Chłopaki - dzięki za merytoryczne podejście do sprawy, aż mnie zatkał poziom Waszej wiedzy... :-K Barbie - mam nadzieję, że będziesz w Nowej Soli - kolejny raz Twoje wypowiedzi skłaniają mnie do jedynie słusznego stwierdzenia: masz we mnie bratnią duszę! :) Liczę na to, że będę miał możliwość poznać Cię i osobiście podziękować za fakt dzielenia się wiedzą w tak bezpretensjonalny sposób  :-super. Tyle woli kurtuazji, wracając do tematu, wszystkie styki (do których dotarłem:)) przeczyściłem, zaizolowałem i ruszyłem w próbną jazdę, co prawda zrobiłem tylko 5km często hamując co rusz i komunikat błędu się nie pokazał, czas pokarze czy skuteczne było to moje wylewanie 8 potów w takie upały :)

Pozdrawiam!
Najgorsze są skrajności...
XJ40 - Sovereign'87 - był :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: ABS
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2009, 17:33:35 pm »
Uważam, że krzywdą by było nie przyznanie racji Barbie. Faktycznie jest tak jak opisuje.
Po przekroczeniu 20-25km/h system dokonuje autodiagnozy.
Słyszymy wtedy ciche tttrrrrrrrrrrr dobiegające z prawego przodu pojazdu.
I w taki oto sposób Barbie udowodnił, że człowiek nie koniecznie znający się na mechanice, może posiadać większą wiedzę niż nie jeden "mechanik".
Jest XE MY20, XJ6 1995, Daimler Super Eight 2006
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

gesiog1

  • Gość
Odp: ABS
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2009, 19:55:46 pm »
tak ,"stykologia" wot i problem.za rok znowu pojawi sie komunikat,ale juz bedziesz wiedzial o co chodzi.i po to jest to forum(miedzy innymi)zeby poznac nasze autka od podszewki

magic

  • Gość
Odp: ABS
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 04, 2009, 15:29:55 pm »
pierwsze słysze aby procedura samodiagnostyki układu abs była wykonywana dopiero po przekroczeniu minimalnej prędkości  :-nuts :-nuts
abs zaczyna działać mniej wiecej dopiero od przekroczenia 7 km/h a system sam sie diagnozuje juz w chwili właczenia zapłonu .
ale zapewne nic a nic sie nie znam wiec lepiej nie bede sie juz odzywał w tym temacie .
Ale jesteś ambiciarz - a ja Cię tak chwaliłem za procedurę naprawy hamulców w innym wątku!!!

Najlepiej sprawdzić - weź serwisówkę, bo ja to sprawdzałem na dysku JDHT (to tylko 100 zł, a nie trzeba patrzyć w prawy czy lewy róg sufitu).
Otóż wyraźnie tam napisano, że ABS nie włączy się (nie pamiętałem czy 7 km/h - przykro mi) jeśli dane przy prędkości włączenia (częstotliwości impulsów) z czujników w kołach będą się różnić - precyzyjnie: nie pozostaną w granicach tolerancji. Po włączeniu kluczyka można zrobić co najwyżej test rezystancji czy impedancji czujników - bo jak auto stoi, to impulsów nie ma - mam rację?
Porównanie częstotliwości impulsów z kół jest możliwe dopiero podczas jazdy - czy to nie jest przypadkiem test? Dlatego właśnie często (u mnie też się to zdarzało) po włączeniu kluczyka lampki się zaświecają - a potem gasną sugerując, że wszystko jest w porządku a to tylko koniec testu statycznego - i po ruszeniu autem z miejsca, jak się troszkę rozpędzi zapalają się ABS i Trac Fail - bo lepiej jest nie włączyć układu gdy coś szwankuje. 
Czujnik może mieć poprawną rezystancję - a np. nie dawać impulsów (choćby dlatego, że jakiś matoł wymontuje kółko impulsatora, albo zastąpi czujnik rezystorem - tak jak często poduszkę... :-thumpdown). I co - włączysz ABS/Trac, a ten stwierdzi, że np. prawe przednie koło stoi i zareaguje? Układy w aucie muszą być "idioto-odporne", bo zależy od nich życie.
Chyba napisałem jasno - ale jeśli czegoś nie rozumiesz - to się zapytaj, a nie obrażaj innych pukaniem się w czółko.
Jeśli uważasz dalej, że nie mam racji - to wyjaśnij "głupiemu" a nie "nadymaj się"! Nawet Einstein nie krzyczał - JA MAM RACJĘ, bo jestem Einstein - tylko normalnie starał się udowadnić swoją rację.
To wyjaśnij, dlaczego właśnie tak się dzieje - statyczny test ABS przechodzi jak auto stoi, a po ruszeniu i rozpędzeniu auta wyświetlają się informacje o błędzie??? Ja tam lubię się uczyć, choćby od diabła - ale trzeba mnie przekonać. Wrzask "JEST TAK, BO JA SIĘ ZNAM" na mnie kompletnie nie działa!!!
Brawo Barbie  :-10points
człowiek nie koniecznie znający się na mechanice, może posiadać większą wiedzę niż nie jeden "mechanik".
Brawo Choina  :-10points Ja jeszcze zeby podkreslic to wytluszcze slowo "Mechanik"

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: ABS
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 04, 2009, 20:19:50 pm »
pracowałem w pewnym autoryzowanym serwisie
Pracowałem kiedyś w serwisie tych trupow
To co tam robiłeś? Klucze czyściłeś?

Moją pasją jest elektromechanika z ukierunkowaniem na elektronike i elektryke i dość często naprawiam znajomym autka
I tu umieściłbym to co napisałeś
ale zapewne nic a nic sie nie znam wiec lepiej nie bede sie juz odzywał w tym temacie .
Też tak uważam.
Jest XE MY20, XJ6 1995, Daimler Super Eight 2006
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 230
Odp: ABS
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 04, 2009, 21:24:19 pm »
to teraz podaj definicje mechanika oraz elektromechanika  :-hehe :-hehe :-hehe

czas zacząć sie czepiać  :-hehe :-hehe :-hehe
Mechanik - osoba zajmująca się projektowaniem, konstruowaniem, budową, eksploatacją i naprawą maszyn, urządzeń i mechanizmów.

Podział ze względu na wykształcenie:

inżynier mechanik
technik mechanik
robotnik mechanik
Źródło „http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanik”
 :-super
Najgorsze są skrajności...
XJ40 - Sovereign'87 - był :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)