zacznę od początku. Auto ma LPG - może to info jest ważne aby postawić dobrą diagnozę . Jakiś czas temu zaczęła zapalać się kontrolka poziomu płynu chłodzącego i nieznacznie zaczęło go ubywać , tak , że średnio co miesiąc musiałem uzupełniać po jakieś 0,2 - 0,5 litra i wszystko wracało do normy . Po jakimś czasie zaczęło cieknąć z cienkiego przewodu , który dochodzi do zbiorniczka wyrównawczego - okazało się , że jest nadłamany króciec na który nachodzi ta rurka . Wymieniłem zbiornik wyrównawczy na drugi (akurat miałem używany ) i kilka dni było ok , po czym znowu zaczął się pojawiać komunikat o braku płynu . Udało mi się zdiagnozować , że jest pęknięta chłodnica ( miała już swoje lata ) więc wymieniłem na nową zalałem nowym płynem odpowietrzyłem i co ?! po przejechaniu ok 50 km znowu komunikat mało płynu . Zaglądam pod maskę - nic nie cieknie , na oko wszystko jest ok , ale po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego wyciekło mi pod ciśnieniem z 1 litr płynu i to mnie zaczęło zastanawiać skąd się wzięło tak duże ciśnienie w układzie. Następnego dnia zrobiłem próbę poziom płynu prawidłowy układ odpowietrzony , wszystko ok do momentu aż auto się zagrzało do połowy zakresu wskaźnika na desce , pojawia się komunikat niski poziom płynu , węże do chłodnicy bardzo twarde , ten cienki nadmiarowy również stwardniał ( swoją drogą dopiero teraz zauważyłem , że jest nienaturalnie spuchnięty przy wejściu na króciec ) i w układzie jest bardzo wysokie ciśnienie ( przy próbie odkręcenia korka wylewa gorący płyn ).
I teraz pojawiają się moje pytania : gdzieś wyczytałem , że instalacja LPG może powodować takie skutki jak jest jakiś z nią problem. mam zamiar jutro zakręcić zawór od gazu i zobaczyć czy to coś pomoże . A może korek na zbiorniku wyrównawczym jest uszkodzony ? Czy może jest jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia i po wystygnięciu zaciąga powietrze do układu i to jest przyczyną wysokiego ciśnienia ? . Ewentualną usterkę uszczelki pod głowicą ( modlę się aby to nie było to ) mam zamiar sprawdzić w piątek - będę maił ten płyn do wykrywania co2 w układzie , ale nie sądzę aby głowica była walnięta auto ma niecałe 190 tys km .
Czy możecie podpowiedzieć co jeszcze i jak sprawdzić ?