Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Zatarty silnik XE 2.0d

<< < (2/2)

brawet:

--- Cytat: krecik w Maj 19, 2025, 14:01:01 pm ---Jeżeli masz auto z rocznika poniżej 2019, to nie ma powiadamiania o poziomie oleju. Sprawdzanie tylko poprzez bagnet.
Kompletny remont silnika to cos około 20k.

--- Koniec cytatu ---

nie ma kontrolki niskiego ciśnienia oleju? chyba w polonezie nawet była.

Robik:
Te silniki rzadko kiedy dojezdzaja do 100Kkm, szczesliwi ci ktorzy kupili egzenplarze z wymienionymi silnikami na gwarancji. Polecam obejrzec i zapisac sie na forum Ingenium na FB:

https://youtu.be/6k676yDI-dk?si=NH2dpucgI0bDRBQw

brawet:
mam 109 000 zobaczymy co dalej.

rymi:
Temat przeanalizowany przez mechanika. Padło turbo, miska była cała. Samo turbo wypomopowalo olej ale na szczescie zatrzymalem sie dosyc szybko że w misce był jeszcze olej i silnik nie pracowal na sucho.

Robik:
Oby skonczylo sie na turbinie.
Sprawdz po wymianie turbiny cisnienie na tłokach, owalizacja  cylindrow moze powodowac przedmuchy ze skrzyni korbowej   objawiajace sie dymieniem z korka wlewu oleju lub bagnetu. Byc moze to jest przyczyna zatarcia sie turbiny bo brakowalo smarowania. Jak masz wycieki miedzy skrzynią a silnikiem to obstawiam powyzsze - cisnienie tak rosnie ze olej leci przez uszczelnienie wału, ktorego wymiana nic nie pomaga. Finalnie silnik sie rozsypuje w drobny mak. Jaki masz przebieg?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej