Autor Wątek: Problem z ABS  (Przeczytany 205 razy)

Offline Kabalek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
Problem z ABS
« dnia: Luty 17, 2025, 15:41:49 pm »
Witam wszystkich!

problem dotyczy X-type 3.0 z 2003 roku -

od pewnego czasu pojawił się problem z hamulcami (a dokładniej z ABSem) - przy nawet lekkim hamowaniu (na suchej nawierzchni) czuć, że włącza się ABS.
Dodatkowo też przy dohamowaniu i trzymaniu hamulca - powoli wpada w podłogę.

Po podłączeniu do komputera nie wykazuje żadnych błędów związanych z hamulcami.

Prędkości kół (na komputerze) też wyglądają OK.

Przy wyjętym bezpieczniku normalnie hamuje, bez efektów ABSu.

W archiwum forum odnalazłem kilka podobnych wątków, ale żaden nie doczekał się rozwiązania (a może się doczekał, tylko nikt już go nie opisał :-) )

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
X308 / 3.2 / 2001

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 331
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: Problem z ABS
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2025, 22:24:14 pm »
Miałem taki objaw w Hyundaiu przy pękniętej koronce na przegubie. Zobacz czy czasem nie pękł pierścień, wtedy głupieje bo nie zgadzają się prędkości kół

Offline Kabalek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Problem z ABS
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2025, 08:17:40 am »
Tylko czy wtedy nie świeciła by się kontrolka ABS ? no i tak jak pisałem, podczas jazdy jak komputer pokazuje bardzo zbliżone do siebie wartości z czujników.
X308 / 3.2 / 2001

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 331
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: Problem z ABS
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 18, 2025, 23:36:07 pm »
Kontrolka nie zaświeci. Prędkości będzie pokazywać takie same bo czujniki wtedy działają. Pęknięcie to "gubienie" jednego zęba co abs widzi jako uślizg koła.

Offline wtom

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 331
  • wszystkie kotki s± fajne
Odp: Problem z ABS
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2025, 06:42:37 am »
Jak masz kompa i gadasz z ABS-em, to zapuść rejestrację prędkości z kół i pojedź na test, zarejestruj wykresy w czasie hamowania, jak to głupieje, będzie przynajmniej wiadomo, co widać. Zdejmij koła i sprawdź te koronki, przynajmniej to wyeliminujesz (może błotem zaszły szczeliny). Można też zdjąć elektronikę z z pompy i sprawdzić zimne luty lub proforma przelutować. Chociaż te moduły są tak tanie, że można drugi za 50zł kupić i podmienić.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2025, 07:48:36 am wysłana przez wtom »