Autor Wątek: Elektrozawór ogrzewania.  (Przeczytany 1749 razy)

Offline adas69

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 190
Elektrozawór ogrzewania.
« dnia: Marzec 24, 2024, 15:23:32 pm »
Cześć.  Mam problem z ogrzewaniem, po zadaniu danej temp. bardzo długo zajmuje uzyskanie jej w kabinie. Wentylator wtedy chodzi na wysokim biegu. Słyszałem,  że winny może być elektrozawór od ogrzewania czy to trafny trop i jeśli tak to gdzie znajdę go w wersji 4.2 bez kompresora. Z góry dziękuję.
krecik-adas

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 306
  • X358L/4.2/2008
Odp: Elektrozawór ogrzewania.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2024, 18:09:22 pm »
Nie ma takiego w X350 z tego co mi wiadomo, tj wzorem eSki. Szukasz od termostatu,  poprzez pompkę wspomagającą, silniczki HVAC, heater core. Można też zacząć od reflaszu modułu klimy, ale to raczej nic nie da.

Offline Michalniegowa

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Elektrozawór ogrzewania.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2024, 19:43:54 pm »
Witam. Podpinam się pod ten wątek bo najbliższy mojej awarii. Problem polega na tym że ogrzewanie działa bardzo słabo i tylko po stronie pasażera, po stronie kierowcy albo nie działa wcale albo chłodzi. Wie ktoś gdzie może być problem. Mój samochód to XJ6 z 2004 roku 3.0 benzyna

Offline wojtek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Elektrozawór ogrzewania.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2024, 12:19:57 pm »
Witam,

Przerabiałem to ostatnio u siebie. Po grzebaniu na anglojęzycznych forach skończyło się u mnie wymianą nagrzewnicy na akcesoryjną kupioną na ebay. Ale jeśli chcesz czegoś łatwiejszego to jest opcja odpięcia przewodów grzejnych przy ścianie grodziowej od strony silnika i przepłukanie wodą pod ciśnieniem nagrzewnicy "w drugą stronę". Ja tego nie próbowałem, ale niektórym to przywraca częściową sprawnośc ogrzewania. Wymiana nagrzewnicy jest trochę upierdliwa, ale jeśli ja sobie samemu z tym poradziłem, to 99% społeczeństwa też ogarnie ;-)
Po wyjęciu starej nagrzewnicy okazało się, że na wlotach były jakieś czarne malutkie plasticzki/wiórki, które blokowały przepływ. Kto wie - może płukanie by wystarczyło. Silniczek wspomagania przepływu też wymieniłem - nie jest drogi, więc to też możesz zrobić.

Daj znać, jak podziałasz
2016 XF 3.0 SC (by?)
2008 XF 4.2 N/A (by?)
2004 XJR 4.2 SC
2010 XK 5.0 N/A
2016 RANGE ROVER SPORT SDV6

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 306
  • X358L/4.2/2008
Odp: Elektrozawór ogrzewania.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 02, 2024, 12:09:03 pm »
Kolego Wojtku, czy może robiłeś jakie foto z tej operacji? A nowy heater core kupiłeś OE czy jakiś aftermarket, dasz namiar? Podobno ori mają tą przypadłość, że sie zamulają, za małe są przepływy czy coś tam.

Offline wojtek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Elektrozawór ogrzewania.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 05, 2024, 11:13:33 am »
kupiłem coś takiego:

https://www.ebay.pl/itm/293245826744?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=4908-175131-2357-0&ssspo=ezoKzpp7R7O&sssrc=2047675&ssuid=&widget_ver=artemis&media=COPY

to aktualna oferta, nie wiem na ile Ci się spieszy, ja niestety czekałem prawie miesiąc, ponieważ poszło na cło przez Pocztę Polską :)

Operacja u mnie wyglądała następująco:
- demontaż fotela pasażera (nie wyobrażam sobie inaczej, to tylko 6 śrub i wypięcie paru wtyczek, a komfort pracy nieporównywalny) - nie zapomnij o wyłączeniu prądu najpierw podczas tej operacji na wszelki wypadek (poduszki)
- demontaż schowka wg workshop - manual (problemem będzie wtyczka przy gnieździe na zapalniczkę, trzeba ją uwolnić podważając zapadkę we wtyczce)
- demontaż wentylatora też wg manuala

i robi się dostęp do nagrzewnicy. Ona sama jest "luźno" wsuwana, więc robisz tak:
- od strony komory silnika zakładasz klamerki na węże wodne prowadzące do nagrzewnicy
- odpinasz rurkę przy nagrzewnicy mając w ręku pojemnik na ok 0,5l płynu chłodzącego i jakieś szmatki na dywaniku, bo trochę pewnie gdzieć pocieknie
- odpinasz drugą rurkę i wysuwasz nagrzewnicę.

To była ta łatwiejsza część, ponieważ najtrudniejsze to spiąć wszystko spowrotem po montażu nowej. Brakuje trzeciej najlepiej drobnej ręki :) (mi pomógł mój 12-letni syn) ponieważ masz nowe oringi, musisz wsunąć rurkę tak, żeby pokonać opór oringu a potem założyć takie opaski metalowe, które spinają 2 części i jeszcze założyć mini-śrubkę. To wszystko się w rękach rozłazi i trzeba trochę cierpliwości.

Ja korzystałem z tego wątku na forum:
https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xj8-xjr-x350-x358-28/advice-heater-core-removal-installation-130143/
łącząc tamtejsze informacje z workshop manual ściągniętego z jagrepair.com

Trzeba się trochę napracować, ale do zrobienia.
2016 XF 3.0 SC (by?)
2008 XF 4.2 N/A (by?)
2004 XJR 4.2 SC
2010 XK 5.0 N/A
2016 RANGE ROVER SPORT SDV6

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 306
  • X358L/4.2/2008
Odp: Elektrozawór ogrzewania.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 05, 2024, 17:06:56 pm »
OK, dzięki. Widziałem już ten anons na eBayu, może wcześniej był opisany  jakoś szerzej, ale przysiągłbym, że gwarantowali dopasowanie wyłącznie do wersji wyspiarskiej, tj. RHD. Zakładam, że masz jednak LHD, czyli można śmiało kupować, czy trzeba coś uzgadniać ze sprzedającym?

Offline Michalniegowa

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Elektrozawór ogrzewania.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 06, 2024, 11:11:46 am »
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Będę kombinował