kupiłem coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/293245826744?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=4908-175131-2357-0&ssspo=ezoKzpp7R7O&sssrc=2047675&ssuid=&widget_ver=artemis&media=COPYto aktualna oferta, nie wiem na ile Ci się spieszy, ja niestety czekałem prawie miesiąc, ponieważ poszło na cło przez Pocztę Polską
Operacja u mnie wyglądała następująco:
- demontaż fotela pasażera (nie wyobrażam sobie inaczej, to tylko 6 śrub i wypięcie paru wtyczek, a komfort pracy nieporównywalny) - nie zapomnij o wyłączeniu prądu najpierw podczas tej operacji na wszelki wypadek (poduszki)
- demontaż schowka wg workshop - manual (problemem będzie wtyczka przy gnieździe na zapalniczkę, trzeba ją uwolnić podważając zapadkę we wtyczce)
- demontaż wentylatora też wg manuala
i robi się dostęp do nagrzewnicy. Ona sama jest "luźno" wsuwana, więc robisz tak:
- od strony komory silnika zakładasz klamerki na węże wodne prowadzące do nagrzewnicy
- odpinasz rurkę przy nagrzewnicy mając w ręku pojemnik na ok 0,5l płynu chłodzącego i jakieś szmatki na dywaniku, bo trochę pewnie gdzieć pocieknie
- odpinasz drugą rurkę i wysuwasz nagrzewnicę.
To była ta łatwiejsza część, ponieważ najtrudniejsze to spiąć wszystko spowrotem po montażu nowej. Brakuje trzeciej najlepiej drobnej ręki
(mi pomógł mój 12-letni syn) ponieważ masz nowe oringi, musisz wsunąć rurkę tak, żeby pokonać opór oringu a potem założyć takie opaski metalowe, które spinają 2 części i jeszcze założyć mini-śrubkę. To wszystko się w rękach rozłazi i trzeba trochę cierpliwości.
Ja korzystałem z tego wątku na forum:
https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xj8-xjr-x350-x358-28/advice-heater-core-removal-installation-130143/łącząc tamtejsze informacje z workshop manual ściągniętego z jagrepair.com
Trzeba się trochę napracować, ale do zrobienia.