Autor Wątek: [x350] Electric horror story: P1632 (alternator), choinka na desce itd.  (Przeczytany 1095 razy)

Offline Tomo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
Cześć,
Moje autko zawsze było nawiedzone, typowy i chyba pierwszy problem to losowo działający radar. Zazwyczaj działał, ale czasem nie. Zgaszenie i odpalenie na nowo zazwyczaj rozwiązywało problem.
W międzyczasie pojawiały się różne małe problemy z którymi sobie jakoś radziłem lub żyłem...
Od jakiegoś pół roku coś zaczęło się dziać z systemem ładowania oraz przestał działać hamulec ręczny.
Najpierw pojawiło się dziwne pikanie radia (gdy wyłączę radio, to nie ma pikania). Coś jakby sygnał ostrzegawczy (obstawiam jakąś formę informowania/zabezpieczenia przed przepięciami czy coś).
Później zaczęła wyskakiwać kontrolka baterii na desce rozdzielczej. W tym momencie trochę się wystraszyłem, że nie wrócę do domu 😅
Co ciekawe - auto cały czas ładuje - po podłączeniu komputera widzę błąd P1632 - Smart Alternator Faults Sensor/Circuit Malfunction.
Po sprawdzeniu napięcia (mam funkcję "oscyloskop" w komputerku). ładowanie jest cały czas. Czasem klasyczne ~14V, a czasem skacze 15-16 (raz chyba nawet 17 widziałem) i jest kompletnie niestabilne.
To są momenty w których radio zaczyna informować nas o problemie pikaniem.
W ekstremalnych sytuacjach potrafi wtedy wywalić choinkę na desce rozdzielczej, zazwyczaj jest to `Vehicle to low` które się włącza i wyłącza. Czasem potrafi wywalić gearbox fault i wtedy trzeba "zrestartować auto" (zdaje się, że przestaje wtedy zmieniać biegi i jedzie na jednym).

Auto było u polecanego mechanika w Gdańsku, na warsztat poszedł alternator - wyjęty i sprawdzony - ponoć był ok. Ze względy na nakład pracy wymagany do jego wyjęcia poszedł do pełnej regeneracji (mechanicznej i elektronicznej).
Poza tym kilka mniejszych napraw, auto wróciło, a sytuacja... Jest jeszcze gorsza...
Odstawiłem auto na dodatkowe sprawdzenie - ponoć wszystkie wiązki masy i zasilania są ok.

Znalazłem w Workshop manuał "PINPOINT TEST G215852p4 : P1632: CHARGING SYSTEM FAULT" i będę próbował posprawdzać instalację zgodnie z tym testem. W międzyczasie może da się jakoś wyłączyć ten "Smart generator" (układ odpowiedzialny za zwiększone napięcie)?
Może ktoś ma doświadczenie z tym błędem i podobnymi objawami?
Jest - 1999 Mazda mx-5 1.6
Jest - 2005 Jaguar XJR (US)