Autor Wątek: Wymiana rurek chłodzenia, łącznika kompresora AJ126  (Przeczytany 1011 razy)

Offline Czester Bednarz

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 73
Wymiana rurek chłodzenia, łącznika kompresora AJ126
« dnia: Czerwiec 23, 2024, 18:55:23 pm »
Temat obgadany z lewej i prawej, dostępny w formie pisemnej, wideo, w językach: angielskim, ruskim, polskim pewnie w jakichś chińskich i indyjskich dialektach. Dlatego wrzucę relację zgrubną z prac podczas serwisu kompresora oraz wymiany przewodów chłodniczych z plastikowych na aluminiowe.
Części:
1) zestaw rur aluminowych razem z rurą łączącą głowice i obwód nagrzewnicy "heater manifold" całość z ebay za ok. 800 PLN
2) łącznik kompresora z vinylu firmy powerhouse uk, również z ebay ok. 150 PLN
3) olej do kompresora ACDelco
4) uszczelki kompresora, dolotu i chłodnicy (wymiennika ciepła) oleju
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2024, 19:01:07 pm wysłana przez Czester Bednarz »
XF x260 2017 AJ126

Offline Czester Bednarz

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Wymiana rurek chłodzenia, łącznika kompresora AJ126
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2024, 18:58:30 pm »
olej w kompresorze po 40 000 km, nowy łącznik
XF x260 2017 AJ126

Offline Czester Bednarz

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Wymiana rurek chłodzenia, łącznika kompresora AJ126
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 24, 2024, 20:42:34 pm »
 Zamontowana rurka łącząca rzędy cylindrów. Oringi i czujnik zostawiłem z oryginału. Króciec łączący chłodnicę oleju z pompą wody nie pasował, trzeba było szlifować. Swoją drogą głupia konstrukcja, mogli to połączenie wodne zrobić w bloku.
XF x260 2017 AJ126

Offline Czester Bednarz

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Wymiana rurek chłodzenia, łącznika kompresora AJ126
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 26, 2024, 22:50:44 pm »
Na zdjęciu układ podłączony na krótko z pominięciem chłodnicy powietrza do testu szczelności.

Auto już odpalone na płukance układu chłodzenia, wszystko hula, check engine nie ma. Jedynie co mnie zastanawia to, że na oryginalnym sprzęgiełku kompresora chodził ciszej, teraz na wolnych obrotach poklekotuje jak stary diesel. Wystarczy lekko dodać gazu i dźwięk znika, no cóż coś za coś. Z drugiej strony teraz koło pasowe kompresora prawie w ogóle nie oscyluje, a przed wymianą "biło" dość znacznie
XF x260 2017 AJ126

Offline Czester Bednarz

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Wymiana rurek chłodzenia, łącznika kompresora AJ126
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 04, 2024, 19:03:54 pm »
Załączam wykresy jakie powinny być temperatury przy sprawnym układzie chłodzenia. Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji jaka powinna być temperatura na wylocie z chłodnicy i przez to zmarnowałem wiele czasu. Temperatura na wylocie z chłodnicy w lato przy jeździe autostradowej powinna być do 60 - 70 stopni. Gdy auto stoi na przykład w korku i wentylator się włączy to praktycznie od razu temperatura na wylocie powinna spaść o 10 - 15 stopni
XF x260 2017 AJ126