Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
ABS - problem
wtom:
Każdy czujnik ma przecież złącze w nadkolu. Dalej już idzie bezpośrednio na moduł ABS. Tor wiązki prosto sprawdzisz omomierzem. Jak jest ok to wina np. Zimnych lutów w module ABS. Można go prosto podmienić na inny, bez konieczności ruszania układu z płynem i będzie wiadomo. Zresztą używki to 50 zł.
scyzor:
Ja w sumie nie wiem czy to był czujnik... Wymieniłam i problem pozostał.
Okazało się że zgnił pierścień ABS... Na przegubie.
Polecam raczej kupić z przegubem jak coś: na Alle... 120 zeta a sam pierścień 70 ;)
BTW: głupieje mi nadal jeśli... cofam. To muszę cholera w czasie jazdy zgasić i odpalić i jest ok :-tylko
verceeti:
Dzisiaj podmieniłem czujniki miejscami, zamieniłem prawy przód na lewy przód, żeby zobaczyć czy błąd pójdzie za czujnikiem. I tutaj uwaga....... błąd przedniego czujnika zniknął całkiem :-hehe. Co prawda przy okazji zamiany wyczyściłem też same czujniki i miejsca w piatach jak i wtyczki.
Jutro powalczę jeszcze z tylnym i dam znać jak poszło.
--- Cytat: wtom w Marzec 07, 2025, 13:23:56 pm ---Każdy czujnik ma przecież złącze w nadkolu. Dalej już idzie bezpośrednio na moduł ABS. Tor wiązki prosto sprawdzisz omomierzem. Jak jest ok to wina np. Zimnych lutów w module ABS. Można go prosto podmienić na inny, bez konieczności ruszania układu z płynem i będzie wiadomo. Zresztą używki to 50 zł.
--- Koniec cytatu ---
A był byś tak miły i podesłał jakiś przykładowy link do takiego modułu ? Wszystko co znajduję to całe pompy ABS. Silnik ma tutaj znaczenie ? Czy do każdego silnika szły takie same ?
verceeti:
Dzisiaj rozebrałem tył. Z prawej strony czujnik wygląda jak by był "ścięty", i nie ma pod nim żadnej podkładki. Dla porównania sprawdziłem również drugą stronę, gdzie nie ma błędu. Czujnik tam wygląda normalnie, nie jest przytarty a pod miejscem na śrubę jest metalowa podkładka.
I tutaj pojawia się moje pytanie. Czy ta podkładka powinna ta być fabrycznie ? Czy poprzedni właściciel próbował tak "ratować " ABS ?
Nie mam niestety jeszcze normalnego interfejsu żeby zobaczyć prędkość poszczególnych kół i stwierdzić czy ta podkładka coś daje, czy jednak przez to nie czyta prędkości ( moja kostka OBD aż takich zaawansowanych rzeczy nie potrafi).
wtom:
Ścięty nie powinien być. Podkładki raczej nie widzę. https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/400.1283.3688.16331/brand/jaguar/ jak ścięty tzn. za głęboko siedział i trł o zębatkę. Pompa abs ma numerbi kupujesz taką samą. Były różne.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej