Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)

Elektrozawór ogrzewania.

(1/2) > >>

adas69:
Cześć.  Mam problem z ogrzewaniem, po zadaniu danej temp. bardzo długo zajmuje uzyskanie jej w kabinie. Wentylator wtedy chodzi na wysokim biegu. Słyszałem,  że winny może być elektrozawór od ogrzewania czy to trafny trop i jeśli tak to gdzie znajdę go w wersji 4.2 bez kompresora. Z góry dziękuję.

PeterX:
Nie ma takiego w X350 z tego co mi wiadomo, tj wzorem eSki. Szukasz od termostatu,  poprzez pompkę wspomagającą, silniczki HVAC, heater core. Można też zacząć od reflaszu modułu klimy, ale to raczej nic nie da.

Michalniegowa:
Witam. Podpinam się pod ten wątek bo najbliższy mojej awarii. Problem polega na tym że ogrzewanie działa bardzo słabo i tylko po stronie pasażera, po stronie kierowcy albo nie działa wcale albo chłodzi. Wie ktoś gdzie może być problem. Mój samochód to XJ6 z 2004 roku 3.0 benzyna

wojtek:
Witam,

Przerabiałem to ostatnio u siebie. Po grzebaniu na anglojęzycznych forach skończyło się u mnie wymianą nagrzewnicy na akcesoryjną kupioną na ebay. Ale jeśli chcesz czegoś łatwiejszego to jest opcja odpięcia przewodów grzejnych przy ścianie grodziowej od strony silnika i przepłukanie wodą pod ciśnieniem nagrzewnicy "w drugą stronę". Ja tego nie próbowałem, ale niektórym to przywraca częściową sprawnośc ogrzewania. Wymiana nagrzewnicy jest trochę upierdliwa, ale jeśli ja sobie samemu z tym poradziłem, to 99% społeczeństwa też ogarnie ;-)
Po wyjęciu starej nagrzewnicy okazało się, że na wlotach były jakieś czarne malutkie plasticzki/wiórki, które blokowały przepływ. Kto wie - może płukanie by wystarczyło. Silniczek wspomagania przepływu też wymieniłem - nie jest drogi, więc to też możesz zrobić.

Daj znać, jak podziałasz

PeterX:
Kolego Wojtku, czy może robiłeś jakie foto z tej operacji? A nowy heater core kupiłeś OE czy jakiś aftermarket, dasz namiar? Podobno ori mają tą przypadłość, że sie zamulają, za małe są przepływy czy coś tam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej