Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Jaguar XE P250 r-Dynamic S

<< < (2/3) > >>

M737:
opona z dodatkową homologacją producenta samochodów premium jest zwykle o 2db cichsza niż dokładnie ten sam
model i rozmiar opony bez tej dodatkowej homologacji, czasami jest też o klasę wyżej na wodzie (A zamiast B - piszę
o oponach wysokiej klasy)

na zdjęciu po prawo litera J - homologacja dla Jaguara
miałem też opony z oznaczeniami dla Porsche i Mercedesa - zawsze ta sama sytuacja - cichsze i auto
jak przyklejone do drogi

zdjęcie z przed kilku lat, w tamtym roku zmieniałem na nowszy model RT2

PeterX:
Zrzucałem jesienią stare Conti i w nich była wklejona gąbka/pianka na wew. obwodzie, całkiem gruba. Pierwszy raz coś takiego widziałem. Pytam się majstra co to jest, on mówi że wyciszenie w oponach premium. Nowe natomiast założyłem Bridgestony już bez tej pianki, rozmiar 265/40/21. Zero różnicy w hałasie. Także to oznaczenie premium to raczej lipa.

M737:
żadna lipa, porównywać możesz dwie takie same opony różniące się tylko homologacją lub jej brakiem, z pianką są cichsze i nie jest to jedyna różnica
porównywanie różnych modeli nie jest obiektywne, po prostu kupiłeś tym razem cichsze opony
każdy test opon homologowanych pokazuje że taka opona jest cichsza niż jej bliźniak bez tej dodatkowej homologacji

z drugiej strony często widzę jak koledzy kupują jakieś chińskie gówna do aut całkiem dobrej klasy, żadne tłumaczenia
że nawet kilka metrów różnicy przy awaryjnym hamowaniu w krytycznej sytuacji może mieć kolosalne znaczenie...

PeterX:
Sugeruję się decybelami na etykiecie, więc nie ma to dla mnie znaczenia czy są z pianką czy bez, nie ma też dla mnie znaczenia jakaś litera np J bo to zwykła ściema. Co do chińczyków to pełna zgoda.

Zbyszek01:
Jak by nie patrzył to oszczędności na tym się nie opłaca robić, to jest to co nas trzyma na drodze i zapewnia dojazd do domu.


Wysłane z iPhone

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej