Temat rownie dobrze mogl byc zapisany " Trwalosc silnikow Ingenium JLR". Wąek wielokrotnie poruszany i pewnie wiekszosc uzytkownikow zgodzi sie z powiedzeniem "jak smarujesz to pojedziesz". Zdecydowanie na dlugiej liscie problemow z tymi silnikami, przewazaja jednostki wysokoprezne, jednak mianownikiem wiekszosci z nich jest zbyt dlugi interwal olejowy. I tu pojawia sie kluczowa kwestia, z jakim przebiegiem i od kogo kupilismy auto. Polecam zdecydowanie dbac o wymiane oleju (10Kkm) i ewewentualnie sluchac, czy na zimnym silniku po starcie nie pojawiaja sie dziwne chrobotania(lancuch rozrzadu) lub swist (lozyska walkow balansujacych). Na YT jest cala galeria doswiadczen z silnikami ingenium, 99% dotyczy diesla 204DTD, 204DTA, sa to blizniacze rozwiazania technologiczne, z ta roznica ze prpducent zalecal inne interwaly olejowe dla benzyny i diesla, kluczowym determinantem usterkowosci moze byc rowniez liczba Nm generowanych z silnika (Nm diesela ozciaga szybciej lancuch). Powodzenia i zadowolenia z auta!