Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
XE 25T AWD - Spaliny w zbiorniczku wyrównawczym
pawel_karol_no:
Witam jako nowy użytkownik 🖐️
Teraz do sedna. Jestem posiadaczem Jaguara XE 25t 250 KM Rsport AWD 2018 rok przebieg 73 kkm. Auto sprowadzone z USA z uszkodzeniem przodu. Wszystkie chłodnice do wymiany były i brak płynu bo uciekł. Wszystko założone nowe. Tylko IC został stary bo był lekko wygięty ale wyglądał na ok. Auto zalane płynem, odpalone, jeżdżące. I pojawił się problem po jakimś czasie użytkowania - kontrolka niskiego poziomu płynu, twardy wąż główny, zapach płynu jakby uciekał gdzieś. Okazało się, że auto wyrzuca go korkiem. Po odkręcenie korka na ciepłym silniku zapach spalin ze zbiorniczka wyrównawczego. Mój mechanik jasno stwierdził, że albo padnięta uszczelka pod głowicą, albo pęknięta głowica, blok etc. Czy ktoś miał podobny problem? Czy to możliwe, że przy tym przebiegu możliwe takie uszkodzenia silnika? Może ktoś ma jakiś pomysł zanim zacznę wyciągać silnik i go sprawdzać.
Z początku myślałem, że A nóż widelec może to chłodniczka egr coś puszcza ale podobno takowej w tym silniku nie ma.
Za każdą sugestie i odpowiedz będę mega wdzięczny.
Pozdrawiam!
Driv3rrrr:
Skoro był strzał to wszystko możliwe. A niewykluczone, że był odpalany bez płynu w stanach
pawel_karol_no:
Tak strzał był ale silnik nie został draśnięty. Sam go sprowadziłem, sam rozbierałem i sam składałem. Jedynie intercooler był lekko wgięty na łapach w stronę silnika ale go nie dotknął.
Kolejna kwestia czy był odpalany w USA. Na bank był. Ale ile auto musi pracować na wolnych obrotach żeby się zagrzał na tyle żeby strzeliła uszczelka lub coś więcej?
wjask:
Mam ten sam problem ale w 2.0D 180KM. Nowy korek i termostat nie dały efektów, chłodnica egr i intercooler sprawdzone i są sprawne. Za kilka dni będzie silnik rozbierany i wymiana uszczelki lub sprawdzenie głowicy a przy okazji turbina zregenerowana, wywalony dpf i kat i wymieniony 1 wtrysk.
Jeśli ktoś walczył z takim problemem to chętnie posłucham
piotrrf:
A od kiedy w Polsce mają wprowadzić kontrolę emisji spalin? Bo może nie warto wywalać DPF.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej