Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
położenie wałka rozrządu
Causa1980:
--- Cytat: LuKaS w Październik 23, 2023, 12:22:09 pm ---Witam wszystkich,
Podpinam się pod temat. Jaguar XE 2018r. 2.0T 147KW.
Zaczął świecić się check engine i to nie jakoś regularnie. W załączniku screen z wykazem błędów.
Oprócz kontrolki auto jeździ "normalnie".
Czasami zdarza się, że check engine się nie zaświeci ale odetnie turbo. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy.
Zauważyłem też, że jeśli auto dynamicznie przyspiesza z wentylacji daje się odczuć dziwny zapach, którego nie mogę porównać do niczego.
Czasami też, ale bardzo rzadko przy zimnym starcie "po nocy" już po pracy rozrusznika słychać, jakby miał problemy z odpaleniem auta (akumulator sprawny) a potem zamiast "trzymać" obroty to one falują jakby na resztkach paliwa pracował, jak już się ustabilizuje to nie ma mocy i podczas jazdy jeszcze inny (także nie do porównania) zapach czuć z wetylacji.
Ponowne uruchomienie auta powoduje, że zaczyna ono pracować normalnie.
Zmieniłem olej na Miller's, zrobiona była płukanka silnika oraz zastosowany preparat warsztatowy (wszystko od Miller's Oil's) do czyszczenia układu paliwowego.
--- Koniec cytatu ---
Na moje oko, nie jestem mechanikiem, do wymiany zawory SOLENOID oraz elektrozawór chłodzenia tłoków. Maiłem podobne objawy. Wymiana łańcucha rozrządu nie pomogła (o koszta nie pytaj...). Podobno w XE roczniki 2017-2018 to był wada fabryczna. Radziłbym nie jeździć autem, bowiem może dojść do poważniejszej awarii całego silnika.
I jeszcze pytanie, czy na niskich obrotach (koło 1.000) przy prędkościach 40-50 km/h silnik szarpie, jakby się dusił? Ja tak miałem. Po naprawie silnik gładko chodzi.
LuKaS:
Szarpać nie szarpie, ale czasami mam wrażenie, że auto wrzuca zbyt wysoki bieg i obroty podczas jazdy przy niskich prędkościach spadają poniżej 1k rpm.
Causa1980:
Może warto na diagnozę podjechać do salonu, o ile prawdę powiedzą. Stawiam, że to podobny problem do mojego. Nie jest to wysoki koszt (solenoid + elektrozawór) to nie więcej niż 2.000 zł brutto (ja zapłaciłem po rabacie niecałe 1.500 zł brutto) plus robocizna. Jeżeli nawet nie to to wyeliminujesz wadę fabryczną.
LuKaS:
Trochę daleko mi do ASO (mieszkam w Świętokrzyskim), poza tym jeszcze u nich nie byłem już mam złe doświadczenia po rozmowie telefonicznej.
LuKaS:
--- Cytat: Causa1980 w Październik 23, 2023, 12:36:31 pm ---
Może warto na diagnozę podjechać do salonu, o ile prawdę powiedzą. Stawiam, że to podobny problem do mojego. Nie jest to wysoki koszt (solenoid + elektrozawór) to nie więcej niż 2.000 zł brutto (ja zapłaciłem po rabacie niecałe 1.500 zł brutto) plus robocizna. Jeżeli nawet nie to to wyeliminujesz wadę fabryczną.
--- Koniec cytatu ---
Jeszcze jedno pytanie skąd zamawiałeś te części do swojego Jaga? Jest może jakiś sklep internetowy, który mógłbyś polecić?
Pozdrawiam.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej