Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Podniesienie obrotów
Kamil1:
Cześć.
Mam problem z moim Dżagiem od jakiegoś czasu. Mianowicie drgania silnika doprowadzają mnie do szału. Wymieniany był rozrząd, regenerowany konwerter sprzęgła kinetycznego (zła diagnoza mechanika), poduszki sprawdzone i są sprawne, wymienione obciążniki wydechu i ogólnie wszystko jest sprawne i trzęsie silnik tylko na postoju.
Nic nie pomaga...
Myślę nad podniesieniem obrotów na jałowym.
Przy obrotach 800-900 jest idealnie. Czy jest taka możliwość, aby podnieść obroty ? Czy mogą być tego jakieś konsekwencje ?
Z góry dzięki za odp.
Robik:
Moze silnik konczy swoj zywot? Przedmuchy ze skrzyni korbowej po odkreceniu korka albo z bagnetu poziomu oleju? Ktos inny z forum chyba Stinger, zglaszal podobny problem.
stingear:
Jest jeszcze kilka rzeczy, które odnośnie wibracji możesz sprawdzić. Ja co chwile znajduję coraz to nowe informacje.
Poduszki mogą być dobre, ale już przewody od podciśnienia nie - nie trzymają bo się rozpinają albo są popękane - znalazłem oficjalną informację od Jaga, że problem najczęściej jest właśnie albo po stronie poduch, albo przewodów, które lubią się rozpinać lub rozszczelniać, a Jagu ma to w dupie i tyle, trzeba se to naprawić na własny koszt. Przewód kupiłem, ale jeszcze nie miałem możliwości go wymienić, leży i czeka.
Trafiłem także na sytuację, że przewód od AdBlue do rury był zasyfiony i powodował wzmożone wibracje wydechu przenoszące sie na całe auto - wyczyszczenie tego rozwiązało problem.
W jeszcze innym miejscu dostałem informacje odnośnie sposobu "poluzowania obejmy łączącej wydech z kolektorem i pozostawieniu uruchomionego silnika w celu "opadnięcia wydechu", który w pełni zawisł na gumowych wieszakach, potem ponownie go dokręcić - problem raczej w ten sposób był rozwiązywany w LandRowerach, ale ten sam silnik, więc coś jest na rzeczy.
W planie mam także sprawdzenie wtrysków, czy kompresja jest taka sama - jeśli któryś ma problemy, to będzie to powodować nierówną pracę silnika, a co za tym idzie, wibracje.
Ogólnie to zbieram wszystkie możliwe powody wibracji, aby finalnie stworzyć mały poradnik, gdzie szukać. Większość już sprawdziłem, spora część przyniosła efekty. Ale się nie poddaję i znajdę w końcu rozwiązanie. A jak już się uda, to z pewnością pomoże to innym.
Robik:
Brawo za podejscie, na tym polega idea zbiorowosci.
Polecam sorawdzic jeszcze sprawnosc pompy vacum, ktora odpowiada za wytworzenie podcisnienia w poduszkach silnika. Pamietam ze jak wymienilem jedna uszkodzona poduszke z prawej strony to roznica byla ogromna. Poduszka umierala b powoli, na poczatlu wibrowal tlumik na wstecznym, potem doszly wibracje na wolnych obrotach, na koncu trzeslo cała karoserią, lusterko wsteczne tańczyło az do momentu dodania gazu i wzrostu obrotow. Wydaje mi sie ze Jag przekombinowal z tymi poduszkami, jest tyle innych akutecznych mocowan silnikow, w zadnym innym aucie nie spotkalem sie z takim problemem, ogolnie ten silnik nawet z dobrymi poduszkami mocno trzesie.
stingear:
Dopiszę to do CheckList.
Wiem, że to nie Lexus, że można monete na masce postawic i nic się nie poczuje. Ale nie jednym dieselem jezdziłem i żadnego nie było czuć poczynając od maski, przez wydech na fotelach kończąc.
Mam cichą nadzieję, że to jednak te przewody, bo na czystą logikę na podstawie zmienności i nieregularności objawów co innego to może być?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej