Autor Wątek: Jaguar S-Type 3.0 V6 1999 problem ze skrzynią biegów.  (Przeczytany 788 razy)

Offline Paszczak

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Jaguar S-Type 3.0 V6 1999 problem ze skrzynią biegów.
« dnia: Kwiecień 16, 2023, 10:48:30 am »
Dzień dobry.

Tym razem mam poważniejszy problem z pojazdem. Potrzebuję kilku informacji, porad.
Pacjent to S-Type z 1999r 3.0 V6
Od pewnego czasu skrzynia biegów niedomaga.
Wygląda to na brak 4 i 5 biegu, co wbrew pozorom okazuje się dość trudne do ustalenia.
Nie proszę o wróżbę, co jest uszkodzone, tylko o potwierdzenie albo sprostowanie moich
przypuszczeń.

1. Mam skrzynię 5R55N? (z naciskiem na "N")

2. Czy to prawda, że brak biegu 4 i 5 to zwykle problem w sterowaniu, natomiast brak biegu 2 i 5 to poważniejsze
uszkodzenie mechaniki? (tak trochę upraszczając)

3. Czy ruszanie z pozycji "3" wybieraka biegów i wyczuwalne dwie zmiany biegów świadczą o tym, że biegi
1, 2 i 3 działają? (tak mam).

4. Czy sterownik/ moduł skrzyni w tym modelu to to samo co sterownik/moduł silnika?

5. Gdzie znajdę ten moduł? (W komorze silnika? W kabinie?)

6. Czy jakiś interfejs łączy się z tą skrzynią? (Mam problem z połączeniem, natomiast odczyt z silnika daje błędy
np P0795 albo P0734 a więc błędy związane ze skrzynią).

7. Czy da się rozpiąć wtyczkę złącza elektrozaworów w skrzyni biegów bez wyciągania skrzyni? (zaglądałem tam i
jakoś marnie to widzę, ręka chyba nie wejdzie - od góry jakoś, czy co?)

8. Czy wymiana modułu sterowania/ elektrozaworów jest skomplikowana? (chodzi mi na przykład o to, czy po jego
odkręceniu spada na łeb blok z tymi wyfrezowanymi kanalikami, albo czy trzeba obowiązkowo zmieniać przekładkę
na nową i takie tam)

Wszystkiego tego szukałem w necie i starałem się dowiedzieć dzwoniąc po warsztatach, ale marnie to wyszło.

Offline Maxico

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kotek 3.0 v6 2001r.
Odp: Jaguar S-Type 3.0 V6 1999 problem ze skrzynią biegów.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2023, 20:55:11 pm »
Cześć,

tyle ile umiem, to odpowiem.

jeżeli chodzi o Twoje pytania to:

1. Tak, masz skrzynie 5r55n
2. Może ktoś inny odpowie kto siedzi bardzo głęboko w tej wiedzy
3. Tak, to oznaka że te 3 biegi działają
4. Nie rozumiem pytania.
5. Sterownik skrzyni znajduje sią w skrzyni.
6. Żaden z tanich OBD II nie odczyta błędów tej skrzyni.
7. Wtyczka znajduje się po lewej stronie skrzyni ostatnia wtyczka na dole. Odkręcana nasadowym chyba 10mm.
8. W sterowniku jest dużo sprężynek małych i moim zdaniem najlepiej nagrywać sobie całą rozbiórkę sterownika hydraulicznego. Jeżeli chodzi o uszczelkę, to ja bym ją wymienił na nową.

Ja swoją skrzynie regenerowałem generalnie sam i problem zaczął się przy sterowniku, gdzie go rozegrałem ładnie na plastikowej tacce i niechcący ręką trąciłem. Wydaje mi się, że niby wszystko dobrze złożyłem patrząc na zdj i manualy w kolorze. Niestety coś jest nie tak, bo też mam brak 4 biegu manualnie, a na D tylko 2 wchodzi i dalej odcinka.