Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Jaguar xj40 1994 brak reakcji na hamulec, brak kierunków i wycieraczki

(1/3) > >>

Xj4094:
Cześć!
Mam pewien problem otóż zaczęło się od tego, że przypadkowo uruchomiłem czujnik uderzeniowy, który odciął prąd w wielu elementach. Po naprawieniu usterki auto odpala i jeździ, ale:
1. Pedał hamulca nie rozłącza skrzyni biegów z P, trzeba ręcznie przesuwać zapadkę
2. Brak wycieraczki, spryskiwacza, kierunkowskazów. Co ciekawe awaryne działają normalnie, ale przycisk miga szybko i nie świecą się kontrolki od awaryjnych na desce. Prócz tego długie działają, przełączanie komputerem też.
3. Brak grzania foteli
4. Nie podświetla się panel od komputera pokładowego
5. Stary pilot na podczerwień nie zamyka i nie otwiera auta, ale na przykład innej jego fukcje juz są sprawne. Nowy pilot radiowy działa bez problemu.
Poza tym wszystko inne działa a przynajmniej nie zauważyłem by coś jeszcze nie działało.
Dodam jeszcze, że po odłączeniu masy, która znajduje się przy oprzyrządowaniu od tempomatu na lewym przednim nadkolu wycieraczkę można uruchomić pokrętłem od świateł czy też pilotem od centralnego zamka na podczerwień, ale to pewnie związane jest z tym, że to masa od lewej lampy.
Czy ktoś byłby w stanie coś podpowiedzieć? Może jakieś info by ktoś był tak miły dać gdzie znajdę masę od tych elementów, które nie działają? Tak wygląda jakby to wszystko było połączone jedną masą, która po prostu gdzieś nie styka. A może to coś innego? Sam męczę się z tym od jakiegoś czasu i nie mam pojęcia co mogło się stać zaraz po włączeniu tego czujnika uderzeniowego.

John76:
Witam Kolegę.
Nie jestem w stanie postawić diagnozy, bo ten zbieg okoliczności jest dosyć zdumiewający.
Nie mniej jednak akurat wczoraj czytałem sobie książkę o naprawianiu starych samochodów. Przypomniało mi się jedno zdanie, które autor tam zamieścił.
Mianowicie, jeżeli różne urządzenia działają w sposób zaskakujący, albo wcale nie działają, to trzeba sprawdzić połączenia mas. Autor opisywał akurat kabel masowy łączący silnik z karoserią.

Xj4094:
Dzięki, właśnie znalazłem na angielskiej stronie rozpiskę wszystkich oryginalnych punktów masowych więc jeśli nikt nie modyfikował ich powinno je się bez problemu znaleźć.
Problem jest o tyle zdumiewający, że w trakcie awarii dotyczącej czujnika uderzeniowego na pewno wszystko to działało, bo przy zwieraniu przekaźnika od zapłonu, który jest za radiem uruchamiałem wycieraczkę i spryskiwacz. No chyba, że zrobiłem niechcący zwarcie na tym przekaźniku i coś się mogło spalić?

wtom:
Sprawdź wszystkie bezpieczniki. Mi przy zwarciu podświetlenia schowka, przy spalonym bezpieczniku żył sam  ;D. Zapalał połowę świateł i inne fajne rzeczy robił. Oczywiście odpalał.

Xj4094:
Bezpieczniki to pierwsze co sprawdzałem, to znaczy miernikiem każdy z osobna bez wyjmowania. Każdy przewodzi prąd...
Masy, żadna nie jest skorodowana, wszystkie dobrze dokręcone...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej