1. Podczas skanowania samochodu /to dość długa procedura/ warto mieć podłączony zasilacz, aku może nie wydolić.
2. Konfiguracja samochodu musi być poprawna. Wpisując na początku przez pomyłkę np. blokadę kierownicy czy kontrolę tylnych siedzeń,otrzymuje się na wyjściu różnie śmieci i błędy. Nie da się poprawnie zaprogramować wielu modułów, jeśli konfiguracja jest zła, innymi słowy, moduły muszą wiedzieć z jakimi innymi modułami muszą współpracować.
3. Może to być jednak po prostu uwalona wiązka, wtedy wiadomo, rzeźba ze sprawdzaniem, ale niezależnie czy to CAN czy SCP sprawa jest do ogarnięcia dla przeciętnego elektronika samochodowego. Magistrale są czytelnie opisane w Electric Guide więc sprawdzenie ky abel po kablu pin po pinie to tylko kwestia czasu.
4. Może to być też uszkodzony moduł, wtedy wymiana na używkę i reflashing. Trochę loteria ale, ale zwykle działa, niestety z ECM i TCM to trochę inna bajka.
Generalnie nie przejmował bym się jakość wielce tymi błędami, jeśli tylko możliwe byłoby przywrócenie skrzyni do normalnej pracy.