Autor Wątek: ENGINE SYSTEM FAULT  (Przeczytany 968 razy)

Offline Kojot

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
ENGINE SYSTEM FAULT
« dnia: Luty 08, 2023, 04:22:50 am »
Witam.mam problem z moim jagiem.Jest to model XF 3.0 AWD V6 supercharged (2013).Podczas jazdy wyskoczył mi komunikat ENGINE SYSTEM FAULT.po dojechaniu na miejsce okazało sie że nie mogę zgasic auta, przycisk START STOP nie reagował.po dwóch godzinach szukania info w jaki sposób wyłączyć auto udało mi się to zrobić poprzez wyjęcie bezpiecznika od zapłonu.problem w tym że pomimo włożenia bezpiecznika spowrotem auto nie chce się włączyć .zapłon wogole nie reaguje.probowalem odpiąć baterie, odczekalem trochę z nadzieją że może system się zresetuje i jakimś cudem wszystko zacznie znowu działać.po podłączeniu baterii automatycznie uruchomił się zapłon ( bez naciskania przycisku START STOP ) i nadal widniała informacja ENGINE SYSTEM FAULT . Mimo to auto nie reagowało , nie chciało się odpalić, a zapłon zgasł sam po 2-3 minutach.Po tym wszystkim próbowałem powtórzyć czynność z odłączeniem baterii tyle że tym razem pojawiła się informacja że samochód nie może zlokalizować pilota.Wszedzie dochodzi prąd , jedyne co nie reaguje to przycisk START STOP, nie mogę wogole włączyć zapłonu.Czy ktoś miał podobny problem i ma może jakieś info jak sobie z tym poradzić ?  Każda wskazówka się przyda .dzięki !

Offline Hipo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Kocham to forum
Odp: ENGINE SYSTEM FAULT
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2023, 14:27:43 pm »
Dowiedziałeś się, co się stało z Twoim autem?



Niestety nie mam dobrych wieści..
NIGDY nie dotykajcie akumulatorów w XFie.... Jeżeli jest konieczna wymiana, to trzeba go supportować ładowarką lub odczekać 20 minut z zamkniętym centralnym i z zatrzaśniętym zamkiem klapy, ale klapa musi być uchylona i wtedy można odpinać klemy.

Prawdopodobnie upaliłeś CJB i dlatego zgubił kluczyki.. tak się dzieje często w XFach.
Teraz nawet SDD nie podłączysz. Należy znaleźć jakiegoś człowieka, który przeflashuje Ci CJB.
Jak będziesz miał działający CJBto będziesz mógł powrócić do pierwszego problemu, jaki Cię zmotywował do odpinania klem.

W skrócie, co trzeba zrobić:
1. Potrzebny jest programator np. xprog 5.55
2. CJB na stół
4. Trzeba wyjąć wszystkie bezpieczniki z CJB, ponieważ nie będziesz mógł go otworzyć.
5. Gdy już to zrobisz, będziesz musiał przylutować do płyty głównej. 4 kable... to nie jest łatwe, ale też nie jest technologią NASA... 
Będą 4 kable. Niebieski, żółty, pomarańczowy i fioletowy. GND=niebieski, żółty=B3, pomarańczowy=B5, fioletowy=vcc.
6. Trzeba odczytać zawartość eepromu z CJB i zapisać zrzut…
7. Teraz ostatnie programowanie ... lub bardziej prawdopodobne wymazanie oryginalnej zawartości eepromu.
8. KOŃCOWE PROGRAMOWANIE -> do samochodu i działa
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2023, 14:54:13 pm wysłana przez Hipo »