Na rozgrzanym silniku wlewasz i zostawiasz na odpalonym 15 min max (czasem 10 min zostawiam). Jeździć nie wolno.
Zostawienie na jałowym 15 min nie rozgrzeje silnika i zabieg nie będzie zbytnio skuteczny.
Jak wlejesz puszkę, która ma temperaturę pokojową naprawdę silnikowi nic nie będzie (uszkodzenie głowicy(?), chyba jakieś bajki przecież to silnik, wybuchy paliwa wytrzymuje bo jest silnikiem spalinowym, wlanie ok 0,35L co by miało zmienić - to nie ciekły azot).
Co do ilości - wlewam dokładnie 1 puszkę na 5 L (np 2,3 JTD niby mieści katalogowo 7,5L oleju, ale nigdy nie wyleciało więcej z niego niż 5,5L i fora to potwierdzają).
Nie przesadzał bym z wlaniem do niego 2 puszek.
2.0 diesel ingenium chyba ma katalogowo 6,5L, ale ile z niego wypada tu dopytaj przed i litraż płukanki dopasował bym właśnie do tej wartości.