Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Awaria asystenta pasa ruchu - nie można uruchomić silnika

(1/5) > >>

stingear:
Witam,
miałem dziś dość dziwną sytuację, a mianowicie przy próbie odpalenia auta zaświeciła się standardowo deska, ale nagle wyskoczył komunikat "awaria asystenta pasa ruchu" i procedura zapłonu została natychmiast zakończona i wszystko zgasło, jakbym wyłączył silnik. Próbowałem 4 albo 5 razy, problem ciągle wracał. Nacisnąłem przycisk Start bez pedału hamulca, podświetliło deskę, ale błąd tym razem nie wyskoczył. Zgasiłem auto, wyszedłem, zamknąłem pilotem, ponownie otworzyłem i spróbowałem jeszcze raz odpalić. Tym razem auto uruchomiło się bez problemu. To, co zauważyłem, to podczas tego problemu z uruchomieniem słychać było pod maską pracujący silniczek albo siłownik, który najwyraźniej miał jakiś problem. Podpiąłem auto pod CarScannerPro, Wykryło mi kilka błędów, ale w większości archiwalnych:


--- Kod: ---Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Jaguar
VIN: SAJAB4BN5GA911557

============1==============
U0011(87)
Raw code: C01187
ECU: 728[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, medium speed bus - performance problem

============2==============
U0011(82)
Raw code: C01182
ECU: 728[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, medium speed bus - performance problem

============3==============
U0001(87)
Raw code: C00187
ECU: 728
Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, high speed bus

============4==============
U0001(87)
Raw code: C00187
ECU: 7EE[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Controller area network (CAN) data bus, high speed bus

============5==============
U0151(87)
Raw code: C15187
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, supplementary restraint system (SRS) control module - no communication

============6==============
U0164(87)
Raw code: C16487
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, AC control module - no communication

============7==============
P0098(17)
Raw code: 009817
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit high input

============8==============
P0101(35)
Raw code: 010135
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - range/performance problem

============9==============
P0313(00)
Raw code: 031300
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Misfire detected - low fuel level

============10==============
P00CE(62)
Raw code: 00CE62
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Intake air temperature (IAT) measurement system - multiple sensor correlation

============11==============
P0095(62)
Raw code: 009562
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit malfunction

============12==============
B10A2(32)
Raw code: 90A232
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

============13==============
U0151(08)
Raw code: C15108
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Data bus, supplementary restraint system (SRS) control module - no communication

============14==============
B10A2(26)
Raw code: 90A226
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

============15==============
B10A2(27)
Raw code: 90A227
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu

============16==============
P16A5
Raw code: 16A5
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Stały


--- Koniec kodu ---

Robik:
Proponuje zweryfikowac kabel masowy, czesto auta z pierwszych lat produkcji wykazywalo problem z uruchomieniem poniewaz kabel pekal i nie bylo odpowiedniego przewodzenia. W pozniejszym czasie zmieniono budowe kabla na wersje elastyczna ktora bezpowrotnie problem rozwiazala.  Kabel znajdziesz z lewej strony silnika, jeden punkt mocowania jest w okolicach zbiornika plynu chlodniczego. Od tego bym zaczal, nastepny w kolejce do wer. jest  akumulator.

M737:
przewód masowy który unieruchamia auto jest po stronie kierowcy czyli po lewej stronie
opis co i jak:
https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,42541.0.html

stingear:
Czy to bedzie ten przewód?

M737:
słabe zdjęcie
zaglądałeś w link który podałem wyzej? tam dokładnie widać

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej