Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Drżenie silnika
Robik:
Jeżeli na zimym silniku po rozruchu i podczas ruszania (wiekszania predkosci obrotowej) słyszysz hałas to może to oznaczać początek problemów z rozrządem. Kultura pracy tego silnika nawet przy dobrych poduszkach jest taka że trudno się nia zauroczyc. Powodów halasu może być wiele, zacząłbym od odmy i weryfikacji czy nie puszcza oleju do intercoolera, jeżeli nie dolewasz za dużo oleju to turbo i pierścienie będą ok. Jeżeli dźwięk który Ci nie pasuje jest w całym zakresie obrotów to może kończą się łożyska w walkach balansujących. Jaki masz przebieg?
stingear:
@Zbyszek01 to nie ciężkie buty, to AWD. Tylny napęd ma mniejsze spalanie. Ja na baku zazwyczaj robię ponad 900km. Chodzi bardziej o to, że za każdym razem pokazuje inaczej po tankowaniu. Być może kata muszę wyczyścić.
@Robik dźwięki są tylko przy odpalaniu i to nie zawsze. I może jestem przewrażliwiony - to mój pierwszy diesel. Główny problem to drgania, na ich podstawie drążyłem dalej. Wiem, że jeśli poduchy są padnięte, to silnik jest dużo głośniejszy. No i widać, że się telepie mocno. Taki problem miałem w Mazdzie. Było słychać i trzęsło. Wymieniłem poduchy i silnik mi z auta zniknął - przy normalnej jeździe - Jak mu depne, to go słychać normalnie. Ale nic nie czuć, nigdy. I jest bajka, tak jak powinno być. A tu mnie to męczy, tym bardziej że o prawie 10 lat młodsze auto.
Aż tak się nie znam na silnikach, zwłaszcza na diesel'u, wiec oddaję do serwisu, niech znajdą przyczynę problemu.
Przebieg jak go brałem był 141kkm, teraz mam już 154kkm - Wymianę oleju i filtrów miałem przed odebraniem auta, a po ok. 12k wymieniłem ponownie - mam zamiar trzymać się interwału do 12k i tylko najlepszy olej i filtry.
Dbam o swoje auta, bo to moje bezpieczeństwo - wszyscy mi zawsze marudzą, że inwestuję w każde auto, które mam. A ja po prostu dbam i robię to dla siebie. A gdy potem sprzedaję, to mam pewność, że przyszły właściciel będzie zadowolony i nie będę miałgo na sumieniu, bo sprzedałem zepsute auto.
Robik:
Test poduszek nie jest trudny, każdy mechanik to ogarnie, pamiętam że przy zepsutej prawej poduszce silnika wystarczylo na postoju minimalnie zwiększyć obroty i silnikiem przestawało rzucać na lewo i prawo. W moim przypadku po wrzuceniu wstecznego biegu tłumik przez chwilę lubil rezonowac i hałasował. Zamontowalem poduszki z linka który wystawiłem wyżej w komentarzach i od tej pory cisza (40kkm).
Driv3rrrr:
A ja dalej stawiam na poduszki. Jeśli są hałasy po odpaleniu to do roboty masz rozrząd lub wałek balansujący, ewentualnie jedno i drugie. A korek podskakuje bo raz że doładowany motor, a dwa że jeśli się trzęsie od poduszek to normalne jest to że i korek będzie podskakiwal.
stingear:
Poduchy to pierwsze, co mi do głowy przyszło. Będzie sprawdzane. Łańcuch też biorę pod uwagę. Ale problem z korkiem to najprawdopodobniej zatkana odma. Spójrz zresztą sam na filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=TxnsUuVbDzo
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej