Autor Wątek: Błąd p 1260 i p0193  (Przeczytany 1282 razy)

Offline Lemon82

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Błąd p 1260 i p0193
« dnia: Czerwiec 12, 2022, 09:52:58 am »
Witam wszystkich. Mam problem z moim kocurkiem s-type 4.2. Wskakują mi dwa błędy tak jak w temacie. Jeden od imobilazera a drugi ciśnienia na listwie wtryskowej. Problemy jakie mam z kocurkiem to odpalanie a mianowicie auto nie chce odpalić i to się nie dzieje cały czas. Byłem u fachowców od jagów i nic nie znaleźli i z stąd moje pytanie co może być nie tak. Zaznaczę ze mam lpg emulator zamontowany. Na gazie awaryjnie odpala bez problemu a na benzynie niestety nie bardzo. Bardzo proszę o radę i pomoc

Offline Mimi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • S type 3.0 v6 2000r
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 12, 2022, 19:58:34 pm »
 Ze masz emulator od gazu to nic takiego bo jak będzie źle działał to tylko będzie Ci źle wskazywał stan paliwa i też odcinał paliwo .Jak na gazie awaryjnie odpala to wina stoi po stronie benzyny. Zacznij od : tzn pompa paliwa działa ? jakie ciśnienie na listwie ? i jaki stan filtra paliwa ? tu szukaj...

Offline Lemon82

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 12, 2022, 22:44:41 pm »
To tak pompa paliwa została zamieniona i to jest ok filtr paliwa wymieniłem też, ciśnienie na listwie 385 jak pracuje. Tylko mnie zastanawia jak zgaszę auto to ciśnienie spada hm

Czujnik ciśnienia paliwa podmieniałem też nie przyniosło rezultatu. I dlatego już sam nie wiem co może jeszcze być może ten wężyk od podciśnienia od czujnika ciśnienia może z nim jest problem
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2022, 08:15:40 am wysłana przez MicGin »

Offline Mimi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • S type 3.0 v6 2000r
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 13, 2022, 22:47:14 pm »
Albo wtryski leja albo zawór przy pompie zwrotny.

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2022, 20:38:30 pm »
Jeżeli masz niby paliwo a auto nie odpala, a masz błąd od immo to sprawdź czy jest iskra. Przy okazji jeżeli możesz to powiedz co się dzieje z czerwoną lampką na desce? Świeci się gdy nie chce odpalić czy nie?

Offline Lemon82

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2022, 18:35:32 pm »
Witam wiesz co jak nie chce zapalić, na desce check się nie świeci. Dopiero jak podłącze interfejs i sprawdzę autko wyskakują mi dwa błędy p1260 i p0193 po dluższym czasie kręcenia zapali. Ale dziwne tak jak pisałem że na gazie odpala. Ale wiecie co czasem jak jadę w dluszol trase do check wyskakuje z tymi dwoma błędami.

Powiem jak to było kupiłem jaga nic się nie działo wymieniłem świeczki bo zamontowałem mu gaz kurde teraz się zastanawiam czy te świeczki mogol być źle hm. Lary dałeś mi do myślenia z tymi świeczkami kurde może mechanik jakieś założył trfne świeczki chol......
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2022, 20:38:34 pm wysłana przez MicGin »

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2022, 19:52:29 pm »
Nie zrozumieliśmy się.. Na podszybiu tuż pod sama szybą masz czujnik połączony  z czerwoną diodą. Zauważysz ją gdy staniesz koło auta zamkniętego z pilota. Będzie migać na czerwono.
Owszem źle dobrana świeca (tzw jej ciepłota) może powodować zła pracę silnika i problemy z jego uruchomieniem. Jednakże wykręć świecę włóż ją do cewki i gwintem świecy dotknij minusa, np śruba przy amortyzatorze. Druga osoba niech próbuje odpalić silnik. Jeżeli jest paliwo i jest na świecy iskra powinien palić. Jeżeli na świecy iskry nie ma albo blokuje Ci auto immo albo jest do sprawdzenia ECM i kilka innych rzeczy.

Offline Lemon82

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2022, 20:13:14 pm »
Aha spoko dixwki za rad ejitro to wy proboje z wieczkami i diodol napisze co i jak

Przepraszam za pisownie miało być ze jutro sprawdzę to wszstko co mi powiedziałeś, i napisze napewno

A wiesz co jeszcze jedno n próbowałem go na benzynie odpalić nie chciał odpalić. przełączyłem go awaryjnie na gaz i zapalił tagrze myślę że Immo chyba ok kurcze sam nie wiem a radzę się was chłopaki bo mój mechanik nie widzi problemu mówiłem mu ze on odpala kręci 10 razy zapali normalnie a 11 i kolejny raz nie chce zostawiłem mu auto, do przejzenia i nic nie znalazł. Ale fainie mieć takie forum, sął ludzie bardzo mądrzy ktuzy pomogło, albo przynajmniej nakierujol.

Dziękuję lary ze chcesz mi pomuc, i naprowadzić na tol usterkę 😀
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2022, 20:39:24 pm wysłana przez MicGin »

Offline Lemon82

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 17, 2022, 10:09:50 am »
Witam Lary. Skorzystałem z twojej sugestie. Przy odpalaniu nie świeci się czerwona dioda na podszybie, więc IMMO nie blokuję. Wykręciłem też świece i miała iskrę. O dziwo odpalił od strzała. Po wkręceniu świecy znowu mam problem z odpaleniem.

Offline Lemon82

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 17, 2022, 10:15:16 am »
Może to zboek okoliczności że zapalił hm

Offline Lary

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Kocham to forum
Odp: Błąd p 1260 i p0193
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 17, 2022, 10:29:00 am »
P1260 FAULT DESCRIPTION Security input malfunction CHECK ENGINE NO POSSIBLE CAUSES Invalid ignition key code,Passive anti-theft system (PATS) signal to instrument pack missing or corrupted.Security message (PATS) CAN failure NOTE: To clear this DTC, the failure must first be rectified, followed by an ignition ON cycle to allow a successful PATS identification exchange between the ECM and the IC. The fault code can then be cleared.

P0193 fault description IP Sensor sensor circuit high voltage (high pressure), DEFAULT ACTION ECM Default:
– Default value of 3.80 BAR
(55.11 psi) used
– Fuel pump feedback
POSSIBLE CAUSES
IP Sensor to ECM wiring (supply, sense): short
circuit to each other
IP Sensor to ECM sense circuit:
short circuit to high voltage
IP Sensor to splice sensor ground circuit:
open circuit
IP Sensor failure

Czyli wg mnie w pierwszym przypadku ktoś z serwisówką lub programatorem kluczy,  by spróbować zakodować klucze raz jeszcze, ew sprawdzić immo i ECM, a w drugim przypadku musisz posprawdzać to wszystko co napisałem w POSSIBLE CAUSES.