Autor Wątek: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.  (Przeczytany 1382 razy)

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« dnia: Czerwiec 10, 2022, 20:13:55 pm »
Witam gratis przy problemie wycieku z skrzyni pojawił się nowy problem szarpania na gazie i nierównej pracy silnika oraz nadmiernie nagrzewających  się elementów wydechowych aż idzie z nich dym. Prawa strona. Trzy MSC temu wymienione świece na takie same jak były irydowe. Przy okazji zobaczyłem że cała prawa strona świec 4 sztuki była z nalotem czarnym, jakby za duża dawka lewa ok. kawa. mlekiem. Po sprawdzeniu wszystkiego u gazownika nawet wymieniałem nie dawno listwy wtryskowe gazowe bo zalepialy, instalacja przejechała 25 tysięcy i już problemy. Wspaniała jakość Polskiego gazu... czystośc. Ze strony warsztatu gazowego powiedzieli że jest wszystko ok al podłączając pod komputer auta okazało się że jedna sonda pracuje i zmienia parametry przy  dodaniu gazu lub ujęciu a 2 stoi cały czas na dziwnej  dużej wartości. Ale Check nie wyskakuje. Co wy na to? czy to z filmiku to akurat prawa sonda i to może być to? Jeżeli sondaa to Denso?
https://youtu.be/PLfvnC6qAKI
Czy to pokazuje lewa czy prawa sondę że stoi? Mnie się wydaje że problem tkwi w prawej stronie silnika.
Jeszcze dodam że raz obroty na postoju są takie jak powinny być a czasem powyżej tysiąca jakby na ssaniu chodził. Wszystko to ostatnio stało się po powrocie z długiej 2 dniówek trasy około 500 km. W trasie było ok. Po zgaszeniu i 2 dni później odpaleniu już nierówna praca itd. Dlatego odrazu do gazownika zaprowadziłem. Myślałem że to coś od gazu bo na gwarancji mam. Dziwi mnie tylko brak kontrolki check a żarówka jest ok :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2022, 20:40:04 pm wysłana przez Dominiko19 »
Kocia moc :)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2022, 13:23:50 pm »
Masz problem z regulacją gazu, to raz. Po długiej trasie ustawiają ci się korekty pod gaz, i nie pasują do korekt pod benzynę. Dlatego jak odpalasz na benzynie, to kulawo chodzi, do czasu aż wyrówna korekty długoterminowe.
Jakaś strasznie badziewna instalacja jest zamontowana i ciekawe jak wyregulowana. Pewnie tylko wrzucona pod maskę i autoadaptacja? Czy mieli sondę i stroili na trasie?
W x300 sondy mi padały bardzo szybko na gazie, ale w x300 są jakieś wymyślne titania i drogie, a u ciebie może być zwykła zyrkonia, ale błędu nie było na desce, dopiero skaner pokazywał czy sonda pracuje. Objawy nagaru i nieprzepalonej mieszanki są objawami sondy. 
Wracając, wpisz s google v8 bank 1 bank 2 i będziesz miał, która strona jest która. O2s11, czyli sonda o2 bank1 sonda 1. o2s12, sonda bank1 druga, gdybyś miał 4 sondy. o2s21 sonda bank2 sonda1.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2022, 13:30:11 pm wysłana przez KrzysiekEg »
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 12, 2022, 12:44:41 pm »
Czyli wychodzi że mam tylko 2 sondy. I to ta po prawej stronie od  strony skrzynki narzędziowej. Jeżeli się mylę proszę o poprawienie. Zamówiłem nowa sondę. Czy po jej wkręceniu i podłączeniu. Komputer sam powinien poprawić pracę czy coś trzeba w ustawieniach zrobić? Dziękuję za dotychczasową pomoc.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2022, 15:24:25 pm wysłana przez MicGin »
Kocia moc :)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 12, 2022, 14:55:55 pm »
Trudno mi wróżyć, jak nie masz sondy przed i za katalizatorem, to masz po jednej na bank, czyli 2. Choć wydaje mi się, że powinieneś mieć 4.
Jak wymienisz, to nic nie trzeba ustawiać, co najwyżej skasować błędy w kompie, o ile jakieś są.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 13, 2022, 15:09:42 pm »
Chyba w wersjach Amerykańskich były 4 a na Europę 2 tak wyczytałem. Wykręciłem starą i czekam na nową bo zamówiłem przez internet bo na miejscu nie mieli w sklepie.
Tak wygląda na czarny nalot a nie powinna?
A jeszcze pytanie czy musi być o identycznych numerach sonda bo akurat takiej nie było i kupiłem inne ale że niby ma pasować do tego modelu i silnika.
A kupiłem 0113 Denso.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2022, 17:03:58 pm wysłana przez Dominiko19 »
Kocia moc :)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2022, 17:38:32 pm »
Tego ci już nie powiem. Wiem, że x300 miał nietypową sondę, pracowała w zakresie 0-5V. To jeszcze miała odwróconą charakterystykę. Musisz poszukać w internecie.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2022, 19:46:35 pm »
Po wymianie sondy, silnik na gazie i benzynie pracuje bardzo ładnie i wszystko jest jak powinno być. Dzięki za pomoc. Prawa sonda to była. Są tylko 2.
Kocia moc :)

Offline MSAQENCE

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2024, 12:44:38 pm »
W 4.0 SC, są dwie sondy, w downpipe. Sondy są Tytanowe, działają 0-5V. Kolory przewodów: czerwony, żółty, czarny, biały. Jeśli kolory są czarno-szare, to sonda jest cyrkonowa.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: Problem sonda lambda prawa??? Brak check a parametry stoją.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2024, 10:41:46 am »
Panowie, czyli jak to jest, w przypadku X300, można spotkać albo sondy Lambda tytanowe (kabelki: czerwony, żółty, czarny, szary) albo cyrkonowe (kabelki: szare i czarne)?
Więc przez ich charakterystykę trzeba szukać albo takich, albo takich?
A w przypadku X300 XJR? Zasada jest ta sama?
>per aspera ad astra<