Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
2.0d - zawór egr?
Skull Trooper:
Dzisiaj w połowie długiej trasy (600 km) pojawiła się żółta kontrolka ,,kranik" czyli możliwe że zawór EGR. Auto jechało dalej bez problemu, kilka razy może wyczułem że trochę wolniej przyspiesza. Dodatkowy objaw - temperatura silnika bardzo powoli szła w górę, a przy 1500obr i prędkości autostradowej nawet powoli spadała. Jakieś pomysły?
rmazurek:
kranik?
mikeferrero:
Jaki kranik???? Podaj kod błędu jesli: P049b-00 to do wymiany sitko niskocisnieniowego EGR koszt ok 100 zł nowe
Skull Trooper:
sorry, źle się wyraziłem. Kontrolka - check engine. Skasowany, ale po 2 dniach pojawił się ponownie więc jest coś na rzeczy. Objawy - silnik powoli się nagrzewa, co ciekawe na postoju temp. rośnie, ale już na trasie 100-120kmh temp. spada. Dodatkowo - silnik prawidłowo przyspiesza ale przy 140 kmh jakby miał blokadę...
mikeferrero:
--- Cytat: Robik w Styczeń 03, 2022, 07:54:30 am ---Chcialbym pomoc ale nie rozumiem co chciales nam przekazac. Jezeli to jest blad egr p049b to na 99% do wymiany filtr egr
https://youtu.be/9w2IlOmopvs
--- Koniec cytatu ---
no niekoniecznie , zdecydowanie wystarcza wymiana sitka EGR niskocisnieniowego a egr można wyczyscic jesli oczywiscie trzeba- sitko sie zapycha i czyszczenie nic nie daje to jest błąd zbyt niskiego cisnienia przed turbiną zapchane sitko nie pozwala na odpowiedni przeplyw :-V Jasne,że jak wymienisz całosc na nowy EGR to bedzie OK tylko po co jak wystarczy sito. To ze zdjęcia poniżej prawie nie miało przepływu, czyszczenie nic nie dawało i powodowało- co powyżej . Wymiana i miodzio.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej