Witam, mój XF 3.0D 2010r pojechał do mechanika na wymianę alternatora, dziś poinformował mnie mechanik telefonicznie, że są do wymiany pokrywy zaworów, bo są pęknięte i leci olej na cały silnik. Mówił, że to wada fabryczna, co też udało mi się wcześniej wyczytać. W sensie pękające kolektory, czyli także pokrywy zaworów w jednym. Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę. Mówił, że kolektory to koszt 3000zł nowe, a wymiana 1400 zł, stąd moje pytanie, czy kolektory/pokrywy warto kupić używane za 200-250 zł/szt?
Pytanie 2: Czy do 3.0d pasują kolektory od 2.7d?
Pytanie 3: Czy do XF3.0D pasują kolektory od Land Rovera 3.0D? Na ogłoszeniu sprzedający napisał, że pasują, porównywałem zdjęcia nowych i faktycznie, wyglądają na identyczne, dodatkowo mocowo również te silniki pasują do siebie. Do Land Rovera oba kolektory to koszt 700 zł, a nie 3000, nie ukrywam, że to spora różnica cenowa. Przerabiał już ktoś ten temat? Jak to wygląda w tych kociakach?