Autor Wątek: S-type 3.0 automat 1999r. Problem z obrotami, trzęsie samochodem.  (Przeczytany 1105 razy)

Offline Viksak

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
S-type 3.0 automat 1999r. Problem z obrotami, trzęsie samochodem.
« dnia: Listopad 30, 2021, 18:35:16 pm »
Dzień dobry.
Proszę, o pomoc czym mógłbym zająć się dalej, już nie mam pomysłów jak pomóc mojemu Jagiemu.   :-thumpdown
Jaguar S-type 3.0 benzyna/LPG 1999r. (automat)
Od jakiegoś czasu mam problemy z przyśpieszaniem, lekkie dodawanie gazu, skutkuje dużym szarpaniem i prawie zerowym przyśpieszeniem.
Jedynym wyjściem jest odpuszczenie gazu i następnie depnięcie w pedał trochę mocniej, samochód wtedy redukuje bieg 2400 obrotów i powoli przyśpiesza, muszę wtedy go cisnąć, ponieważ jeśli znów odpuszczę gaz i będę dodawać delikatnie, skrzynia zaczyna głupieć i obroty spadną na 1200 obrotów i każde dodanie ponowne gazu skutkuje szarpaniem i tak wkoło. Samochód czy na benzynie, czy LPG zachowuje się tak samo. Falowanie obrotów oraz potrząsanie co jakiś czas samochodem jest odczuwalne na każdym biegu jak i na neutralnym, może na "P" trochę mniej. Po wciśnięciu pedału w podłogę przyspiesza prawidłowo, mocy mu nie brakuje.

Podczepiłem samochód do komputera, który wykrył kilka błędów:
P0305 Wykrywanie przerywanie zapłonu cylindra 5.
P0325 Czujnik stuku 1 (Blok 1 lub pojedynczy czujnik)- Uszkodzenie obwodu
P1383 Nadmierne opóźnienie zmiennej fazy rozrządu (Blok 1)

Świece były wymieniane. Zostawiłem u mechanika samochód i poprosiłem o wymianę cewki zapłonowej i sprawdzenie czujnika stuku. Po kilku dniach dostałem telefon, że samochód gotowy, na miejscu dowiedziałem się, że nie było styku na cylindrze 5 (cewka wymieniona), czujnik stuku natomiast został wyczyszczony. Samochodem zrobione około 150 km i aktualnie nie wykrywa żadnego błędu, natomiast problem z obrotami został. Miał ktoś podobny problem, który rozwiązał. Sam już nie wiem, czy to wina silnika, czy tej automatycznej skrzyni biegów.  :-A    :-help

Offline Arni

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • S Type 3.0 - 2004
Odp: S-type 3.0 automat 1999r. Problem z obrotami, trzęsie samochodem.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2021, 21:02:50 pm »
Próbowałeś ręcznie redukować biegi dźwignią automatu?
Jeśli na N i P robi tak samo to nie obstawiałbym skrzyni.

Offline Viksak

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: S-type 3.0 automat 1999r. Problem z obrotami, trzęsie samochodem.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2021, 21:29:17 pm »
Tak, zdarza mi się teraz często tak robić przy 70km/h, ręcznie wbijam 4, obroty automatycznie wyżej ok. 2200 obrotów i nie ma problemu najmniejszego z przyśpieszeniem. Na 'D' obroty przy tej prędkości to ok. 1300 i każde dodanie gazu powoduje szarpanie. Odnośnie 'N' i 'P' raczej bym powiedział, że na 'P' pracuje delikatniej i mniej szarpie.

Offline Viksak

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: S-type 3.0 automat 1999r. Problem z obrotami, trzęsie samochodem.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2021, 15:01:09 pm »
Połączyłem się dziś z samochodem, komputerem i wyskoczył jeden błąd ten, który wyżej podałem P0305 Wykrywanie przerywania zapłonu cylindra 5. Świecę tak jak mówiłem, są nowe, niedawno zmienione mechanik mówił, że sprawdzał i są w dobrym stanie. Aktualna cewka to nówka za jakieś 100zł, zmienić na NGK, czy winna może być gdzieś indziej i nie ma sensu?

Offline Fazi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Jaguar XF
Odp: S-type 3.0 automat 1999r. Problem z obrotami, trzęsie samochodem.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 01, 2021, 16:03:04 pm »
Wprawdzie było to w innym aucie i nie z automatem, jednak zanim wymienisz cewkę, spróbuj w miarę możliwości podmienić na chwilę na oryginał choćby używany. Ja kupiłem cewkę delphi za 350zł i niestety bujałem się dalej wtedy z błędem P0301, a słyszałem że nawet cewki NGK nie pomagały (tylko oryginały). Druga sprawa, podobno czasem wystarczyła dobra regulacja gazu z wymianą filtrów itp. i problem ustępował. Niestety trafiłem na dziwnego gaziarza, któremu podziękowałem i problemu w końcu nie rozwiązałem. Ale, myślę że dobrze by było żebyś się przyjrzał bliżej samej instalacji LPG, a potem próbował z cewką. Co do tego jak wspominasz, że masz taki problem zarówno na PB jak i LPG, spróbuj pojeździć na samym PB, u mnie wtedy bodajże po kilkuset kilometrach przejechanych tylko i wyłącznie na samym PB problem ustępował i zaczynał się znowu po włączeniu LPG - dlatego też, byłem przekonany że wina leży po stronie LPG a nie cewki.

Offline Arni

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • S Type 3.0 - 2004
Odp: S-type 3.0 automat 1999r. Problem z obrotami, trzęsie samochodem.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 01, 2021, 20:23:47 pm »
Myślę, że warto również sprawdzić ciśnienie kompresji w cylindrach. Podstawowe badanie które powie czy warto dalej męczyć się z tym silnikiem.

Offline Viksak

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: S-type 3.0 automat 1999r. Problem z obrotami, trzęsie samochodem.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2021, 20:51:12 pm »
Czy nie miałby nikt odstąpić mi za przysłowiowe piwo wtyczki od cewki z kawałkiem kabelka (żeby wystawał). Możliwe, że to wiązka, a cewki nie ma sensu wymieniać.