Autor Wątek: Zwarcie w instalacji?  (Przeczytany 3032 razy)

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 334
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 16, 2021, 21:13:13 pm »
Skoro programowanie nie ma znaczenia i sposób jego instalacji to jakim sposobem mam wreszcie sprawnie działające auto. Sprawdzano prąd ładowania przed i po i różnił się. I nie było to 0.5 Volt. Zaznaczę, że akumulator został wymieniony na dokładnie taki sam, tylko nowy. Kolega chyba sam nam podpowiedział gdzie problem.
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline Endrju

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Nie trzeba było pić!
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2021, 21:25:15 pm »
Stawiałbym raczej na skasowanie błędów.
Prąd ładowania jest różny w zależności od stopnia rozładowania akumulatora i zmienia się w zakresie nawet kilkudziesięciu amper (A)
Napięcie do jakiego powinien być ładowany akumulator jest identyczne dla wszystkich tego typu akumulatorów z dokładnością 0,1V.
Po imprezie obudziłem się jako właściciel taniego (!!!) Jaguara XF. Nie pytajcie więc po co go kupiłem...

jest Jaguar XF 5.0
BMW 530 E60
BMW 540 E39
BMW 525 E39
BMW 523 E39
BMW 320 E46
Polonez (Borewicz)
Fiat 125p
Fiat 126p

Offline ZielonyJag

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 16, 2021, 22:32:07 pm »
Właściwie to w okolicy mam dobrego elektryka. Czyli wystarczy komp i żeby usunął bledy, tak?

Offline Endrju

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Nie trzeba było pić!
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 16, 2021, 22:45:44 pm »
Jak napisałem wyżej w przypadku wstawienia akumulatora o znacznie większej pojemności, ze względu na większy prąd ładowania, może być konieczne programowanie. Nie wiem tego na 100%

Trzeba też zwrócić uwagę na stan alternatora o czym pisał kolega w poście powyżej.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2021, 23:12:02 pm wysłana przez Endrju »
Po imprezie obudziłem się jako właściciel taniego (!!!) Jaguara XF. Nie pytajcie więc po co go kupiłem...

jest Jaguar XF 5.0
BMW 530 E60
BMW 540 E39
BMW 525 E39
BMW 523 E39
BMW 320 E46
Polonez (Borewicz)
Fiat 125p
Fiat 126p

Offline zielins

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 75
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 03, 2021, 17:39:09 pm »
Wg opisu działania systemu wykonuje on cyklicznie testy akumulatora celem ustalenia jego optymalnego napięcia ładowania (oczywiście w pewnym zakresie) w zależności od obciążenia, temperatury i stanu akumulatora. Stan ten jest określany poprzez pomiar czasu rozładowania obciążonego akumulatora do 75% stanu naładowania. Tu pierwszy istotny element czyli ile wynosi 100%? System zakłada, że w momencie jego resetu (czyli procedury programowania nowego akumulatora) w aucie zamontowany jest w pełni naładowany akumulator i to jest jego 100%. Zakładam więc, że w większości przypadków te 100% będzie dla zbliżonego do wymienianego nowego akumulatora bardzo podobne i brak programowania nie spowoduje żadnych problemów. Mogę sobie jednak wyobrazić sytuację gdy system jest w trakcie wykonywania cyklicznego testu (może on zbierać dane wiele dni) i wtedy wymieniamy baterię nie resetując systemu - wyniki będą błędne i mogą spowodować zły dobór napięcia ładowania. Zakres napięcia ładowania wynosi od 12.6 do 15V więc jest to spora rozpiętość, która z pewnością może spowodować dziwne zachowanie elektroniki w przypadku chwilowych, szpilkowych spadków napięcia.

Przyjrzałem się tematowi, gdyż sam właśnie borykałem się z dziwnym zachowaniem elektroniki - chwilowe przygasanie świateł, wyłączanie się audio, chwilowe błędy skrzyni biegów. System prawdopodobnie nie zgłaszał kiepskiego stanu akumulatora, gdyż ten bardzo szybko się ładował (również ładowanie prostownikiem trwało ok godziny z 12V do 15V - typowy objaw zużycia). Po wymianie jak dotąd problemy ustąpiły. Obserwuję teraz napięcie ładowania i pomimo wykonania procedury resetu systemu monitoringu baterii nie różni się ono przed i po (14.8V) jednak nie minęło dużo czasu i nie zrobiłem wielu km więc z pewnością procedura jest jeszcze nieukończona.