Autor Wątek: Zwarcie w instalacji?  (Przeczytany 3030 razy)

Offline ZielonyJag

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Zwarcie w instalacji?
« dnia: Listopad 13, 2021, 12:32:18 pm »
Witam, pojawił się w moim XF 3.0D 2010 r następujący problem. Ostatnio zdechł mi akumulator, odpalałem na kable, wymieniłem wczoraj akumulator na nowy, dzisiaj jadąc komunikat o uszkodzeniu skrzyni, hamulca ręcznego, zapaliły się kontrolki od ABS, DSC, poduszki powietrznej, wycieraczki wolno działają. Na szczęście byłem niedaleko domu i jakoś wróciłem.
Miał ktoś podobny problem? O czym to może świadczyć?

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.074
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2021, 13:05:51 pm »
Akumulator nowy ale co z alternatorem? Ładuje? Te błędy to oznaka słabego akumulatora
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline ZielonyJag

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2021, 15:52:12 pm »
Poszedłem zmierzyć prąd na Aku i faktycznie. Na zgaszonym było 11.1V, po odpaleniu 10.1 na wyłączonych światłach. Na włączonych po chwili było 10.0 i potem 9.9, faktycznie przy włączaniu świateł zapalały się kontrolki od ABS, DSC a po chwili zgasły. Mimo wszystko komunikat o hamulcu ręcznym cały czas wariował

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.074
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2021, 16:14:26 pm »
Miałem to samo - alternator do naprawy/wymiany
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline ZielonyJag

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2021, 16:57:10 pm »
Problem z wycieraczkami też ustał? Sam robiłeś? Dużo rozkręcania?
Mimi wszystko już wiem na czym stoję. Dzięki wielkie!!

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.074
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2021, 16:58:54 pm »
Sam robiłem. Od dołu osłona i odkręcanie śrub alternatora. Od góry zbiornik płynu na bok i wyciągasz wentylator chłodnicy. Alternator wyciągasz od góry
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 334
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2021, 18:39:30 pm »
Czy w tym modelu nie trzeba robić adaptacji akumulatora po wymianie na nowy?
Ja mam co prawda nowszy model ale też jeden warsztat chciał mi wymienić alternator.
Znajomy wymieniał w Fordzie Mondeo aku i nie pod
trzymał prądu. Bardzo dużo błędów miał potem. A model X250 opiera się na technice Forda.
Zanim wpadniesz w duże koszta, warto by serwis naładował do pełna aku i wpisał w system. Samo wpisanie bez pełnego aku nadal nic nie da. Będzie źle lądował alternator. Warto spróbować.
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 14, 2021, 14:35:50 pm »
Nic to nie da jeśli alternator jest uszkodzony. Najpierw regeneracja alternatora, później można mu zarzucić procedurę wymiany akumulatora.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 334
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2021, 16:26:14 pm »
W moim SLK padł alternator. Raz dawał niskie napięcie a raz ponad 16 Volt. Chyba takie oznaki daje uszkodzony alternator lub regulator napięcia.
Kolega ma za niskie. Takie nie doładowanie miałem w moim XF przez zły montaż akumulatora. Nigdy nie było wyższe, tylko za niskie.
Nie wiem niestety, czy 250ka ma wbudowany na stałe regulator czy nie. Dobry elektromechanik powinien znaleźć usterkę.
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 14, 2021, 17:03:50 pm »
Nie zaprogramowanie wymiany akumulatora nie spowoduje że nagle zacznie ładować po 11-12V. Różnica owszem może być ale rzędu wysokości 0,5V 👍
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline ZielonyJag

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 16, 2021, 16:42:25 pm »
Panowie, właśnie rzecz w tym, że akumulator wymieniłem na nowy i od tego momentu takie rzeczy zaczęły się dziać

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 334
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 16, 2021, 17:10:49 pm »


Pisalem juz ,ze mi tez wymieniono na nowy i zaczely sie problemy.
A po ponownym zaintalowaniu,zrobionym jak nalezy,od 7 tys.km nie mam zadnych problemow.
Poprzedni serwis wzial aku z polki i podlaczyl do auta.To tyle. I zgarnal 260 euro.
Potem szedl w zaparte ,ze oni wiedza jak to sie robi.
Dobry serwis wpierw naladowal do maxa aku i wpisal w system...koniec historii,koniec problemow.
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2021, 16:57:39 pm wysłana przez MicGin »
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline Endrju

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Nie trzeba było pić!
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 16, 2021, 20:14:28 pm »
Nie bardzo rozumiem, na czym miałoby polegać "wpisanie" akumulatora. System może kontrolować akumulator na podstawie napięcia i prądu. Nie istnieje inna metoda rozpoznania, czy zaprogramowania akumulatora. Tym bardziej, że z czasem używania, akumulator zmienia swoją pojemność, napięcie i prąd ładowania. W chwili zamontowania jest to zupełnie inne urządzenie niż po dwóch czy trzech latach eksploatacji. Wymagałoby to programowania co kilka miesięcy. Raczej oczywiste jest, że należy wstawić akumulator naładowany. Gdyby system zapamiętywał stan naładowania akumulatora, to jego naładowanie przez podłączenie prostownika rozsypało by system. Że nie wspomnę już dłuższego postoju.
Z moich obserwacji wynika, że wiele warsztatów opowiada historie o konieczności programiwania, co kosztuje "parę" złotych. Miałem podobną sytuację z modułem PDC wszyscy specjaliści stwierdzili, że bez programowania się nie da i za jedyne 5 stówek to ogarną. Ja ogarnąłem za 15 zł...
Mogę przyjąć do wiadomości, że zaprogramowania może wymagać akumulator o zdecydowanie innej pojemności.
Co nie znaczy, że nie mogę się mylić 😁
Po imprezie obudziłem się jako właściciel taniego (!!!) Jaguara XF. Nie pytajcie więc po co go kupiłem...

jest Jaguar XF 5.0
BMW 530 E60
BMW 540 E39
BMW 525 E39
BMW 523 E39
BMW 320 E46
Polonez (Borewicz)
Fiat 125p
Fiat 126p

Offline ZielonyJag

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 16, 2021, 20:21:24 pm »
To ja już sam nie wiem. Akumulator włożyłem większy od poprzedniego, nie programowalem, poprzedni był 78ah, ten ma 100(największy przewidziany przez producenta) Jakie serwisy to programują?

Offline Endrju

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Nie trzeba było pić!
Odp: Zwarcie w instalacji?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 16, 2021, 20:40:27 pm »
No właśnie. Akumulator o znacznie większej pojemności będzie miał znacznie większy prąd ładowania, co system może traktować jak awarię i ograniczać prąd ładowania. Zależnie od rynku na jaki został dobrany alternator, mogą być różnice w dopuszczalnych prądach ładowania. Na rynki północne, jak Szwecja czy Kanada z regóły przewiduje się większe prądy i pojemności. Nie mam pewności, czy do każdego egzemplarza można bezkarnie wstawić inny akumulator.
Niestety nie korzystałem z usług żadnego warsztatu, (na razie) wię nie mogę polecić. Jeżdżę autem na które mnie nie stać wię muszę sobie radzić sam...
Po imprezie obudziłem się jako właściciel taniego (!!!) Jaguara XF. Nie pytajcie więc po co go kupiłem...

jest Jaguar XF 5.0
BMW 530 E60
BMW 540 E39
BMW 525 E39
BMW 523 E39
BMW 320 E46
Polonez (Borewicz)
Fiat 125p
Fiat 126p