Autor Wątek: Jaguar XJ 2010 Disel  (Przeczytany 2156 razy)

Offline Jezdzekotem

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Jaguar XJ 2010 Disel
« dnia: Listopad 02, 2021, 04:43:39 am »
Cześć
Ostatnio jadąc autkiem  3,0 Disel wyciekł mi cały płyn chłodniczy
Dolewajac płynu na zgaszonym nie cieknie jak odpalę leci i to dość obficie co więcej szyba przednia jest tłusta od tego
Pytanie co mogło się wydarzyc  i uszkodzić???

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 781
  • JCPF Club Member
Odp: Jaguar XJ 2010 Disel
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2021, 17:57:16 pm »
Otwórz maskę i zobacz z czego cieknie.
By³ S-type
-pozostajê w rodzinie-
Jest XJR

Offline Jezdzekotem

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar XJ 2010 Disel
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2021, 18:44:21 pm »
Właśnie zaglądałem od góry  i nic nie widać
Od dołu pozdejmowalem osłony i również nic nie widać
Co jedyne to jak się go odpala odrazu nie leci tylko słychać takie cyk jak by cos się załączylo i zaczyna dopiero lecieć i to ciurkiem oglądałem przewody też nic nie widać a cieknie jak by od strony kierowcy i  z góry  ?????? ??????

Offline krystian377

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 62
Odp: Jaguar XJ 2010 Disel
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 02, 2021, 23:22:51 pm »
Często pęka ten rozdzielacz , ale to tylko sugestia co sprawdzić, a nie stwierdzenie:
https://sklep.v12.com.pl/rozdzielacz-ukladu-chlodzenia-2-7-tdv6-3-0-tdv6-lr073372-1357091.html

Offline zielins

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: Jaguar XJ 2010 Disel
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2022, 16:05:27 pm »
Ostatnio również doświadczyłem wycieku płynu chłodniczego. Płyn pojawił się we wnękach chłodniczki oleju silnikowego. Dlatego po informacji:
Często pęka ten rozdzielacz , ale to tylko sugestia co sprawdzić, a nie stwierdzenie:
https://sklep.v12.com.pl/rozdzielacz-ukladu-chlodzenia-2-7-tdv6-3-0-tdv6-lr073372-1357091.html
od razu zamówiłem wspomnianą część. Jak się okazało najprawdopodobniej winny nie był sam rozdzielacz (ponieważ nie widać na nim żadnych pęknięć) a oring króćca chłodniczki oleju. Nie jest on w zestawie z rozdzielaczem więc musiałem zamówić go oddzielnie co przedłużyło nieco naprawę. Stary oring tak skruszał, że przy zdejmowaniu bardzo łatwo pękł. Polecam też od razu zamówić oring do głównego złącza rozdzielacza (też nie ma go w zestawie z rozdzielaczem) a również w moim przypadku po wymianie rozdzielacza stary oring króćca przepuszczał.

Czy kolega, który zaczął temat zechciałby się podzielić informacją co było przyczyną awarii?

Zastanawiam się jak często dochodzi do awarii chłodniczek EGR w naszych silnikach - od jakiegoś czasu spaliny dziwnie mi "słodko" pachną i obawiam się, że płyn może się dostawać do wydechu. Czy ktoś miał podobne objawy?