Ostatnio również doświadczyłem wycieku płynu chłodniczego. Płyn pojawił się we wnękach chłodniczki oleju silnikowego. Dlatego po informacji:
Często pęka ten rozdzielacz , ale to tylko sugestia co sprawdzić, a nie stwierdzenie:
https://sklep.v12.com.pl/rozdzielacz-ukladu-chlodzenia-2-7-tdv6-3-0-tdv6-lr073372-1357091.html
od razu zamówiłem wspomnianą część. Jak się okazało najprawdopodobniej winny nie był sam rozdzielacz (ponieważ nie widać na nim żadnych pęknięć) a oring króćca chłodniczki oleju. Nie jest on w zestawie z rozdzielaczem więc musiałem zamówić go oddzielnie co przedłużyło nieco naprawę. Stary oring tak skruszał, że przy zdejmowaniu bardzo łatwo pękł. Polecam też od razu zamówić oring do głównego złącza rozdzielacza (też nie ma go w zestawie z rozdzielaczem) a również w moim przypadku po wymianie rozdzielacza stary oring króćca przepuszczał.
Czy kolega, który zaczął temat zechciałby się podzielić informacją co było przyczyną awarii?
Zastanawiam się jak często dochodzi do awarii chłodniczek EGR w naszych silnikach - od jakiegoś czasu spaliny dziwnie mi "słodko" pachną i obawiam się, że płyn może się dostawać do wydechu. Czy ktoś miał podobne objawy?