Autor Wątek: Drgania wibracje buczenie  (Przeczytany 870 razy)

Offline trycons

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Drgania wibracje buczenie
« dnia: Sierpień 16, 2021, 15:52:31 pm »
Witam . Mam dziwny problem , chodzi o drgania pojazdu , wibracje które są przeważnie od 80 km/h+ ( im szybciej tym bardziej drży i buczy )oraz nasilają się po PUSZCZENIU gazu , podczas przyspieszano są mniejsze ale nadal są.  W aucie nowy konwerter skrzyni biegów , podpora wału nowa , co mogę jeszcze sprawdzić ?

S type 2003 rok 3.0 benz

Pozdrawiam

Offline tadelak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • O. K.
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 16, 2021, 16:08:39 pm »
A może wystarczy ponownie sprawdzić wywarzenie kół. Czasem te odważniki odklejają się.  :-V
✌POWODZENIA😉

Offline trycons

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2021, 05:19:05 am »
Koła wyważane, zamieniane miejscami , jak i również na innych kołach to samo

Offline nick0000

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type V8 4.2 2002 (LPG)
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2021, 08:49:07 am »
Ja bym szukał w przeniesieniu napędu Wał/podpora/ew.dyfer.
To że zmieniłeś podporę nie znaczy, że jest dobra.
Wyważenie wału?
Ew. zerknij na mocowanie dyfra. Z tyłu są dwie tuleje mocujące. U mnie były zerwane i wibracji co prawda nie generowały ale przy zmianie biegów były szarpnięcia. Na podnośniku widać było, że dyfer dobijał do końcowych położeń. Była nawet kiedyś na to akcja serwisowa.

Offline trycons

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2021, 10:05:33 am »
Podpora wału napewno dobra , wał nie sprawdzany , dyfer tez nie , da się jakoś te rzeczy zweryfikować na podnośniku ?

Offline nick0000

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type V8 4.2 2002 (LPG)
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2021, 11:13:34 am »
Tuleje dyfra spokojnie. Auto na podnośnik, kierowca w środku i obserwator będzie widział czy te dwie szpilki wychodzące z tyłu dyfra się mocno ruszają przy dodaniu gazu, zmianie na wsteczny.
Po akcji serwisowej tuleje zostały wzmocnione. Nie
Z wałem nie podpowiem.
Inna sprawa to przy tym wieku auta mogły się skończyć tyleje tylnego wózka choć nie wydaje mi się, aby dawały takie objawy.

Offline trycons

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2021, 12:09:44 pm »
Ok tuleje sprawdzę , z tym ze ten hałas to takie bardziej buczenie i wibracje , niż uderzenia stuki . Najbardziej się nasila w okolicach 140kmh i po puszczeniu gazu jak dodaje to minimalnie się zmniejsza a jak puszczę to jest coraz głośniej i mocniej wibruje

Offline nick0000

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • S-type V8 4.2 2002 (LPG)
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 17, 2021, 15:59:05 pm »
Dla mnie podejrzanym byłby wał ale pytanie skąd ten dźwięk/wibracja się rozchodzi. W innym aucie miałem zbliżony kłopot z wibracją i lekkim hałasem. Zaczynał się przy ok 110 kończył powyżej 160/170 i przyczyną była piasta uszkodzona podczas wpadnięcia w dużą dziurę w jezdni. Wtedy mogłem wyczuć, że problem pochodzi z przedniego prawego koła (auto przednionapędowe)

Offline trycons

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 17, 2021, 17:30:42 pm »
ewidentnie jest to spod samochodu - srodek, tyl? napewno nie przód

Offline Kiras

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Drgania wibracje buczenie
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 14, 2021, 21:18:01 pm »
Jak nie masz wibracji na kierownicy, to raczej tył.
Co do buczenia, to stawiał bym na łożyska w piastach.
Z prędkościami by pasowało, co do przyspieszania też może być, bo przeciążenia różne, ale wibracje mi nie do końca pasują, chyba że już mocno wyrobione. Jeżeli masz wszystkie tuleje sprawne, to wystarczy, że podniesiesz koło i poszarpiesz nim na boki i góra/dół w przypadku łożyska powinieneś mieć podobne luzy w obu płaszczyznach.
Prowadzę projekt hobbystyczny a jest nim mój Jag S-type 3.0 V6 z 2000r.