Autor Wątek: Mułowatość X308 3.2  (Przeczytany 3567 razy)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Mułowatość X308 3.2
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 17, 2021, 14:37:10 pm »
Przyczyn może być wiele. Zacząć trzeba od podłączenia do odpowiedniego kompa. SDD/IDS powinien sobie poradzić.
W pierwszej kolejność za „mulowatosc” i nierówna prace odpowiadać będą świece, cewki zapłonowe i moduły cewek. Sondy Lambda należałoby sprawdzić zarówno na zimnym, jak na ciepłym. IDS pozwala na podglad pracy w czasie rzeczywistym i ocenę pracy w wartościach przewidzianych przez producenta. Wiele razy spotkałem się z tym, ze niektórych błędów uniwersalne testery w x308 nie są w stanie odczytac. Niesprawna sonda lambda po wymontowaniu ma zazwyczaj uszkodzony materiał w środku. Kiedy nią potrząśniesz usłyszysz grzechotanie. Przez IDS dla silnika AJ27 można sprawdzić prace cewek. W przypadku AJ26 pokaże jedynie ze cewka jest niesprawna. Przeskoczenie łańcucha rozrządu brzmi zupelnie inaczej :)
P123 skąd jestes?
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Mułowatość X308 3.2
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 17, 2021, 22:34:08 pm »
Cześć
Wczoraj zrobiliśmy test - córka wciskała stopniowo gaz a ja patrzyłem na linkę, no i początkowo likwidował się "zwis" i dopiero jak się linka naprężyła to rzecz jasna ruszyła się oś przepustnicy - to chyba nie powinno tak działać.
Pytanie czy jest gdzieś opisana procedura regulacji linki ? Będę szukał w manualu ale może ktoś już przerabiał temat i się podzieli radami.
Co do katalizatorów, jak ostatnio spawałem dolne kolano prawego kata to zagadnąłem mechanika o ew wymianę. Stwierdził że nie będzie łatwo bo są mocno nietypowe i uniwersalnym się nie zastąpi i jeśli się nie ma pewności to żeby się nie spieszyć. Natomiast nie powiedział jak ocenić ich stan. Kolega V12 wspominał o pomiarze przez wkręcenie manometru zamiast górnej sondy - ktoś to robił ? Wiadomo co powinien pokazać manometr przy sprawnym kacie a co przy zatkanym ?
Piotr

Jesli chodzi o linke to znowu klania sie OBD, w live data zwyczajnie szukasz TPSu, stacyjka w pozycji 2, przed wlaczeniem, sprawdzasz co pokazuje TPS, wciskasz pedal gazu do do deski i sprawdzasz ponownie i piszesz tutaj :)

Jesli chodzi o katy, to zwyczajnie odkrecasz lambdy i odpalasz auto. Jesli silnik pracuje poprawnie - masz zapchane katalizatory. Jesli nie, to szukasz dalej. Ewentualnie uzywasz manometru jak w poscie powyzej.

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 485
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Mułowatość X308 3.2
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 18, 2021, 08:40:32 am »
cześć
Regulacja linki jest banalna.
Koniec pancerza od strony przepustnicy jest nagwintowany i na tej części jest kwadratowa, plastikowa nakrętka osadzona we wsporniku z otworem w kształcie U .
https://drive.google.com/file/d/13LXAKTXgYnGTcY-WjkZCoWQs1ZKeg2X0/view?usp=sharing
Tą nakrętkę wyciąga się po prosu w górę z uchwytu, pokonując lekki opór, przekręca ją we właściwe miejsce i wsuwa z powrotem. Słowem banalne i bez użycia narzędzi. Poprawiłem, jest tak:
https://drive.google.com/file/d/13BshxthwgSh0l--Btc5vSFcDCS9kWP04/view?usp=sharing
Na razie zawieszam dalsze poszukiwania ze względów organizacyjnych, ponadto po tym jak dolałem LM i przepędziłem kocura jest jakby lepiej, tzn jak na razie nie wystąpiło to poranne dławienie się i telepanie. Oczywiście wiem że jeżeli ten preparat ma cokolwiek przeczyścić to trzeba wyjeździć zbiornik a i tak ocena pracy silnika będzie nieobiektywna.
Co do położenia przepustnicy i OBD, nie widziałem w Torque czy Pistonie czy jest jakiś wskaźnik statyczny, czyli taki który odczytuje się przy wyłączonym silniku z wciśniętym gazem do oporu a jakoś czuję wewnętrzny opór przed wciskaniem gazu w podłogę na chodzącym silniku bez obciążenia :)
@Pablo21 - jestem z Warszawy, z Ochoty.
Piotr
 

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Mułowatość X308 3.2
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 19, 2021, 03:37:08 am »
(...)
Co do położenia przepustnicy i OBD, nie widziałem w Torque czy Pistonie czy jest jakiś wskaźnik statyczny, czyli taki który odczytuje się przy wyłączonym silniku z wciśniętym gazem do oporu a jakoś czuję wewnętrzny opór przed wciskaniem gazu w podłogę na chodzącym silniku bez obciążenia :)
(...)

Stacyjka w pozycji 2 czyli przed odpaleniem silnika i zakres w jakim dziala TPS mozna spokojnie zobaczyc w OBD live data. Nie trzeba wciskac gazu do deski przy odpalonym aucie.

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 485
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Mułowatość X308 3.2
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 19, 2021, 17:48:45 pm »
ok, odczytałem położenie przepustnicy : od 4,7 %  do 87,4 %
To dobrze czy nie bardzo ? to 87,4 mnie nie przekonuje :)
Piotr

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Mułowatość X308 3.2
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 20, 2021, 20:34:37 pm »
Najlepiej jakby ci ktos jeszcze pochwalil sie dolna wartoscia przepustnicy, w X300 to okolo 11%, wiec 4.7% moze byc malo, a moze byc ok. 87.4% jest mniejwiecej zgodne z rozciaganiem sie linki, mozesz ja na pewno troche podkrecic chociaz nie powinno byc to powodem twoich problemow. Idealnie powinno byc kolo 98% z pedalem w podlodze, druga sprawa nie wiem jak sie ustawia TPS u ciebie wiec zanim zaczniesz krecic warto byloby kogos obeznanego jeszcze posluchac :)
Teraz jeszcze wypadaloby sprawdzic jak sie zachowuje TPS podczas jazdy, czy naprzyklad w trakcie jazdy nie ginie ci sygnal albo nie pokazuje za malo.
Chyba w x308 masz jeszcze czujnik polozenia pedalu, jest w ogole pod OBD?(Pedal position sensor)
Jesli jest to powinien pokazywac ci mniejwiecej te same wartosci co TPS.