Dział Techniczny > XJ X300, X305, X308 (1994-2003)
Mułowatość X308 3.2
p123:
Cześć,
Wiem, że tuż obok jest wątek o niewkręcającym się na obroty X308, mój problem jest podobny ale nie do końca.
Samochód mam od ponad sześciu lat, przejechałem nim raptem 30.000-35.000 km. Nigdy nie był przesadnie żwawy ale 3.2 podobno takie są i się z tym długo godziłem. Początkowo auto bywało w Altamirze, było podpinane pod kompa, wymieniony został przepływomierz, świece. Auto nadal nie miało wigoru co sam pan Michał z Zakroczymia potwierdzał, że coś mu jest ale nie widać niczego jednoznacznego. W ostatnim czasie auto zaliczyło dwie poważne awarie. Pierwsza to zaczął terkotać rozrząd i poszedł do wymiany. Po odebraniu auta praca silnika się wygładziła ale mocy mu nie przybyło - a trochę na to liczyłem. Wręcz stał się jakby bardziej ospały. Po paru miesiącach przy przebiegu 200.000 km rozsypała się skrzynia, pisałem o tym. Wymieniony był kosz, olej i odbyło się czyszczenie sterownika. Odebrałem auto zostawiwszy w Midparts wór pieniędzy i niby jest OK ale gumowatość auta stała się jakby jeszcze bardziej odczuwalna. Z tym statusem OK to też nie do końca bo co pewnie czas, przytrzymuje bieg z przy zwalnianiu, moim zdaniem przy zmianie z 5 na 4.
Midparts mówi żeby zrobić nim 2000 km i zmienić olej bo być może skrzynia się jeszcze układa. Nie wierzę w to jakoś szczególnie ale w tej chwili raczej nie mam innej opcji jak to zrobić. Może pomoże. A i jeszcze jedno, oddając mi samochód po naprawie tej skrzyni kilka razy zostało podkreślone żeby tym autem jeździć dostojnie, szanować, nie deptać spod świateł itp.
Nie wiem co robić. Jutro umyję przepływkę jakimś preparatem jeśli uda mi się coś kupić. Nie wiem czy jeśli nie rzuca żadnego błędu to podejrzewać sondy ? Miałem sporą dziurę w prawym katalizatorze w dolnym żeliwnym kolanie, ujawniła się po naprawie skrzyni :) ale zostało to pospawane i przedmuchów już nie ma.
Czy rozrząd może być przestawiony - czy da się to jakoś zweryfikować bez rozbierania połowy auta. Jestem bliski oddania gdzieś do jakiegoś serwisu Jaguara żeby ktoś inny niż mój mechanik to zweryfikował.
Mogę zlecić pomiar kompresji.
Zbliża mi się termin wymiany oleju - zamierzam tym razem zalać go płukanką przed wymianą, może coś się zmieni.
Może macie jakieś pomysły ?
Piotr
katar83:
Sprawdz jak wyglada live data pod OBD jak ci zamula, mozesz wkleic screena, zerknij w jakim przedziale dziala przepustnica, moze x308 ma cos takiego jak X300 gdzie przez rozciagniecie linki gazu, spada maxymalne napiecie na czuniku przepustnicy przy wcisnietym na maxa gazie i auto dziala jakby mialo 5 cylindrów.
Sondy jak pracuja tez zobaczysz pod OBD.
truten23:
@Katar83, to może być dobry trop. Ja też męczyłem się z mułowatością auta.
Nie wiem, jaki pedał gazu jest w x308. Ale podejrzewam, że taki jak był u mnie w x300: plastikowy.
Naturalne poddawanie się pod naciskiem plastiku, kolejnych cięgien i dźwigni, oraz gumowych wkładek powodowało niepełne otwarcie przepustnicy.
Kupiłem cały zespół pedałów (nie pamiętam, chyba z XJR?) Pedały były metalowe. Pedał gazu pracuje teraz bardziej responsywnie i sztywno. A auto odzyskało jad, jaki mieć powinno.
p123:
Czołem,
Ja raczej nie depczę gazu w podłogę :) - ale sprawdzę ten trop.
A jakiego softu używacie do OBD ?
Ja mam interface icar3 BT czy jakoś tak i darmowego Torque - do kasowania błędów się nada ale jakieś poważniejsze pomiary raczej słabo widzę. Jutro sprawdzę Piston - zainstalowałem na telefonie, wygląda chyba lepiej.
Raz na jakiś czas wyskakuje mi błąd czujnika spalania stukowego. Czujnik kupiłem ale na razie leży na półce, zastanawiam czy skoro błąd pojawia się sporadycznie to czy to wina czujnika czy czegoś co to spalanie stukowe wywołuje. Aprop's spalania to po mieście 20.5 l, przy 90 z tempomatem 7.5 a przy 120 km/h rośnie do 9.5
Piotr
katar83:
Najzwyklejszy OBD skaner, sam uzywam chinskiego D900 i moge zdecydowanie polecic, kazdy skaner powinien miec opcje 'Live Data' i to jest generalnie najwazniejsze w diagnostyce.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej