Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Stukot wydechu - źródło w jednostce napędowej (diesel, automat)

<< < (2/4) > >>

szalap84:
Zapewne nie zostały zweryfikowane. Dowiem się, ustalę. Napisałem post zaraz po tym, jak warsztat skontaktował się ze mną z nie do końca jasną diagnozą (wspomnianą w pierwszym poście - nie byli do końca pewni, więc jako pierwszy sposób na ewentualne poradzenie sobie z tymi stukami zaproponowali wymianę oleju skrzyni biegów). Zweryfikuję dzisiaj, jak to wygląda z wibracjami przy postoju na luzie. Na pewno przy wrzuconym D i wciśniętym hamulcu czuć mocniejsze drgania. I stukanie i drgania znikają po zwiększeniu obrotów (dokładnie powyżej 1200 :))

Edit: W warsztacie twierdzą, że poduszki sprawdzane. Kiedy wrzuciłem N i zostawiłem na chwilę (oczywiście z włączonym silnikiem) nie czuć jakichś szczególnych wibracji. Czuć natomiast - jak pisałem - na D (ale nie jest tak, że pojawiają się za każdym razem, kiedy się zatrzymam).

Trochę w kropce jestem :)

M737:
obstawiam konwerter, skrzynia - wątpię
poduszki z opisu raczej też nie

Jaccom:
Uszkodzony konwerter skrzyni dawał by takie objawy cały czas. Jeśli to automat wymagana inspekcja. Może są nieszczelności i olej ci ucieka.
Kolejna sprawa, kiedy był wymieniany olej w skrzyni ? Pomijam fakt że informacji że sa skrzynie bezobsługowe gdzie producent nie zaleca wymiany oleju co jest totalną ściemą. Olej wymieniać co 60 tysięcy, on tez pracuje i się zużywa.

1. Mały test na postoju z pomocą kolegi. odpal auto trzymaj wciśnięty hamulec i delikatnie , naprawdę delikatnie dodać gazu, tylko na tyle by wypatrzeć skąd dochodzę te dziwne dźwięki.

2. poduszki silnika wystarczy że jedna jest niedokręcona lub uszkodzona przy mocowaniu, podczas dodawaniu gazu może być podobny efekt.

3. pisałeś że dźwięki jak by z układu wydechowego sprawdzić każdy odcinek układu może coś zalega między wydechem a konstrukcją podwozia.

piotrrf:
Kolejna sprawa, kiedy był wymieniany olej w skrzyni ? Pomijam fakt że informacji że sa skrzynie bezobsługowe gdzie producent nie zaleca wymiany oleju co jest totalną ściemą. Olej wymieniać co 60 tysięcy, on tez pracuje i się zużywa.

60 tys.km? To juz tak cienki jest olej i skrzynia biegow?Dlaczego nie np.30 tys.km?
Zgadzam sie ,ze trzeba wymieniac ale nie dajmy sie zwariowac?
Polskie ASO zalecilo mi wymiane przy 170 tys.km co uwazam za blad.Jednak okolice 100 tys.km olej wytrzyma bez problemu.
Wlasnie  pytalem sie w serwisie Jaguara o ten problem z wymiana.Odpowiedz 90 do 100 tys.km.I zadnych problemow nie bedzie.

Jaccom:
poczytaj na forach PRND lub innych serwisach dotyczących Automatów.
Proszę nie daj sobie wciskać bajek, Sam pomyśl ile może wytrzymać olej zachowując swoje parametry.
Rozgrzewany do wysokich temperatur, w zimie niskie, dodatkowo mieszany z mikro pyłami metali oraz innych części ściernych jak okładziny tarczek.

żywotność oleju w eksploatacji to max 3 lata. Nawet jeśli przejedzie 30 tysięcy.  Olej sie starzeje. To co powiedzą ci w serwisie to inna bajka.
Po 5 tysiącach przebiegu, w serwisie BMW chcieli mi wcisnąć oczywiście za opłata, wymianę tarcz i klocków :D

Z kolei serwis Volvo naprawiał banalna usterkę ponad miesiąc bez efektów, Wyżłopali bak paliwa i poprosili o do tankowanie.

Słuchaj serwisów :D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej