Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Pełny Serwis olejowy jaki olej 20t

<< < (4/7) > >>

bananix:
Jeśli jesteś świadom tego co robisz to wymiana przy 15, czy 20 tys. też będzie ok; a może 5k? To zależy od warunków użytkowania. Jak często auto odpalasz, jeździsz krótkie odcinki w złych warunkach, albo jeździsz na tor to 10k może być zbyt wiele. Jeśli natomiast robisz trasy i jeżdżąc w dużej mierze bardziej statycznie to możesz sobie pozwolić na dłuższe interwały.
I tak jeśli ktoś pyta co ile zmieniać olej, to znaczy że nie jest świadom i lepiej żeby to robił częściej niż rzadziej, druga sprawa to nowoczesne silniki są bardziej wrażliwe, większość ma doładowanie, którego żywotność zależy między innymi od jakości oleju, stąd uważam że 10k to interwał który można każdemu polecić.
https://youtu.be/_XpeFBfV8jg

Sent from my J9210 using Tapatalk

Driv3rrrr:
Oleje są coraz lepsze, niestety silniki są ciaśniej spasowane, z.gorszych materiałów. Doszedł DPF przez który paliwo rozrzedza olej. Ja osobiście w swoich autach zmieniam olej co 8 tys km.

piotrrf:
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że do silników użyte są słabsze materiały. Często słychać o pękających łańcuszkach rozrządu itp.
Jednak czy napewno są tak ciasno spasowane?
Dużo aut łyka olej i to wina luźnych pierścieni na tłokach. Kolega w Audi wymieniał na specjalny zestaw bo na fabrycznym by zbankrutował na dolewki.
Ja mam tylko jedno auto z silnikiem diesla i dopiero się uczę o nim.
Z benzynowymi jakoś łatwiej żyć 😄

brawet:
A ja uważam, że nowe auta i silniki są we wszystkim lepsze. Te gadanie jakie to nowe jest złe zupełnie nie ma sensu. Ciekawe ile by wytrzymał rozrząd w starym xj czy jakimś bmw e36 gdyby zmieniać olej co 30 czy 40 tysięcy.

JohnnyB:
Zmienolej i wleciał Millers 0w20 i filtry Mana :).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej