Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)

Pełny Serwis olejowy jaki olej 20t

<< < (3/7) > >>

mlastowski89:

--- Cytat: M737 w Czerwiec 27, 2021, 23:31:53 pm ---5W-30
ma spełniać normę STJLR.03.5003 (to dla benzyny, dla diesel końcówka 5007)
5,4 litra (dla diesel 2.0 więcej bo 6,5 litra)

do benzyny 2.0 polecam Millers a konkretnie ten :
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3035-olej-syntetyczny-millers-ee-performance-eco-5w30-5l-5024081770657
https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3034-olej-syntetyczny-millers-ee-performance-eco-5w30-1l-5024081770619

filtr oleju - szukaj Purflux (tej firmy idzie na pierwszy montaż)
filtr powietrza - na pierwszy montaż idzie polski Filtron
kabinowy - bez znaczenia większego

jak chcesz się długo cieszyć silnikiem to olej wymieniaj co 10 max 12 kkm (wraz z filtrami oleju i powietrza)

filtr powietrza Filtron jest świetnej jakości, nic lepszego nie musisz szukać

skrzynia - jak nie szarpie i nic się nie dzieje można ale nie trzeba, jeśli to automat to masz skrzynię ZF8
kupujesz zestaw oryginalny firmy ZF - miska ze zintegrowanym filtrem, komplet srub do miski i oryginalny olej firmy ZF
dedykowany do tej skrzyni

--- Koniec cytatu ---
Dziekuje za pomoc, a co polecasz na klocki tył przód ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

M737:
klocki - TRW, dobra jakość, cena też
mam u siebie i żadnych problemów

tomas90:
A jeszcze mnie dręczy jedno pytanie mając filtr oleju w pionie na dole silnika ma sens zalewanie go świeżym olejem (co w teorii przyspieszy jego dotarcie do elementów po wymianie oleju) czy to nie ma żadnego znaczenia/różnicy ?

JohnnyB:
Pozwolę sobie na podklejenie się do tematu.
Co dla motoru 2.0T Ingenium z 2017 MY18 ?
Z tego o widziałem to ma być to 0w20  i lać tego chyba około 6,7 Litra ?

Pytanie jak jest z filtrem oleju. Nie zaglądałem jeszcze pod auto. Jest wkład czy pucha ?

piotrrf:
Skoro już temat o oleju, to zastanawiam się czy te super oleje są tak złe by wymieniać je co 10 tys.km? Czy moze auta mają kiepskie silniki, które trzeba często zalewać nowym olejem by się nie rozpadły?Wiem, że robimy to profilaktycznie dla dobra silnika. Lepiej dmuchać na zimne. Jednak dawno temu jeździło się na gorszych olejach, silniki były mniej skomplikowane a wymieniało się olej po ok. 15 tys. km.
Ja nadal tak robię. W moim aucie, które używam do pracy, mam nakręcone ponad 300 tys. km i działa. Choć nigdy by mi nie przyszło do głowy by zmieniać olej tak jak zalecają serwisy, czyli 34 tys.
Przecież filtr już raczej nie spełnia swojego zadania przy takim przebiegu.
W Jaguarze zmieniam co 14 tys. km. Od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli a stan na bagnecie ciągle taki sam.
Może to zasługa stylu jazdy? A może auto tak dobre? 😊

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej