Dział Techniczny > XE (2014 - obecnie)
Gwizd turbo nawet po regeneracji 2.0d 180km
Motyl33Lbk:
Witam. Przy wymianie rozrządu panowie sprawdzili dodatkowo turbo i okazało się, że ma luz osiowy, wzdłużny i poprzeczny. Dodatkowo znikał olej. Przed wymianą rozrządu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i ruszeniu słychać przez jakieś około 0.5km gwizd świst coś podobnego, potem jest ok. Turbo po regeneracji i przejechane jakieś 1500km i nadal słychać po odpaleniu ten świst.
Czy u was w dieslach jest podobnie?
Zamieszczam link do filmiku jak odpala fpace 2.0d, u mnie na zimnym podobnie, tyle że o takiej porze tak mocno tego nie słychać.
https://youtu.be/ZT7VvibCvKg
Pozdrawiam
rmazurek:
Hej.
Ktokolwiek zdiagnozował ten gwizd jako turbo - mogl sie mylic - mozliwe ze masz do wymiany wałki wyważające silnika - dość powszechny problem podobno poprawiony w autach po 2019 roku - w sumie całkiem niedawno miałem wymieniane w epace.
Tez myslalem ze turbo (przy 9 tys mil byłoby to trochę dziwne ale to jaguar więc wszystkiego można sie spodziewać) - jak oddawałem auto na pierwszy serwis poprosiłem o sprawdzenie i powiedzieli ze to walki.
Niestety sama wymiana to grubszy temat (serwis jaguara powiedzial ze 2 dni roboty i patrząc na instrukcję wymiany (zalaczona) to jest to dosc mozliwe.
Jaccom:
Spaskudzić szczelność układu dolotowego, Wszystkie zaciski, elementy gumowe, plastikowe oraz sam intercooler. Definitywnie gdzieś masz nieszczelność i miedzy turbiną silnikiem. Przerabiałem temat, w poprzednim aucie. Szczelina możne być minimalna i trudna do wyłapania wzrokowego.
Im mniejsza szczelinka (nieszczelność) tym bardziej hałaśliwa oraz upierdliwa w ustaleniu miejsca, przy pracującym silniku.
Yoohas:
To wystarczy zrobić test szczelności dolotu. Chwila roboty i wsio jasne.
Jaccom:
Jeśli bierze olej a silnik jest suchy z wierzchu,
1, Nieszczelne smarowanie turbiny,
2, Zawory lub Pierścienie
3, zasysa olej przez odmę (Niewłaściwa lub przytkana przepustowość powietrza między dolną a górną częścią silnika)
(w takich przypadkach szare dymienie z wydechu)
Turbina może gwizdać gdy ma uszkodzone uszczelniacze i zaczyna pracować bez smarowania)
Tak czy inaczej turbina do sprawdzenia.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej