Autor Wątek: X-type 2.0d 2004 - problem z odpalaniem i "sprężynką"  (Przeczytany 1682 razy)

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
X-type 2.0d 2004 - problem z odpalaniem i "sprężynką"
« dnia: Maj 29, 2021, 22:56:49 pm »
Witam zaczynam nowy wątek ponieważ teraz pojawił mi się nowy problem. Mianowicie kot odpala dopiero za 3 razem i zazwyczaj tylko wtedy kiedy dodam mu gazu. Na plaka odpala od strzała.
W aucie został wymieniony dwumas na sprzęgło twarde - tutaj wszystko okej ładnie zmienia biegi.
Auto stało miesiąc i po miesiącu się zaczęło.. właśnie z tym odpalaniem.
Dzisiaj wymieniłem filtr i przewody od niego - na przezroczyste i odpowietrzyłem (prędzej brzynczał elektromagnes prawdopodobnie przez te powietrze bo nie było prawidłowego ciśnienia na listwie) także już powietrza nie ma więc zapowietrzony układ można wykluczyć. Panowie na forum podpowiedzieli mi również o cofającym się paliwie - sprawa ogarnięta zamontowałem zaworek zwrotny i już nie ucieka.
Również dziś jak odpaliłem i nagrzał się tak do 60 stopni - wyjechałem i po przejechaniu 5km odcięło moc i zapaliła się sprężynka - migała. Szukałem co może być przyczyną (EGR lub turbo) ale można te rzeczy wykluczyć, turbo podaje a EGR był czyszczony. Na powrocie zdążyło się nawet że odcięło go całkiem - zgasł, ale odpalił jak się kulał.
Dodatkowo zalałem go dziś do pełna dodając płynu do czyszczenia wtryskiwaczy - przejechałem około 20km ale jak wróciłem to nadal nie odpala dopiero za 3 razem dodając gazu.

Więc proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co może tego przyczyną?

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: X-type 2.0d 2004 - problem z odpalaniem i "sprężynką"
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2021, 00:16:25 am »
No to zrób próbę przelewową, bo jak dla mnie to któryś lub któreś wtryski dają w przelew. Robota na 10 minut  a wiele wyjaśni. U mnie przy takich objawach gasniecia były 4 wtryski do roboty. Wymiana zaworków. Robota też prosta.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sier¶æ ;]

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: X-type 2.0d 2004 - problem z odpalaniem i "sprężynką"
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2021, 09:06:16 am »
Spróbuję ale raczej to nie to, bo przecież jak luzuje śruby to sika ropą i przygasa (odkręce ciutke za mocno - zgaśnie)
No i zaraz odzywa się ten elektromagnes na listwie, pewnie odczuwa słabe ciśnienie i przez to piszczy/brzynczy.
Jakieś inne pomysły?

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: X-type 2.0d 2004 - problem z odpalaniem i "sprężynką"
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2021, 16:26:31 pm »
To jest normalne że jak poluzujesz śrubę to zgaśnie. Sika czyli paliwo dochodzi do wtrysku a dalej jest już tylko wtrysk i on nie wydala. Ja bym zaczął od próby przelewowej i od razu bym wiedział coś o wtryskach.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sier¶æ ;]

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: X-type 2.0d 2004 - problem z odpalaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 13, 2021, 20:05:39 pm »
Po dłuższej przerwie wracam z kilkoma nowinkami. Mianowicie zrobiłem próbę przelewowa i tak jak myślałem wszystko jest okej. (Bo przed wymianą dwumasy odpalał od strzała nawet w mrozy).
W takim razie auto dałem do mechanika, który stwierdził że koło zamachowe sztywne (wymieniałem dwumasa na sztywne) różni się ilością zębów od poprzedniego tzn. dwumasy. I tutaj pytanie do was, czy jest to wogole możliwe? Czy to jest powodem tego dlaczego auto nie odpala.

Oczywiście na plaka odpali ale po przejechaniu kilku kilometrów wchodzi w tryb awaryjny i zazwyczaj gaśnie (zwłaszcza pod górkę, nawet nie dodając gazu. Prosta redukcja z 5 na 4 i gaz trzymany w tym samym miejscu) do tego wchodzi w tryb awaryjny jak depne mu powyżej 3,5 tysiąca obrotów.

Dodam że mechanik wykrył błąd czujnika ciśnienia na listwie (pokazywał 600kHpa), po wymianie - 0
Czujnik wałka rozrządu jak i położenia wału działa prawidłowo, jednak według mechanika ten od wału korbowego oszukuje (przez inny układ lub większą/mniejszą ilość zębów na kole zamachowym) i dlatego auto ma problem z odpalaniem bo komputer gubi się I nie wie jak ustawiony jest dany tłok.

Więc pytanie do was, miał może ktoś już taki problem?
Czy dwumas mógł mieć inną ilość zębów? Patrząc na portale aukcyjne wszystkie dwumasy jak i koła sztywne mają wypisane ilość zębów po 23, 24 lub 25. Mój stary dwumas ma 58! (Tych prostokątnych nie zębatych) Dlaczego tak?
A może to przez inny układ zębów? Ale wycięcia miał w tym samym miejscu i na oko ilość zębów się zgadzała (tak, nie liczyłem ich bo nigdzie nie ma mowy o możliwej różnicy w ilości zębów)

Układ paliwowy można wykluczyć ze względu na brak powietrza w wężykach i dzięki próbie przelewowej, więc jedynym wyjściem okazuje się te koło zamachowe. Jednak to spory wydatek a kupno używki dwumasy też nie brzmi dobrze, dlatego wolę zapytać i poradzić się, może ktoś z was miał już taki problem? Proszę o pomoc lub jakiekolwiek sugestie. Dziękuję

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: X-type 2.0d 2004 - problem z odpalaniem i "sprężynką"
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2021, 21:38:22 pm »
To może coś faktycznie jest na rzeczy z tym kołem - tak jak tutaj - https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18024986#18024986
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: X-type 2.0d 2004 - problem z odpalaniem i "sprężynką"
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 01, 2021, 20:28:41 pm »
Witam. Niestety problem nadal występuje...
Wymieniłem sprzęgło spowrotem na dwumasę, oryginalną taka sama ilość zębów itd. rocznik 05.
Co prawda odpala już normalnie od strzała, jednak nadal wchodzi w tryb awaryjny i gaśnie... Jakieś pomysły co może być tego powodem?