Autor Wątek: Jaguar xf 4,2 sv8 czy xfr 5,0 SC  (Przeczytany 2569 razy)

Offline DavissR

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Jaguar xf 4,2 sv8 czy xfr 5,0 SC
« dnia: Maj 25, 2021, 15:46:02 pm »
Hej Witam,  ja jestem Dawid. 
Poszukuje xf 4,2 sv8 i znajduje jakieś oferty za 40-50 k.  (2008 rok jakoś) 
Czy może lepiej się wstrzymać i dozbierać kasy na xfr 5,0 z 2010 -2011.  (są 2 na OLX za jakieś 70 k) 
Pytanie do was jak z awaryjnością tych poszczególnych samochodów.  Kosztami utrzymania.  Etc. 

Będę wdzięczny za odpowiedzi i pomoc. 
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2021, 18:37:59 pm wysłana przez DavissR »

Offline ZAIC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
  • XF SV8
Odp: Jaguar xf 4,2 sv8 czy xfr 5,0 SC
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 26, 2021, 07:18:10 am »
Ja mam SV8 i jestem zadowolony ale byłbym bardziej zadowolony, gdybym miał XFR ;)

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Jaguar xf 4,2 sv8 czy xfr 5,0 SC
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 26, 2021, 09:15:16 am »
Było na tym forum, jest opisane w setkach miejsc na innych forach.

5.0 to całkowicie inny złom niż 4.2.

Wtrysk bezpośredni, wada fabryczna rozrządu, kilka pierdółek (plastikowe rurki chłodzenia, które lubią pękać).

Oczywiście jest moc, radocha, spalanie  ;D Ale koszty utrzymania znacznie większe.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline DavissR

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar xf 4,2 sv8 czy xfr 5,0 SC
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 26, 2021, 14:49:14 pm »


Wada rozrzadu na czym polega?  W. sensie odrazu po kupnie trzeba robić bo to zawsze tak jest w sumie dla bezpieczeństwa  czy tez ma tendencje do psucia się op
prostu? 
Plastikowe rurki można wymienić na coś innego czy po prostu takie zostają i trzeba się pilnować? 

Z chęcią się dowiem co i jak z xfrem bo to bardzo ciekawy samochód.  Tylko ciekawe też jest ile trzeba nerwów czasu i kasy poświęcić na utrzymanie go
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2021, 17:43:38 pm wysłana przez MicGin »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Jaguar xf 4,2 sv8 czy xfr 5,0 SC
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2021, 18:29:28 pm »
Lektury na długie wieczory.

Poklikaj Jaguar 5.0 timing chain. Niektórzy robią tylko napinacze z łyżwami. I działa.

Ale przeważnie diagnoza jest prosta - jak już dotrzesz do rozrządu to wymieniać warto wszystko. Z kolei wymiana całego rozrządu to zrzucanie pokryw zaworów. To z kolei wymaga wyjęcia wtryskiwaczy, co może zakończyć się porażką (u mnie udało się wyciągnąć 5 z 8. 3 były lekko pęknięte).

A jak masz kompresor to mając rozebrane pół auta warto oddać go do regeneracji  ;D

Na pewno jest to dość duża skala. Na oko 75% silników 5.0 czeka wymiana lub są już po wymianie.

Także zależy jaką szkołę przyjmiesz ;) Chyba, że w papierach są dowody na zrobiony rozrząd. Ale to zazwyczaj podnosi cenę auta ;)
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline DavissR

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar xf 4,2 sv8 czy xfr 5,0 SC
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 27, 2021, 14:42:39 pm »
Czyli ogólnie przy takiej awarii /remoncie trzeba wywalić trochę kasy. 
a jak ogólnie z użytkowaniem?  takiego samochodu? 
dużo funduszy zzera?   nie licząc paliwa? 
oraz ile. mniej więcej pali i przy jakiej jeździe oraz po jakich drogach
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2021, 19:01:14 pm wysłana przez MicGin »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Jaguar xf 4,2 sv8 czy xfr 5,0 SC
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 27, 2021, 22:21:33 pm »
O kosztach utrzymania nie ma co pisać bo w moim przypadku silnik siedzi w innym nadwoziu niż Jaguar ;), więc spalanie większe i koszty zupełnie inne.

Ale silnik jest wspaniały. Jak już wszystko zostanie ogarnięte  ;D

"Jeździsz nim, jakbyś go ukradł".
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.